Är det inte hög tid för ett Andra världskriget FPS igen?

Permalänk
Medlem

Det hade varit riktigt kul med ett lite mer politiskt inkorrekt 2vk spel.
Spela som tysk och ta Eben Emael tex.
Skulle även funka i MP med nåt spelarläge som liknar assault i UT.

I de flesta spel så vill man vara i underläge men det är ju det som suger med spel överlag, att det blir så krystat. Alla moderna USA vs Taliban spel dras ju med att man måste vara den dummaste soldaten i det den dummaste plutonen i det dummaste specialkommandot. Hur skulle man annars hamna i ett evigt underläge?

Nej jag vill spela tysk i 2vk, Vietcongare och Taliban.

Och om det inte är för mycket att be om så vill jag kunna välja prylar att haka fast på vapnet själv, Ta loss. ja så länge de går att få fast förstås. Gäller framförallt spel som utspelar sig i modern tid men även de som är historiska. Varje gång sekvensen "använd prickskyttegevär på 200m avstånd" kommer får jag ett mindre vansinnes utbrott. Sen kommer ett större när det visar sig att det är 30 skojare som ska pangas och det hela blir enormt när jag efter avklarad sekvens ser att det finns en kulspruta inom räckhåll.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Tredje världskrigsspel vore häftigare! Detta spel/krig ska börja med finansiella sanktioner mot Iran.

ARMA 3 är på väg Q2 2013!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Får man fråga varför du ens köpte två GTX680 om du nu inte vill att dina kort skall ligga på högvarv och svettas i ett spel som verkligen använder dem?

för jag uppgraderade för andra spel har avinstallerat origin i ren protest och sitter just nu och kör far cry 3

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

för jag uppgraderade för andra spel har avinstallerat origin i ren protest och sitter just nu och kör far cry 3

Avinstallerar en skräp mjukvara och installerar en annan... good gosh

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Avinstallerar en skräp mjukvara och installerar en annan... good gosh

jo men ubisoft gör bra spel iaf sen har jag uplay i offline läge och blockerat i brandväggen så jag bypassar det när jag launchar spelet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

ww1 skulle bli enligth många tjatit för de var mer springa fram ur skyttegraven o bli mejad av en mg sen väder de o repetera, sen de de poänglösa krigandet kunde fungera som medelande men jag tvivlar folk skulle fatta.

finska kriget kanshe?

De finns flera slag de som behövs för de ska slå är att en titel kommer med de o säljer multum, vips så är alla på de.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig lite WW2 spel igen. Det var ju ett tag där jag tröttnade rejält på det, då alla fps spel verkade vara ww2. Men nu har vi gått åt ett håll där alla fps spel är i öknen eller ryska skogar. Antingen dödar man en arab eller en ryss. Jag tror det vore bra om alla spel inte försökte gå åt samma håll. Alla behöver inte börja göra WW2 spel och sluta med moderna spel samtidigt. Ett par nya WW2 spel vore dock kul, bara allt som sagt inte går dit.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Så länge det är i samma stil som red orchestra så är jag all for it.
Enda fpset som varit någorlunda kul att spela de senaste åren.
Vill inte behöva tömma ett halvt magasin i folk för att de ska dö, borde räcka med en, max två kulor så ska det vara färdigt.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Vi har ju snart Company of Heroes 2:an som släpps detta år om jag minns rätt. Men ett WW2 spel jag saknar är Brothers in arms Hell's Highway väntar fortfarande på en uppföljare tyckte det var lite mer känslomässigt WW2 spel än av de WW2 spel jag har spelat. Väntar fortfarande på ett WW2 spel som man får spela som nazi man har ju alltid kört som Ryssar/Britter/Amerikanare.