Vad tycker ni om denna kylfläns och kylare?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna kylfläns och kylare?

Tjena!
Pga av amd oroligt högljuda stockkylare tänkte jag införskaffa mig nya + lite fläktar.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2798416/2013-01-04 detta är det jag satt ihop, chassit som jag har finns där med.
Vad tror ni, är den där flänsen okej för att klocka amd phenom 3,6 Ghz till ca 4,0? Och för att ha ett bättre flöde så har jag slängt in 4 st fläktar.
Men min fråga, är kylaren bra nog för uppgiften och är den TYST (viktigaste) kan tänja några lappar till om det behövs.

Permalänk

Jag använder dessa som chassifläktar. Låter i princip ingenting.

http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_silentwings2_140_mm_bl...

Lägg märke till att den här fläkten normalt sett kostar ca 100kr mer på de allra flesta ställen så det är ett kap. Finns som 120mm version också men den kostar märkligt nog lite mer (vilket också talar för hur prisnedsatt 140mm är).

Själva CPU-kylaren kan jag inte uttala mig om men jag själv använder denna:
http://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-dark-r...

Tänk dock på att kylaren du länkade till är slut hos inet och inte kommer in förrän i februari.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Shit asså, jag har kollat omkring på en massa olika kylare men jag är helt lost! Jag har kollat lite på Corsair Hydro H60 (v2), och massa andra luftkylare. Är H60 bra på att kyla? Jag kan kosta på mig 599 för kylare. Men jag behöver verkligen hjälp! Har ingen aning om vad jag borde köra på, hjälp uppskattas från flera!
Mvh

Permalänk
Skrivet av Fåtölj:

Shit asså, jag har kollat omkring på en massa olika kylare men jag är helt lost! Jag har kollat lite på Corsair Hydro H60 (v2), och massa andra luftkylare. Är H60 bra på att kyla? Jag kan kosta på mig 599 för kylare. Men jag behöver verkligen hjälp! Har ingen aning om vad jag borde köra på, hjälp uppskattas från flera!
Mvh

För 599 spänn är ju NH-D14 en bra kylare. Grymt tyst och kyler som en kung.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

du kan nog köra på en vattenkylning då du tänker gå upp till 4.0 ghz du hade ju valt en tx3 vilket har 92 mm fläktar
har själv freezer 13 pro och kör oc på 3.6 ghz med upplåst kärna på 1.5 volt kommer inte över 50c (höljets temp på cpu inte kärnorna) varken i spel eller full belastning i prime 95 så det går nog med den också ifall elite 430 chassiet har toppfläktar (brorsan har ett sånt men kommer inte ihåg om det har fläktplatser i toppen på det...)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

om du vill ha Tex en H60 TYST så måste du byta fläktar och hoppas på att ljudet från pumpen inte stör dig!

Skulle satsa på en större tornkylare om jag va du.. kostar någon krona mer men om man ställer ner hastigheten på fläktarna ska dom va i princip helt tyst i rätt chassi..

Kolla in Noctua NH-D14, Thermalright Silver Arrow SB-E och Phantek's PH-TC14

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!