Permalänk
Medlem

Funkar vilka 3D glasögon som helst?

Hej

Jag har en Benq XL2420T 3D skärm och hade tänkt införskaffa ett par 3D glasögon. Spelar det någon roll vilka 3d glasögon man köper? Det vill säga funkar vilka 3D glasögon som helst till vilken 3d skärm eller tv som helst? Jag funderar på dessa: http://viewitem.eim.ebay.se/Sony-PS3-3D-Active-Glasses-TV-Pla...

Någon som har ett annat förslag?

Permalänk
Skrivet av qwinoa:

Hej

Jag har en Benq XL2420T 3D skärm och hade tänkt införskaffa ett par 3D glasögon. Spelar det någon roll vilka 3d glasögon man köper? Det vill säga funkar vilka 3D glasögon som helst till vilken 3d skärm eller tv som helst? Jag funderar på dessa: http://viewitem.eim.ebay.se/Sony-PS3-3D-Active-Glasses-TV-Pla...

Någon som har ett annat förslag?

Ver inte hur det är med support för andra glasögon än dessa, men vill man vara säker att det ska fungera så kan du ju ta en titt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Tror det spelar roll då jag vet att endel tv apparater har olika, tex Sonys glasögon funkar inte på Philips etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Ver inte hur det är med support för andra glasögon än dessa, men vill man vara säker att det ska fungera så kan du ju ta en titt.

Jo men det är så jäv*a dyra bara. Jag testade ett par gratis 3D glasögon med två färger på och det funkade. Jag får väll testa och köpa några billiga och funkar det inte så får jag väll slänga de...

Permalänk
Medlem

Shutterglas synkar via infrarött, och "normalt sett" så är synkningen bara pulser. Tv'n säger helt enkelt "byt byt byt", och man har inte brytt sig om att koda något speciellt vilket gör att "alla" shutter glas fungerar med alla TV & monitorer med stöd för shutter glas. Det som ställer till det är att man inte har kommit överens om någon standard för vilket öga som man ska börja med. Jag vet inte om det hänt något på senare tid som förändrat spelfältet, men så vitt jag vet fungerar alltså alla aktiva 3D glasögon med alla skärmar. Vad man kan råka ut för är att man får lida av att man ser dum ut, när man sätter på sig sitt glasögonpar upp och ned, för att få glasögonens blink att stämma med TV'ns. Så fungerar inte dina aktiva glas med valfri bildkälla, prova att sätta vänster glas för höger öga, och tvärt om.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Den skärmen du har har ingen emitter inbyggd till 3D-glasögon. Finns säkert några 3D-glasögon som man får med en emitter. Men jag skulle rekommendera är NVIDA 3D Vision 2. Varför? Jo för att det är till för gaming. Funkar skit bra med ett Nvidia grafikkort. Och det passar till massa spel. Skulle du ha andra än Nvidia skulle det säkert bli jätte lustig med spel osv. Och har du Nvida 3D Vision 2 så är det också Lightboost som gör att du för MYCKET bättre 3D, det blir mycket ljusare så att man faktiskt ser.

Så jag rekommenderar starkt NVIDIA 3D Vision 2. Tror säkert att det också är enda alternativet du har egentligen. Men har du inte jätte stort nöd för 3D så tycker jag att du kan vänta med det tills du vet att du har råd!

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti | CPU: Intel Core i7 2600K 3,4Ghz | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 |
Chassi: Bitfenix Shinobi Midi | SSD: Samsung SSD Desktop 830-Series 256GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | PSU: Unkown 630W | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |