Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Datorn Startar EJ! Datorn "tutar"

Tja Sweclockers!. Som Rubriken lyder.Min dator startar EJ.Jag byggde nyligen en ny data och nu ska jag bygga en dator med mina gammla delar till en polare i nöd.

Jag slår på strömmen på PSUn. Jag ser hur moderkortets lampor börjar lysa. 2 sekunder senare börjar datorn att "tuta" ungefär som en siren.Sedan börjar Led skärmen på moderkortet lysa och där står det "CC". Jag googlade "CC" och tydligen är det en Error. Lösningen var tydligen att dra i en switch som fanns vid alla ljud/usb ingånngar. När jag gjorde det här fick jag en ny Error "0.1" För att lösa det hör stod det att man ska återigen dra i switchen. Men då får jag bara "CC" Errorn återigen. Någon aning vad problemet kan vara?. All hjälp är otroligt uppskattat!

MvH Fredde

Edit:
SPECS: Intel Core 2 duo 3.16ghz, Geeforce Gtx 260, 4GB ddr2 Ram, Abit ip35 pro moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Det kan bero på alla möjliga problem som knasiga BIOS-inställningar eller misslyckade överklockningar. Har du provat återställa moderkortets CMOS? Du kan kolla i bruksanvisningen hur det görs eller en video från MSI.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Hippiecow:

Tja Sweclockers!. Som Rubriken lyder.Min dator startar EJ.Jag byggde nyligen en ny data och nu ska jag bygga en dator med mina gammla delar till en polare i nöd.

Jag slår på strömmen på PSUn. Jag ser hur moderkortets lampor börjar lysa. 2 sekunder senare börjar datorn att "tuta" ungefär som en siren.Sedan börjar Led skärmen på moderkortet lysa och där står det "CC". Jag googlade "CC" och tydligen är det en Error. Lösningen var tydligen att dra i en switch som fanns vid alla ljud/usb ingånngar. När jag gjorde det här fick jag en ny Error "0.1" För att lösa det hör stod det att man ska återigen dra i switchen. Men då får jag bara "CC" Errorn återigen. Någon aning vad problemet kan vara?. All hjälp är otroligt uppskattat!

MvH Fredde

Edit:
SPECS: Intel Core 2 duo 3.16ghz, Geeforce Gtx 260, 4GB ddr2 Ram, Abit ip35 pro moderkort.

Att datorn piper är ett felmeddelande. Lyssna på hur många gånger det piper och se i din manual vad pipen betyder. oftast relaterat till nån hårdvara som saknas eller är defekt.

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning