tips på en bra kampanj

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

tips på en bra kampanj

Är grymt sugen på en bra kampanj. Älskade kampanjen i Crysis 1, även Crysis Warhead var bra. Tyckte om Crysis 2 med fast inte riktigt lika mycket.
Det behöver inte vara ett jättefritt spel, hade grymt kul med Half Life 2 och det är ju rätt så linjärt.
Men vissa spel blir lite väl linjära ex. Call of Duty MW2 (inte spelat senare delar) där hela spelet nästan är en lång korridor förklädd i stora miljöer. Orkade bara några timmar in innan jag lade ner, samma för Battlefield 3's kampanj, grym mp jag vet men jag gillar mest single player.
Kort sagt, gillar Crysis, Far Cry1 (inte 2) Half life 2, även Halo-spelen.
Inte testat Far Cry 3, kanske ska göra nån gång, gillade som sagt Far Cry 1 men inte Far Cry 2, tyckte det var för mycket långa och tråkiga transportsträckor och när det väl var lite action så kändes det nervattnat jämfört med 1:an

Nån som har ett bra tips på vad som kan falla mig i smaken?

Processor: I7 2600K @ Stock Moderkort: MSI P67A-G45 RAM: 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GTX 690 HD1(System): Corsair SSD Force Series GT 120GB HD2: Seagate Barracuda 1TB
Nätagg: Corsair TX V2 850W OS: Win 7 Home Premium Skärm: Asus 24" LED VG248QE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2008

Dead Island kanske? finns på steam för runt 90;- riktigt roligt köra coop.

Asus P6T / i7 920 C0 @ 4.0ghz / MSi GTX 780 / 12gb OCZ Gold XTC / Coolermaster Silent Pro M700

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Det är inget renodlat FPS, men Dishonored har oerhört bra single-player. Rekommenderas varmt.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Om du gillade half life 2 tänker jag spontant resterande half life spel, HL 1 ser ju "helt okej" ut nu iom Black Mesa och är ju också gratis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Tack för tipsen, ska titta närmre på Dead Island och Dishonored, har redan spelat igenom hl 1 några ggr.

Fler rekommendationer är varmt välkomna

Processor: I7 2600K @ Stock Moderkort: MSI P67A-G45 RAM: 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GTX 690 HD1(System): Corsair SSD Force Series GT 120GB HD2: Seagate Barracuda 1TB
Nätagg: Corsair TX V2 850W OS: Win 7 Home Premium Skärm: Asus 24" LED VG248QE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jan 2005

Bioshock! En annorlunda shooter i jämförelse med de titlar du nämner, men i mitt tycke har det en väldigt trevlig kampanj.

Här har du några länkar om du vill köpa spelet digitalt:

Gamersgate 10€

Steam 20€

Elgiganten 86:-

Webhallen 89:-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Jag gillade hitmans campaign, bättre än dishonored för min del iaf.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Dec 2012

Testa Far Cry 3, väldigt kul spel med bra kampanj