Razer blackwidow helt väck efter att ha spillt läsk!

Permalänk

Razer blackwidow helt väck efter att ha spillt läsk!

Tja! Spillde precis ganska mycket läsk över tangentbordet och nu har det 'fuckat ur' totalt. Verkar som om tangenterna har blivit omprogramerade eller något. Typ om jag klickar på enter kommer L upp istället. Och H är tillbaka knappen?? Och Spelet laggar om jag trycker på några rangenter efter varandra. Och sedan så reagerar den inte alls ibland Något som har tips på vad som har hänt?? Har aldrig haft problem förut:(

Snabba svar skulle uppskattas rejält!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har startat om datorn!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du får skruva isär tangentbordet och torka bort läsken där du kan se den... Sen får du lägga skiten på tork över natten så ska du se att det nog funkar som det ska sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeNsnekeN:

Någon som har tips på vad som har hänt??
Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet, jag vet!

hmm...

det som hände var att du spillde läsk på datorn!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Entusiast

Först och främst: Koppla genast ur! Elektricitet, socker och vatten är en mycket dålig kombination, och kan riskera att elektronik förstörs permanent och oåterkalleligt om spänningen tillåts vara på för länge.

Är ni händig med skruvmejseln, och klarar av ett utmanande pussel:

  • Skruva isär tangentbordet. Memorera var skruvar och smådelar skall sitta.

  • Skruva isär kontaktfilmerna och bakplanet. Memorera var skruvar och smådelar skall sitta.

  • Skölj allt i ljummet vatten och diskmedel.

  • Skölj av allt några extra gånger i rent ljummet vatten för att bli av med diskmedlet.

  • Torka ordentligt. Använd gärna tryckluft för att blåsa bort vattenrester från trånga utrymmen.

  • Låt ligga på tork några timmar.

  • Skruva ihop allt igen.

Om ni bara låter det ligga på tork utan att utföra en ordentlig ursköljning, kommer sockret att bli kladdigt, orsaka problem och ställa till de med tangenter som fastnar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Fukt hör inte hemma på ett tangentbord so jag tror inte det finns så mycket man kan göra åt saken..

Dock så har jag hört att ris drar till sig fukt så om du har gått om ris kan du ju låta tangentbordet bada i det i någon dag

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeNsnekeN:

Har aldrig haft problem förut:(

Kanske för att du inte hällt skitmycke läsk över det tidigare? Sluta dricka och äta vid datorn, använd matbordet

Plocka bort tangenter och rengör dem grundligt, även insidan av tangentbordet. Låt det sedan torka länge tills det är snustorrt. Och för allt i världen se till att tangentbordet inte är anslutet till datorn när du gör detta, ingen el alltså. Du får bara hoppas att inget kortslöts.

En annan orsak kan vara att tangentbordets drivrutiner nollställts på grund av vätskan som kortslöt elektroniken. Vild gissning men hade du svensk tangentbordslayout efter att du startade om datorn?

EDIT: SysGhost gav dig en utmärkt guide, läs

Permalänk

Tack för svaren!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min son spillde en rejäl slurk saft över ett mekaniskt tangentbord för 2 månader sen, funka inte rätt efter.
skruva isär det sen ner i badkaret och sköljde rent det med duchen och varmt vatten, avslutade med att skölja med destilerat vatten, sen torka 2 dagar.
Skruva ihop det och fungerar perfekt igen.

Även gjort samma med andra tangetbord några gånger tidigare, alla funkar bra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeNsnekeN:

Något som har tips på vad som har hänt?? Har aldrig haft problem förut:(
Skickades från m.sweclockers.com

Har du inte haft problem förut så måste det hänt något... du nämnde något med läsk?

Ja, jag är elak men du inser kanske själv att dessa 2 meningar inte vart genomtänkta...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Själv spillde jag rent vatten över ett (ganska billigt) tangentbord med laptop-tangenter.
Tyvärr så blev ju halva kretskortet översvämmat när strömmen låg på så det tangentbordet vart inte riktigt även efter torkningen. Tack och lov så brukar de mekaniska tangentborden ha kretskortet och komponenterna lite granna mer skyddade i alla fall.

Annars så har Logitech ett tangentbord man nästan kan bada med.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Lät det ligga som det var över natten och nu funkar det:D Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

spillde läsk över mitt blackwidow tangentbord!

Hej,jag spillde läsk över mitt tangentbord men endast över (q,w,e,r,1,2,3 och esc) efter händelsen slutade hela tangentbordet fungera och min dator kan inte trycka upp sidor jag har uppe. Behöver hjälp asap!