Permalänk
Medlem

GFWL win 8 problem

Jag har nu tröttnat på att inte kunna spela något spel som har games for windows live. Alla spel jag prövar som har det krashar direkt i starten med windows 8. Är det någon som har en lösning på detta irriterande problem? Det händer bland annat i F1 2011 och Dawn of war 2.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Det fungerar för mig. Laddade ner någon release som fungerade, minns inte vilken men jag har för mig att den var för W7 och fick köras i kompabilitetsläge. Tänk också på att GFWL i W8 (vad jag har förstått) kopplas till ditt Live-konto som du loggat in med så om du vill använda GFWL i offline-läge så går inte det om du inte har en offline-inloggning till Windows och loggar in på den. Det är ett ganska vanligt problem har jag märkt.

Permalänk
Medlem

Jag har prövat att installera den senaste versionen av gfwl som många tipsar om. Det hjälpte inte. Jag prövade även att flytta in xlive filerna till win32 mappen, det hjälpte inte heller. Ironin när Microsofts egna program är programmet som fungerar absolut sämst i sitt egna operativsystem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning än? Vissa spel fungerar, typ gta och Batman. Men Dawn of war fungerar ej :/

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell