IE hänger när man trycker "back" till Google

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jun 2003

IE hänger när man trycker "back" till Google

Har en dator med ett lite märkligt problem. När man går in på valfri sida efter att ha gjort en sökning via Google, och sedan navigerar tillbaka med back-knappen, så hänger sig webläsaren en liten stund. Kan vara allt från 10 sekunder till en minut eller så.

Det händer enbart om man backar till just Google (kan gälla fler sidor men inte vad jag sett hittills). Och det är inte bara så att det tar tid att ladda sidan, webläsaren hänger sig nästan helt och hållet. Det går t.ex inte att trycka back en gång till medan man väntar för att komma till Googles startsida eller ännu längre bak i browsing-historiken.

Jag tänkte först att det kunde ha något med cachen att göra, men mappen där cachen finns innehåller inte speciellt många filer, och det verkar inte spela någon roll hur jag ändrar cache-inställningarna.

Problemet uppstår enbart med IE, inte med t.ex Google Chrome.

När jag sökte efter en lösning på problemet hittade jag ett tips om att gå in under program-fliken i kontrollpanelen, välja MS IE och trycka på "Repair Internet Explorer". Men jag vet inte om det är för något äldre OS, för det gick inte att hitta IE i den listan alls (Windows 7).

Någon som har andra tips? Att använda en annan browser har jag redan tänkt på men det är alltså inte så jag vill "lösa" problemet.

Och detta beteende började efter nyinstallation av Windows, vilket gör att det känns lönlöst att installera om allt igen... eller? Måste väl finnas någon smidigare lösning.