Skype-ljudet stängs av när jag tabbar ur ( Windows 8 )

Permalänk
Medlem

Skype-ljudet stängs av när jag tabbar ur ( Windows 8 )

Hej SweClockers!
Mitt skype har fungerat jättebra, fram tills just för någon minut sedan.
Skype försvinner liksom när jag tabbar ur själva skype-fönstret, om ni vet hur det ser ut på Windows 8?
Jag hör inga ljud från dom jag är inne i skype med och jag tror inte att dom hör mig prata heller.
När jag sedan tabbar in i Skype-fliken så fungerar allt som det ska igen. Detta betyder alltså att jag inte kan spela spel eller göra annat om jag vill använda mig av skype, vilket är lite misslyckat...
Någon som vill eller kan hjälpa mig med det här?

Tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallra:

Hej SweClockers!
Mitt skype har fungerat jättebra, fram tills just för någon minut sedan.
Skype försvinner liksom när jag tabbar ur själva skype-fönstret, om ni vet hur det ser ut på Windows 8?
Jag hör inga ljud från dom jag är inne i skype med och jag tror inte att dom hör mig prata heller.
När jag sedan tabbar in i Skype-fliken så fungerar allt som det ska igen. Detta betyder alltså att jag inte kan spela spel eller göra annat om jag vill använda mig av skype, vilket är lite misslyckat...
Någon som vill eller kan hjälpa mig med det här?

Tackar.

Är det den vanliga Skype-desktopapplikationen eller någon "Modern" / "until recently known as Metro" / ...-variant som du använder?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Är det den vanliga Skype-desktopapplikationen eller någon "Modern" / "until recently known as Metro" / ...-variant som du använder?

Använder du dig av Windows 8?
Tänker om du vet hur det ser ut för mig..
Jag har den såkallade Skype-appen i Windows 8, har ingen aning om hur man laddar ner den vanliga desktop-varianten till Windows 8, om det ens går så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallra:

Använder du dig av Windows 8?
Tänker om du vet hur det ser ut för mig..
Jag har den såkallade Skype-appen i Windows 8, har ingen aning om hur man laddar ner den vanliga desktop-varianten till Windows 8, om det ens går så att säga.

Jag tolkar det som att det är någon sån Modern-grej då iaf. Vet faktiskt inte hur den fungerar och om det du beskriver är normalt.

Om du vill testa med den vanliga Skype-applikationen så gör du väl som du gjort i alla tidigare Windowsversioner?
Du går till skype.com och laddar ned installationsprogrammet?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Om du använder skype genom appen dvs säger i modern ui så kan du inte gå ut till skrivbordet. Utan du måste installera den "vanliga" skype från deras hemsida.
Något med multitaskingen har gått åt helvete där, hoppas de åtgärdas snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Om du använder skype genom appen dvs säger i modern ui så kan du inte gå ut till skrivbordet. Utan du måste installera den "vanliga" skype från deras hemsida.
Något med multitaskingen har gått åt helvete där, hoppas de åtgärdas snart.

Ahh, precis, det var multitaskingen det var problem med. Men jag hittade en desktop-variant av Skype nu efter lite letande och jag laddade även hem en start-knapp till Windows 8, vilket jag saknat något otroligt... Kommer inte riktigt överräns med den här menyn..

Tack för all hjälp och hoppas någon annan också kan ta hjälp av den här tråden.