Ikon "spawnar" på skrivbordet varje gång datorn restartas.

Permalänk
Medlem

Ikon "spawnar" på skrivbordet varje gång datorn restartas.

Hejsan, har ett väldigt litet men JÄVLIGT irriterande problem, varje gång min dator går i viloläge/restartas så spawnar en mobil broadband genväg på skrivbordet, försökt att lägga genvägen i en mapp osv men den spawnar på samma ställe, varje gång..

Bild

http://fuskbugg.se/dl/5cXTgP/IKON.png

Permalänk
Inaktiv

Kanske det hjälper om du högerklickar på den och under Egenskaper väljer Dölj?

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har mobilt bredband? om du har det så är det säkerligen programvaran på usb-stickan som lägger sig automatiskt på skrivbordet när den går ur sömnläget då datorn säkert kör en "rescan" på alla usbportar.

Permalänk
Testpilot

Om det är ett installerat program och inte från en USB-enhet borde det finnas en inställning som avgör om ikonen ska återskapas eller ej.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

OT: Epic låt

Permalänk
Medlem

holy sh*t hur f*n fick du ett sånt skrivbord Vet att det är rocketdock men rocketdock har väl gränser, och det du har är långt utanför rocketdocks gränser om du frågar mig

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

holy sh*t hur f*n fick du ett sånt skrivbord Vet att det är rocketdock men rocketdock har väl gränser, och det du har är långt utanför rocketdocks gränser om du frågar mig

Programmet kallas Rainmeter. Googla det så får du se vad man kan hitta på med sin desktop.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Programmet kallas Rainmeter. Googla det så får du se vad man kan hitta på med sin desktop.

trodde väl att det inte var rocketdock, det här var ju riktigt smexigt kan någon länka mig den klockan han har på bilden?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorgin:

Det är inte så att du har mobilt bredband? om du har det så är det säkerligen programvaran på usb-stickan som lägger sig automatiskt på skrivbordet när den går ur sömnläget då datorn säkert kör en "rescan" på alla usbportar.

Jo, jag har mobilt bredband, tror du det finns något sätt att undvika att denne kommer upp ändån? Eller får jag helt enkelt leva med de?

Skrivet av Buzz996:

holy sh*t hur f*n fick du ett sånt skrivbord Vet att det är rocketdock men rocketdock har väl gränser, och det du har är långt utanför rocketdocks gränser om du frågar mig

Det är somsagt en blanding av rocket dock, rainmeter och världens vackraste kvinna.

Skrivet av Buzz996:

trodde väl att det inte var rocketdock, det här var ju riktigt smexigt kan någon länka mig den klockan han har på bilden?

Klockan heter 1-line Clock, länk kommer här: http://browse.deviantart.com/?q=Rainmeter+clock#/d5nbftc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frexuz:

OT: Epic låt

Visst de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umirin:

Klockan heter 1-line Clock, länk kommer här: http://browse.deviantart.com/?q=Rainmeter+clock#/d5nbftc

tackar tackar

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är någon autoplay funktion eller något liknande. Du kanske kan men mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med då jag inte har något själv så jag kan inte pilla med det och luska. Annars får du helt enkelt leva med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umirin:

Jo, jag har mobilt bredband, tror du det finns något sätt att undvika att denne kommer upp ändån? Eller får jag helt enkelt leva med de?

Det är somsagt en blanding av rocket dock, rainmeter och världens vackraste kvinna.

Klockan heter 1-line Clock, länk kommer här: http://browse.deviantart.com/?q=Rainmeter+clock#/d5nbftc

Får man fråga vart du hitta (länk) ikornerna till den dära docken du har på bilden också? :$ förstår om du säger nej och inte vill dela med dig, jag vill inte bli nån copy cat men vill inte heller att andra ska bli arga för att jag gör (jag brukar känna jag också men bara bland mina vänner, dock inte dom jag inte känner )

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Får man fråga vart du hitta (länk) ikornerna till den dära docken du har på bilden också? :$ förstår om du säger nej och inte vill dela med dig, jag vill inte bli nån copy cat men vill inte heller att andra ska bli arga för att jag gör (jag brukar känna jag också men bara bland mina vänner, dock inte dom jag inte känner )

http://rocketdock.com/addon/icons/22873

Permalänk
Medlem

jag hittade dom faktiskt innan xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!