bara 742 mb ram går att använda! hjälp!

Permalänk
Medlem

bara 742 mb ram går att använda! hjälp!

Tjo, jag har en Toshiba nb550d och har 1 gb ddr3 ram. Men i systemegenskaperna står det att den bara kan använda 742 mb! Behöver akut hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

Tjo, jag har en Toshiba nb550d och har 1 gb ddr3 ram. Men i systemegenskaperna står det att den bara kan använda 742 mb! Behöver akut hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du skriva lite mer tack? Troligen är det att grafikkortet ''lånar'' 256mb ram. Gå in i bios och kolla om du hittar något om det.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Måste va akut när man saknar 250 MB ram : / Svaret ligger förmodligen i svaret ovan.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kan detta vara akut? Vad händer, rök ur springorna? XXX blir bara XX?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Kan du skriva lite mer tack? Troligen är det att grafikkortet ''lånar'' 256mb ram. Gå in i bios och kolla om du hittar något om det.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MultiMan:

Hur kan detta vara akut? Vad händer, rök ur springorna? XXX blir bara XX?

Jag ska sälja den imorgon....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte "Citera flera".

*Inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen kör du med XP?
XP klarar sig med ungefär 250MB - kör t.o.m. (dåligt) på 64.
512 är rekommenderad om XP ska hålla sig själv vid liv och köra något annat oxå.
Fast 1 GB rekommenderas 'på riktigt'. Du kanske har delad grafik oxå - som föreslagits ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmo_2012:

Antagligen kör du med XP?
XP klarar sig med ungefär 250MB - kör t.o.m. (dåligt) på 64.
512 är rekommenderad om XP ska hålla sig själv vid liv och köra något annat oxå.
Fast 1 GB rekommenderas 'på riktigt'. Du kanske har delad grafik oxå - som föreslagits ovan.

Okej tack, men nej, jag kör win 7 starter

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det är grafikkortet tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Okej tack, men nej, jag kör win 7 starter

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det är grafikkortet tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Sweclockers är inget chatt/sms/twitter därför upprepar jag: Glöm inte "Citera flera" och "Redigera".

Forumet blir mer lättläst om samma användare inte har flera inlägg efter varandra.

*Inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

Okej tack, men nej, jag kör win 7 starter

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det är grafikkortet tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är troligen ram minnet. Kolla här och läs.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Okej tack, men nej, jag kör win 7 starter

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det är grafikkortet tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

För Win7 - även Starter - är fabriksrekommendationen 1GB, dvs du har 'i minsta laget'.