få bort mjuka grejer på win 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2007

få bort mjuka grejer på win 7

Hej

Tex när man öppnar en mapp eller nåt så typ fade:ar den in. Går det att ta bort det så att det blir som på xp? att den kommer upp direkt utan några fancy effekter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Ja det går, länkar här till Microsofts guider eftersom jag just nu inte har Windows framför näsan;

Turn off visual effects (engelska)
Stäng av visuella effekter (svenska)

Dessa inställningar ligger på samma ställe som dom gjorde också i Windows XP.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av strike_formation:

Hej

Tex när man öppnar en mapp eller nåt så typ fade:ar den in. Går det att ta bort det så att det blir som på xp? att den kommer upp direkt utan några fancy effekter.

högerklicka på computer i startmenyn och välj properties

gå in på advanced system settings och sen advanced fliken

gå in på "performance" settings och välj "adjust for best performance" då stänger du av allt lull lull

efter detta brukar jag ställa tillbaka rätt bakgrundsbild och aero temat för jag gillar det genomskinliga men rutor och sånt har inga konstiga fade effekter

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2007

Tack för svaren. Man ska bocka av "Animera fönster när de minimeras och maximeras" för att ta bort effekten jag beskrev.