ALDRIG mer Komplett.

Permalänk
Medlem

Komplett har jag slutat handla av. De skickar begagnade grejer. Har själv fått begagnat grafikkort där tillbehör saknats och en tjejkompis som köpte en digital systemkamera råkade ut för samma sak. Paketet öppnat och batteriladdare saknades. Vill jag köpa begagnat så finns Blocket och Tradera, inget jag förväntar mig att ett företag som Komplett ska ägna sig åt. Har noll förtroende för dem och jag får bara min bild bekräftad när jag läser omdömen på Prisjakt.

Inet är säkert bra men de har så kasst utbud. Handlar mest av Misco och Webhallen numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannex11:

Min bror har beställt en data har gott ungefär lika länge som din beställning, men det konstiga fast med orderbekreftelse har inga pengar dragits:/

Fast lite data kan dem väl skicka i ett e-brev, det borde ju inte ta så lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Fast lite data kan dem väl skicka i ett e-brev, det borde ju inte ta så lång tid.

Data har du ju skickat upp till SweClockers med det inlägget, har även jag i mitt.
Shit, data kan inte vara så dyrt så inget att bråka över om det nu inte följer med reklam på köpet!

Permalänk
Medlem

Jag var ALDRIG dryg eller otrevlig i telefon! Att det var röda dagar och sånt rör mig inte i ryggen, känner ni någon slags sympati för anställda på komplett som har ett sånt brutalt jobbigt jobb som gärna vill ta semester ifrån sitt arbetsläger?

Anledningen att jag blir så arg är nog att jag alltid och då menar jag ALLTID har haft problem med Komplett. Kanske bara jag som har otur?

Och ja, jag har jobb, svetsare!

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Att det var röda dagar och sånt rör mig inte i ryggen

Men även om du inte bryr dig så är det ju så!

Själv har jag varit ledig i 17 dagar nu i jul, och jag är nog inte ensam om det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Men även om du inte bryr dig så är det ju så!

Själv har jag varit ledig i 17 dagar nu i jul, och jag är nog inte ensam om det...

Hade inte så mycket ledigt, eftersom att jag jobbbar i 2 veckor och är ledig 1 vecka.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Exakt.. men vissa får hybris.

Är väl snarare butiker som har hybris när de utlovar 5 dagar trots att detta endast är tiden det tar i normaltfallet. En övre tidsgräns borde vara just en övre tidsgräns som räknar in storhelger och ökad press. Över tidsgränser ska man sätta med marginal. Det är i alla fall så jag vill ha det. Står det att jag ska få min vara dag X så förväntar jag mig varan dag X eller tidigare om inte något speciellt inträffar. En storhelg är inte något sådant då det händer varje år och går att förhindra eller förvarna om. Särskilt irriterande vid försening är att ingen butik verkar komma på tanken att faktiskt meddela sin kund om försening. De rullar tummarna och hoppas att kunden inte märker något. Ett mail om att de har mycket att göra och att beställningar kan bli sena hade undvikit många problem för båda sidor.

Men så länge kunden inte kan kräva något av butiken och den generella attityden bland folk är "håll käft och vänta" antar jag att 5 dagar butiken kanske håller ser bättre ut än 10 dagar butiken garanterat kan hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Är väl snarare butiker som har hybris när de utlovar 5 dagar trots att detta endast är tiden det tar i normaltfallet. En övre tidsgräns borde vara just en övre tidsgräns som räknar in storhelger och ökad press. Över tidsgränser ska man sätta med marginal. Det är i alla fall så jag vill ha det. Står det att jag ska få min vara dag X så förväntar jag mig varan dag X eller tidigare om inte något speciellt inträffar. En storhelg är inte något sådant då det händer varje år och går att förhindra eller förvarna om. Särskilt irriterande vid försening är att ingen butik verkar komma på tanken att faktiskt meddela sin kund om försening. De rullar tummarna och hoppas att kunden inte märker något. Ett mail om att de har mycket att göra och att beställningar kan bli sena hade undvikit många problem för båda sidor.

Men så länge kunden inte kan kräva något av butiken och den generella attityden bland folk är "håll käft och vänta" antar jag att 5 dagar butiken kanske håller ser bättre ut än 10 dagar butiken garanterat kan hålla.

Precis så jag tänker!

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Är väl snarare butiker som har hybris när de utlovar 5 dagar trots att detta endast är tiden det tar i normaltfallet. En övre tidsgräns borde vara just en övre tidsgräns som räknar in storhelger och ökad press. Över tidsgränser ska man sätta med marginal. Det är i alla fall så jag vill ha det. Står det att jag ska få min vara dag X så förväntar jag mig varan dag X eller tidigare om inte något speciellt inträffar. En storhelg är inte något sådant då det händer varje år och går att förhindra eller förvarna om. Särskilt irriterande vid försening är att ingen butik verkar komma på tanken att faktiskt meddela sin kund om försening. De rullar tummarna och hoppas att kunden inte märker något. Ett mail om att de har mycket att göra och att beställningar kan bli sena hade undvikit många problem för båda sidor.

Men så länge kunden inte kan kräva något av butiken och den generella attityden bland folk är "håll käft och vänta" antar jag att 5 dagar butiken kanske håller ser bättre ut än 10 dagar butiken garanterat kan hålla.

Om du ser mitt första inlägg i denna tråden så skriver Komplett ganska väl, om vad som gäller.. Sen om det skulle dröja är det väl bara att slå en signal till dem och höra efter, istället för att skapa en helt meningslös tråd här..

Skulle inte förvåna mig om TS räknar in både röda dagar och helger i den tid det skulle ta.. Hur som, ska man köpa saker som tar lång tid att få hem under storhelger, får man vara ute i god tid.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Håller inte med faktiskt. Komplett är enligt mig en väldigt gedigen butik som alltid håller vad de lovar, har stort utbud och är relativt billiga! Kan varmt rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Är nöjd med komplett. Bra grejer till bra pris och inget konstigt med leveranstider.

Visa signatur

CM Storm Trooper | Asus P8Z77-V LX
Intel Core i7 3770 stock@4,1GHz | Gainward GTX 670 ref@1200MHz | Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb
PSU Corsair TX 750W | Crucial M4 SSD 128Gb + 500Gb HD
Asus VE278Q 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Jag var ALDRIG dryg eller otrevlig i telefon! Att det var röda dagar och sånt rör mig inte i ryggen, känner ni någon slags sympati för anställda på komplett som har ett sånt brutalt jobbigt jobb som gärna vill ta semester ifrån sitt arbetsläger?

Anledningen att jag blir så arg är nog att jag alltid och då menar jag ALLTID har haft problem med Komplett. Kanske bara jag som har otur?

Och ja, jag har jobb, svetsare!

Sorry.. men du måste vara riktigt korkad, om inte totalt hjärndöd^^

Alla normala människor är lediga i mellandagarna och tillbringar tiden med familj, släkt och vänner, vänner som du kanske har...
Och om du nu tycker att dom är värdelösa sedan tidigare men ändå beställer där, så kan man ju börja undra hur det står till uppe i valnöten egentligen..

Skyll dig själv..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Men bygg den själv då! amatör...

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Röda dagar, ledighet, många beställningar, du har beställt att de ska installera och testa datorn osv. Vad tror du? Jag fick gott vänta 9 dagar innan jag fick ett tangentbord jag beställde från CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Komplett har jag slutat handla av. De skickar begagnade grejer. Har själv fått begagnat grafikkort där tillbehör saknats och en tjejkompis som köpte en digital systemkamera råkade ut för samma sak. Paketet öppnat och batteriladdare saknades. Vill jag köpa begagnat så finns Blocket och Tradera, inget jag förväntar mig att ett företag som Komplett ska ägna sig åt. Har noll förtroende för dem och jag får bara min bild bekräftad när jag läser omdömen på Prisjakt.

Inet är säkert bra men de har så kasst utbud. Handlar mest av Misco och Webhallen numera.

Säker på att ni inte råkat shoppa i "fyndhörnan" på Komplett? ;^)

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Jag var ALDRIG dryg eller otrevlig i telefon! Att det var röda dagar och sånt rör mig inte i ryggen, känner ni någon slags sympati för anställda på komplett som har ett sånt brutalt jobbigt jobb som gärna vill ta semester ifrån sitt arbetsläger?

Anledningen att jag blir så arg är nog att jag alltid och då menar jag ALLTID har haft problem med Komplett. Kanske bara jag som har otur?

Och ja, jag har jobb, svetsare!

Jag är rörmockare och har ingen sympati heller, jag kan dock tänka rationellt och inser att folk, människor precis som du och jag vill vara lediga. De vill vara med sina familjer och vänner.

Att det inte rör dig ryggen visar bara att du saknar en hjärna med kapacitet för rationellt tänkande så håll du dig till ditt svetsande för jobba med folk hade du inte kunnat med den inställningen ändå.

Gå och snyt dig och sluta lipa och tänk till istället.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Ja sverige är fantastiskt .. hela landet står stilla när vi ska fira våra kristna högtider i vårt religionsfria land

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Beställde nu en dator för ett bra tag sedan, och det har gått ca 8-9 arbetsdagar sedan och den är inte ens skickad! Otrevliga 19 åriga snorungar som sitter bak lurarna som drygar utav själva fan! Är det så jävla svårt att bygga ihop en jävla dator ? Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Sedan undrar jag, kan jag få dem att skicka datorn som den är? Om de har påbörjar lite.

En väldigt missnöjd kund.

När jag beställde min burk i december förr året så fick jag väbta från 28 december till 16 januari, eftersom det var så många som beställt datorer i mellandagarna. bli inte förvånad om den kommer sent. tror inte dom kommer skicka den halvfrärdig, då garantin troligtvis inte kommer att gälla.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Ja sverige är fantastiskt .. hela landet står stilla när vi ska fira våra kristna högtider i vårt religionsfria land

Det råder religionsfrihet i Sverige, det betyder inte att det är religionsfritt. Och om du tänker efter har ordet Julafton ingenting med någon av de abrahamitiska religionerna att göra.

OnT: Min erfarenhet är att komplett är ganska långsama iaf vid supportärenden eller när något blivit fel någonstans i orderkedjan.

Däremot är det inte så jäkla konstigt att det tar längre tid över jul/nyår.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Om det nu inte är så j-vla svårt att bygga ihop en dator som du skriver, varför gör du inte det själv då?
Om man inte begriper ngt själv om datorer så kanske man ska lugna sig lite..
Se till att lära dig lite själv så slipper du förlita dig på andra som i dina ögon ändå är idioter..
Skaffa kunskapen att slänga ihop delarna själv och skaffa lite datorkunskap så du kan fixa när ngt går sönder.
Så himla svårt är det faktiskt inte...
Det gäller ju allt. Från snickeri till att mecka bil till ja, att bygga datorer.

Men har du den attityden i telefon så vet i tusan om man kunnat vara professionell i bemötandet om man jobbat på supporten där.
Snacka om att behöva bita sig i tungan i sånt fall.
Sen spelar nog åldern på personalen i supporten mindre roll.
De är inte mer korkade för att de är unga. (jag är en bra bit över 30 själv så nej, jag är ingen snorunge)

Tycker nog det är Du som beter dig som en snorunge här.
-Jag har beställt något och vill ha det nuuuu. Helst igår.
-Jag struntar i röda dagar och detaljer som personalstyrka, arbetsbelastning, logistik och sånt. De ska f-n jobba julafton om det ska behövas för jag är minsann en viktig person och jag ska ha datorn nuuuuuuuuuu. För det är ju inte mitt fel att jag beställer runt jul och inte är ute i god tid..

Helt otroligt. Lugna dig människa.
Nej, min sympati får du då inte.
Hoppas du får vänta ett tag till faktiskt så kan kanske någon annan som väntar på sin dator från komplett, och som inte beter sig som en rövare, få den tidigare.

Du fick exakt det skrivet som gick genom mitt huvud när jag läste tråden!
+1

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Skrivet av Krippaz:

Håller med aldrig mera denna sktbutiken Komplett.

Har gått 11 dagar sedan jag beställde 1 stapelvara till en pick up point vilket skall gå på en dag och man får betala 39 kronor extra. De svarar inte ens på mail.
Unvik detta skiten, hanla hos andra finns många bättre idag

Håller med dig!

Köpte en bärbar till min dotter efter några månader gick laddsladden sönder, jag gick in på kompletts hemsida gjorde en reklamationsanmälan.

Dagen efter gick jag in beställde en ny laddare/kabel från annan leverantör, fick hem den och körde igång datorn innan komplett ens svarat på första mailet

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem

Inet ska det ju vara : )

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Komplett har jag slutat handla av. De skickar begagnade grejer. Har själv fått begagnat grafikkort där tillbehör saknats och en tjejkompis som köpte en digital systemkamera råkade ut för samma sak. Paketet öppnat och batteriladdare saknades. Vill jag köpa begagnat så finns Blocket och Tradera, inget jag förväntar mig att ett företag som Komplett ska ägna sig åt. Har noll förtroende för dem och jag får bara min bild bekräftad när jag läser omdömen på Prisjakt.

Inet är säkert bra men de har så kasst utbud. Handlar mest av Misco och Webhallen numera.

bara liten fotnot:

du tror inte det är vanligare att missnöjda och allmänt gnälliga personer har större benägenhet att dela med sig av sin upplevelse av en/ett produkt/företag än nöjda kunder?

Skrivet av Atessla:

Jag var ALDRIG dryg eller otrevlig i telefon! Att det var röda dagar och sånt rör mig inte i ryggen, känner ni någon slags sympati för anställda på komplett som har ett sånt brutalt jobbigt jobb som gärna vill ta semester ifrån sitt arbetsläger?

Anledningen att jag blir så arg är nog att jag alltid och då menar jag ALLTID har haft problem med Komplett. Kanske bara jag som har otur?

Och ja, jag har jobb, svetsare!

Att det var röda dagar borde du ta med i din beräkning om det skulle ta ca 9 Arbetsdagar?

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atessla:

Beställde nu en dator för ett bra tag sedan, och det har gått ca 8-9 arbetsdagar sedan och den är inte ens skickad! Otrevliga 19 åriga snorungar som sitter bak lurarna som drygar utav själva fan! Är det så jävla svårt att bygga ihop en jävla dator ? Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Sedan undrar jag, kan jag få dem att skicka datorn som den är? Om de har påbörjar lite.

En väldigt missnöjd kund.

varför bygger du den inte själv då, om en amatör kan bygga den på 3 timmar? gör om gör rätt.

Permalänk
Medlem

Varför tycker så många att det är ok för att personalen ska vara lediga? Då får dem väl skriva att dem inte skickar iväg några ordrar alls under jul/nyår. Mycket dåligt av komplett om dem inte håller leveranstiderna utan att meddela sej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Varför tycker så många att det är ok för att personalen ska vara lediga? Då får dem väl skriva att dem inte skickar iväg några ordrar alls under jul/nyår. Mycket dåligt av komplett om dem inte håller leveranstiderna utan att meddela sej.

ännu en som inte har det bra ställt i valnöten^^

Hade du varit anställd, så hade du också velat vara ledig då för att umgås med familj och vänner.
Varför meddela något som är en självklarhet? Det har varit röda dagar i samband med jul och nyår så länge jag kan minnas (33år)

Och sen så är det inte bara ett fåtal personer som beställer samtidigt.. Så slutsatsen då.. många beställningar + minskad personalstyrka + mellandagar = längre leveranstid. Sen om ni inte fattar hur det går till, tycker jag ska lämna rummet och gå ut och upptäck att det FAKTISKT finns en värld utanför tv-spel och datorer.... och att inte saker man beställer på nätet kommer samma dag^^

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av sassa46:

Fast lite data kan dem väl skicka i ett e-brev, det borde ju inte ta så lång tid.

Ja, det borde de kunna göra.

Jag gillade ditt inlägg.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av White.By.Design:

Ja sverige är fantastiskt .. hela landet står stilla när vi ska fira våra kristna högtider i vårt religionsfria land

Det är tradition.

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Varför tycker så många att det är ok för att personalen ska vara lediga? Då får dem väl skriva att dem inte skickar iväg några ordrar alls under jul/nyår. Mycket dåligt av komplett om dem inte håller leveranstiderna utan att meddela sej.

Vad är det med röda dagar/helger vs arbetsdagar du inte fattar..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Det handlar om vad man är villig att betala, men säg att du kan tänka dig att betala 15000kr för byggandet på en storhelg då kan du nog hitta nån som hjälper till med det ganska enkelt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.