Permalänk

Inget internet!?

Hej, installerade precis windows 7 ultimate men när jag försöker connecta till Internet så säger den bara "Install a driver for your network adapter" fast jag har ingen adapter, använder bara vanlig internetsladd till min router, ja har kollat så det funkar på min andra dator. Jag köpte också en ny processor och mordekort idag an de ha med detta att göra ? tacksam för svar

Har i5 3570k och Asus p8z77-v lx

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleEilasson:

Hej, installerade precis windows 7 ultimate men när jag försöker connecta till Internet så säger den bara "Install a driver for your network adapter" fast jag har ingen adapter, använder bara vanlig internetsladd till min router, ja har kollat så det funkar på min andra dator. Jag köpte också en ny processor och mordekort idag an de ha med detta att göra ? tacksam för svar

Fast har du inget nätverkskort kommer du inte ut på internet, du måste ta reda på vad du har för kort, gå in på tillverkarens hemsida för att hemta drivrutiner

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Man behöver oftast installera en drivrutin till moderkortets nätverkskrest.

Den borde finnas på skivan du fick med till ditt moderkort och annars kan du hämta hem den senaste från tillverkarens hemsida!

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Skrivet av OlleEilasson:

Hej, installerade precis windows 7 ultimate men när jag försöker connecta till Internet så säger den bara "Install a driver for your network adapter" fast jag har ingen adapter, använder bara vanlig internetsladd till min router, ja har kollat så det funkar på min andra dator. Jag köpte också en ny processor och mordekort idag an de ha med detta att göra ? tacksam för svar

Kan flika in med att om du skriver vilket moderkort du har får du garanterat snabbare hjälp om du inte lyckas lösa det själv.

Permalänk
Rekordmedlem

Network adapter betyder nätverkskort, har inget att göra med om det är internt eller externt, det är helt enkelt bara att plocka hem drivers eller ta fram moderkortsskivan och installera dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Som de andra skriver så saknas det drivrutiner till moderkortets nätverkskort.

Sen om de saknas kanske du inte installerat övriga drivrutiner heller..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

okejj, men köpte begangnat så jag har inte skivan, skulle någon kunna skicka en länk med drivers till Asus p8z77-v lx

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleEilasson:

okejj, men köpte begangnat så jag har inte skivan, skulle någon kunna skicka en länk med drivers till Asus p8z77-v lx

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX/#... välj sedan os och in på LAN delen och ladda ned den högst upp. (klicka inte på DLM länken, ta Global)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleEilasson:

okejj, men köpte begangnat så jag har inte skivan, skulle någon kunna skicka en länk med drivers till Asus p8z77-v lx

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX/#...

Gå in under LAN och ta den senaste.

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Inaktiv

Till att börja med:

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX/#download

Finns nyare versioner på de olika kretstillverkarnas hemsidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har redan laddat ner senaste och samma meddelande kommer igen, vad har hänt nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleEilasson:

Har redan laddat ner senaste och samma meddelande kommer igen, vad har hänt nu ?

har du startat om datorn? (kommer inte ihåg om jag behövde göra det eller ej)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

nej men jag kan försöka med de