Steam på Windows 8

Permalänk
Medlem

Steam på Windows 8

Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa.
i julas så fick min lillasyster en dator i julklapp, en ganska kraftfull sådan, märkes dator
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-Predator-G3620,9095...

jag köpte då 2 steam spel till henne i julklapp men nu kommer vi till problemet.
vi lyckas inte installera steam! det går inte!
först fastnar den under installationen, var på man måste installera med repair.
sen när allt är 99% klart fastnar den igen.

steam finns på datorn då men det går inte starta "kan inte kopiera steamtmp.exe" eller liknande även om vi har sett till att datorn(och användaren) har full administrativa möjligheter.

någon som varit med om detta? hur löser jag det?

är det ett alternativ att testa att kopiera hela mitt steam från min dator (w7) bortsett från spelen, och testa om det funkar efter bara kopierat in.
behövs det sparas några register poster för att få det funka eller löses steam det själv isf?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Testat o köra installationen som admin? är uAC påslaget?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Testat o köra installationen som admin? är uAC påslaget?

har kört som admin. UAC vet jag inte, jag har bara kunnat hjälpa via skype. och dem har inte kunskapen nog att fixa den biten, även med skype hjälp. får kolla nästa gång jag är där, men någon annan som har tankar?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Testa att lägga setup filen i någon mapp istället för att köra den direkt när man laddar ner den.

Jag kör Win8 och steam fungerar perfekt för mig.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivius:

Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa.
i julas så fick min lillasyster en dator i julklapp, en ganska kraftfull sådan, märkes dator
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-Predator-G3620,9095...

jag köpte då 2 steam spel till henne i julklapp men nu kommer vi till problemet.
vi lyckas inte installera steam! det går inte!
först fastnar den under installationen, var på man måste installera med repair.
sen när allt är 99% klart fastnar den igen.

steam finns på datorn då men det går inte starta "kan inte kopiera steamtmp.exe" eller liknande även om vi har sett till att datorn(och användaren) har full administrativa möjligheter.

någon som varit med om detta? hur löser jag det?

är det ett alternativ att testa att kopiera hela mitt steam från min dator (w7) bortsett från spelen, och testa om det funkar efter bara kopierat in.
behövs det sparas några register poster för att få det funka eller löses steam det själv isf?

Kör du något tredjepartsantivirusprogram? Det brukar kunna ställa till det i så fall.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...