Flytta origin-spel mellan Win 7 och 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Flytta origin-spel mellan Win 7 och 8

Tjenare!

Sitter här och funderar om man skall uppgradera till Windows 8 men har stött på lite "praktiska" problem. Jag spelar väldigt mycket Battlefield 3 och har Premium så alla expansionspack finns på datorn och det är just detta som är problemet. Kan man spara spelen på en extern hårddisk eller liknande för att sedan föra över dem till den nya Win 8 installationen eller är det omöjligt med tanke på annan mjukvara?

Jag sitter nämligen på en 4 mbit lina så att ladda ner ca 20 GB är inte någon höjdare. Så, är detta möjligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Jag undrar också om det är möjligt, har försökt ett antal gånger men origin verkar inte känna igen filerna när man kopierar in dem i mappen. Men med steam så är det busenkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002

Kopiera alla filer samt exportera alla registernycklar och importera på den nya installationen, kanske funkar

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

*Tråd flyttad*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *