CS:GO Stängs ner!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands väsby
Registrerad
Mar 2011

CS:GO Stängs ner!?

Spelar ca 5 min sen stängs spelet ner ? typ som det kraschar.
har mailat steam men får inget svar av dom.
När jag ska starta upp det igen så går det inte för det fattas typ filer, så måste validera spelfilerna varje gång senast saknades det 20 filer efter spelet krascha.

har installerat om steam, samma problem.
Det händer ofta när jag kommer in i specmode.

Någon mer som har detta problem ?

Jag kör win 7 x64

Har läst runt på forum osv men inte blivit klokare av det så testar o ser fall nån vet nått

Tips!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av daniilito:

Spelar ca 5 min sen stängs spelet ner ? typ som det kraschar.

Tips!?

*Standard svar*
Testa att inaktivera HD audio
- Behöver nödvändigtvis inte vara problemet, men det är ett vanligt förekommande spöke.

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands väsby
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Nisse86:

*Standard svar*
Testa att inaktivera HD audio
- Behöver nödvändigtvis inte vara problemet, men det är ett vanligt förekommande spöke.

Hittade inte hd audio i ljudinställningar i spelet ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

hårdvara i datorn är ?

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands väsby
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av mini-z1994:

hårdvara i datorn är ?

Inte core i3-2350
8gb ram
120gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2009

Skulle vilja säga drivrutiner till ljudkort, grafikkort eller annan komponent är boven. Men då du ändå hinner köra ~5min så är det inte så troligt. Ser eller hör du något innan det dör?
Grafikdefekter sklle exempelvis kunna tyda på för varmt grafikkort osv. Annars kan det vara ditt PSU som kanske inte ger så fin ström. BF3 dog för mig hipp som happ förut tills jag bytte PSU exempelvis.

Asus Zenith Extreme | 32gb DDR4 3200MHZ CL14 | Threadripper 1950X | 1080Ti
Asus Z97 Pro Gamer | 32gb ram DDR3 2400MHz | i7 4790k | 2 x R9 390 - Barnen fått ta över
Asrock P67 Extreme4 rev3 | 16gb DDR3 2400MHz | i7 2600K | R9 290 - Barnen fått ta över
En massa bärbara, servrar, RPi's och andra boxar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av daniilito:

Hittade inte hd audio i ljudinställningar i spelet ?

Öppna ljudinställningar i Windows och sedan "uppspelnings enhet".

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsered
Registrerad
Jun 2012

Utan att kunna tillföra något viktigt finner jag det kul att dina 4 senaste trådar alla har haft !?!?!? i titeln. :> Hoppas det löser sig.

Ignorance is voluntary misfortune.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands väsby
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av inquam:

Skulle vilja säga drivrutiner till ljudkort, grafikkort eller annan komponent är boven. Men då du ändå hinner köra ~5min så är det inte så troligt. Ser eller hör du något innan det dör?
Grafikdefekter sklle exempelvis kunna tyda på för varmt grafikkort osv. Annars kan det vara ditt PSU som kanske inte ger så fin ström. BF3 dog för mig hipp som happ förut tills jag bytte PSU exempelvis.

Okej ska kolla drivrutiner, Jag spelar hur bra som helst utan lagg eller liknande sen blir skärmen svart o spelet stängs ner o kommer till skrivbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands väsby
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Zizoor:

Utan att kunna tillföra något viktigt finner jag det kul att dina 4 senaste trådar alla har haft !?!?!? i titeln. :> Hoppas det löser sig.

Hahaha uppmärksam du va då! saken e den att jag e endast inne här när det blir nått fel, när man inte kan lösa det själv,men känner igen det men bara startat ca 4-5 trådar här