Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk

Mitt xbox skulle in på lagning och då ringde dom mej och bestämde en upphämtningstid. dom kom i tid och dom ringde också och bestämde en leverans tid och dom kom i tid då med. Bor i ett litet samhälle men dom skötte sej bra, det va kanske 1-2 år sen

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Föredetting

Sedan UPS flyttade sin Stockholmscentral till Järfälla från Bromma har de slutat försöka. Numera kommer det SMS-aviseringar med texten "Du har paket från UPS Sweden AB att hämta" från Posten. Det är ju vad man betalar för...

FedEx är lite annorlunda. Brukar vara Märsta Förenade som kör mina paket, ringer alltid någon sur chaffis och vrålar "VAR FAN BORU NÅNSTANS?!?" utan att introducera sig själv. Men de ringer. Och det tar inte två veckor att få sina paket, utan de kör ut dem samma dag som de kommer till Arlanda.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Whee!

Budet från UPS ringde strax innan 12 idag och sa att han var hos mig om ca 2 minuter. Överlämnandet gick smidigt och allt verkar vara som det ska! Så skulle det fungera varje gång men det gör det bevisligen inte. Jag är glad och nöjd nu när jag äntligen fick mitt paket och kommer att undvika UPS så mycket det bara går i framtiden.

Permalänk
Medlem

Bara att gratulera

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Hos de flesta fraktbolag så fungerar det att ringa in till kundtjänst och be de skriva på paketet att man önskar bli uppringd strax innan leverans. Var dock beredda på att ni måste vara hemma då man oftast inte har tid att sitta och vänta. Anledningen till att man inte ringer alla kunder/har telefoner är för att vissa har mellan 70-100stopp om dagen, räkna på att ett samtal i snitt tar 2min om man ringer i förväg och vips så har flera timmar av ens dag försvunnit.

Permalänk
Medlem

För kanske ett halvår sedan fick jag ett paket från DHL de ringde dagen innan och frågade om jag var hemma imorgon och vilken tid jag kunde ta emot det, så kom vi överens om typ 12-15 och lite efter 12 så ringde det på dörren och där stod det en man med ett paket Lycka! Men verkar ju inte funka riktigt så alla gånger... XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

jag beställde ett paket en gång genom UPS från utlandet. Han som körde ut ringde nämligen till mig ca 30-60 minuter innan och kollade så att jag var hemma.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av UPS:

En del chaufförer har privata telefoner, och vissa köper en GPS som de använder i UPS egna lastbilar, men det är något som sker på deras eget initiativ och bekostnad. UPS tillåter inte att montera in en GPS i bilen, och inte heller företagstelefon. Det kostar tyvärr för mycket att uppdatera GPS om gatunamnen ändrar sig

Skrivet av UPS:

Det är inte "lögn", men en del förare använder sina privata mobiltelefoner för att få UPS att fungera.

Man blir faktiskt like mörkrädd när man läser allt om UPS i Sverige. Plötsligt verkar Posten som helgon. Tydligen köper förare in både mobil och GPS privat för att ens få företaget att fungera. Vilket företag kan inte kosta på sig en företagstelefon till personliga bud? Eller ens GPS till budbilar som har ett område på 20mil i radie? Många skräckexempel på Rejta, jag tror inte att jag sett ett företag med så många 1/5. Snittet är 1,35.

Kommer garanterat inte använda UPS i framtiden och riskera att ett paket blir liggandes i Västerås eller Jönköping när man bor i Örebro och saknar bil.

Permalänk
Medlem

Posten är grymma om man jämför med UPS. Skulle få leverans i sommar med ups och ringde och bad dem höra av sig innan de kom så man slapp sitta och vänta när det för en gångs skull var varmt och soligt, näpp, det gick inte för sig, de kommer mellan 7 och 18 el nåt liknande. Tackar för den.

I höstas så lämnade de mitt paket (värt runt 7000:-) till grannen. Tur att man har ärliga grannar i såna fall.

Ska börja be dem skicka grejerna till jobbet i fortsättningen så kanske man har lite bättre koll och faktiskt får paketen när de kommer.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av norowner:

exakt samma sak hände mig, jag beställde coilovers till min bil, sitter hemma o spelar medans min mamma som står i köket o lagar mat ser en UPS man kommer fram till posten o lämnar en liten gul lapp utan att ha med sig någon packet, ringer dem o då säger dem att jag inte var hemma, men tack som attan så bevisade jag det genom att jag mejlade lol att få report när jag spelade på den tiden vilket jag fick sedan mejlade jag det till dem och med ett litet hot som var att "ifall mitt packet åker tillbaka till avsändaren så får ni stå för kostnaden + fraken + 10% utav vad varan kostade (5000kr)" se så, dagen där på kom det en UPS man med ett stort packet, utan hej eller något, här är packetet o sticker därifrån

Vad exakt gjorde du?

Kan inte utröna vad du faktiskt skickade till dem...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vad exakt gjorde du?

Kan inte utröna vad du faktiskt skickade till dem...

Tror att han skickade någon form av bevis att han faktiskt var hemma och spelade League of Legends när UPS var utanför och "lappade" honom. I övrigt får jag ge UPS cred för att det gick snabbt att frakta en 12 kg tung skärm från Korea till Sverige på tre dagar, dock försvinner allt det positiva när det kommer till det sista överlämnandet till slutkund.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit med om att UPS ens försökt leverera till min hemadress utan problem. Det är alltid samma visa med att de har försökt leverera (1....2...3 ggr med någon timmes mellanrum) men att man inte var hemma, fastän man sitter och väntar. Extra frustrerande när man sitter och kollar trackingen och det står att paketet är ute för leverans, men de kommer aldrig utan strax efter kommer det en notis om att de försökt men ingen var hemma. Det är ren bullshit från deras sida och anledningen till att de skriver så måste vara att de har fått betalt för en hemleverans och då låtsas de som om de försökt.

DHL har jag haft mycket bättre erfarenhet av, men UPS är inte ensamma om att göra så här. Häromveckan skulle jag få hem en skärm med USPS expresspaket (går via svenska posten när det kommer till Sverige, utkörning ska ingå i priset) och det stod likadana lögner på deras trackingsida om att de försökt leverera. Jag fick åka och hämta den själv på företagsposten, vilket inte är så kul när man inte har bil och får ta den på en cykel. Anledningen till att de inte körde ut den var att de skulle ha betalt momsen och det kunde inte chaufförerna hantera. Nu blev jag dubbelt lurad eftersom svenska posten skickade ut en avi om att skärmen fanns på mitt vanliga utlämningsställe, men när jag kom dit hade de inte fått den. De ringde upp företagsposten som fortfarande hade den för "att paketet var för stort". Återigen skitsnack, jag har hämtat ut klart större paket än så på utlämningsstället.

Det är rätt meningslöst att betala extra för snabba leveranser av de här företagen när det tar flera dagars krångel för sen få paketen levererade. Att få saker skickade till företag är en helt annan sak, där fungera det bra, men problemen med hemleveranser har funnits i åratal och inget ändras.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Har en polare som skulle få leverans från Dhl förra veckan mellan Kl 12 - 14 så han åkte och hämtade mig innan leveransen och vi kommer hem till han 11.55 och där sitter det en lapp på dörren att Dhl varit där kl 12.... Vi hade tur och ringde kundtjänst som kopplade oss till hans MOBIL! Vips så mötte vi upp han och fick paketet.

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Sitter här och SKAKAR av skratt...:P

Gilla ditt inlägg.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

UPS mästare på oeffektivitet

Skrivet av Elyxiator:

välkomen till världen med ups du är inte den första som råkat ut för detta finns hur många som helst http://www.rejta.se/omdome/624061/ups
finns tillomed rapporter om att ups påstår sig varit på ställen som varit kamera övervakade och kamerorna har inte fångat något alls...

Ett roligt citat:

"UPS mästare på oeffektivitet!
UPS är ett skämt och måste vara Sveriges mest oeffektiva och resursslösande företag. chaufförerna har inga telefoner och är omöjliga att nå. De kör runt hela stan utan att lyckas leverera ett enda paket eftersom de aldrig ger mottagarna en rättvis chans att kunna tajma in dem då de aldrig kan säga när de förväntas dyka upp. Någongång mellan 9-19 de närmsta 10 dagarna ska mottagaren sitta hemma, gärna utomhus eftersom de inte noterar portkoder eller rätt gatuadresser vilket gör att man oftast bara hinner se skymten av den bruna bilen innan de försvinner ur räckhåll till nästa dag man åter måste sitta på plats utan att kunna lämna hemmet och hoppas att de dyker upp. Inför en förväntad UPS leverans rekommenderas matbunkring och gott om semesterdagar för det kan dra ut på tiden så se till att ha bra filmer och böcker hemma men sätt absolut inte på musik ifall du åter missar deras steg i trappan eller det minimala ljudet av den fallande avin på hallmattan som upplyser dig om att de inte kunde leverera. De verkar inte heller som de använder ringklockan. Bojkotta varor som ska levereras med UPS dvs DELL, Apple, Adobe mfl...
Det enda positiva jag kan säga om detta företag är att en av tjejerna i kundtjänst som trots min uppgivenhet och frustration trots allt var trevlig och lyssnade och försökte göra sitt bästa för att få någon att leverera mitt paket.Kan inte vara lätt att ta så mycket kritik, sällan skådat så många dåliga omdömen..."

Tragkomiskt.:P:D

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

"Svar från UPS 2012-08-17
En del chaufförer har privata telefoner, och vissa köper en GPS som de använder i UPS egna lastbilar, men det är något som sker på deras eget initiativ och bekostnad. UPS tillåter inte att montera in en GPS i bilen, och inte heller företagstelefon. Det kostar tyvärr för mycket att uppdatera GPS om gatunamnen ändrar sig"

Herregud...:D

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom hela tråden. Dock så kan jag rekommendera att ändra leveransadressen till där du ska vara när paketet kommer. T.ex Arbete/plugg, jag har själv arbetat som chaufför för Posten/DHL och kan säga att det inte alltid är så lätt att hinna en leverans när det är tänkt.

UPS har visst mobiltelefoner, har ju sett dom prata telefon när dom kört. Däremot har jag ingen personlig erfarenhet av deras pakethantering.

Permalänk
Medlem

Fick en ny mus hemskickad genom UPS i fredags och det gick faktiskt alldeles utmärkt Budkillen ringde på porttelefonen och jag hade mitt paket i handen två minuter senare. Det var samma kille som levererade min skärm (som jag skapade tråden för) så det verkar helt enkelt bero på hur serviceminded budet är och inte UPS i sig, även fast många andra vittnar om dålig service.

Permalänk
Medlem

Varför dom inte ringer kund från UPS är för att chaufförerna ej har arbetstelefon. D.v.s om chauffören skall ringa kund så måste han stå för det ur egen ficka, så självklart gör ju ingen det. Jävligt puckat system men men..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av megamats:

Whee!

Budet från UPS ringde strax innan 12 idag och sa att han var hos mig om ca 2 minuter. Överlämnandet gick smidigt och allt verkar vara som det ska! Så skulle det fungera varje gång men det gör det bevisligen inte. Jag är glad och nöjd nu när jag äntligen fick mitt paket och kommer att undvika UPS så mycket det bara går i framtiden.

Vad falls? Har de telefon i bilen!? Det hade jag aldrig kunnat gissa :*

Skrivet av megamats:

Fick en ny mus hemskickad genom UPS i fredags och det gick faktiskt alldeles utmärkt Budkillen ringde på porttelefonen och jag hade mitt paket i handen två minuter senare. Det var samma kille som levererade min skärm (som jag skapade tråden för) så det verkar helt enkelt bero på hur serviceminded budet är och inte UPS i sig, även fast många andra vittnar om dålig service.

Då måste UPS anställa extremt många lata budkillar eftersom det händer över hela Sverige. Det roliga var när de skulle köra ut ett paket (ett chassi) och man riktigt väntar på att de ska dyka upp. Som sagt dyker han upp, skriver en lapp och nästan råkutar runt hörnet. När jag kliver ut så ser jag bilen åka iväg. Han liksom ser att jag har kommit ut eftersom han drar förbi mig med UPS bilen. Det är vad jag kallar service -.-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_lyl:

Ja det är löjligt hur det går till för privatkunder ibland, undrar om de är lika kassa i hemlandet också?

Att de inte skulle ha mobil låter som bullshit tycker jag, mig har de också ringt upp de 3-4 gångerna jag lämnat fullmakt. (bor i villa)

UPS fungerar extremt bra här i USA, de lämnar sina leveranser vid dörren och är i princip aldrig sena med en leverans, som referens kan jag tillägga att UPS levererar grejer 2-4gånger i veckan till mig.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Här i Sverige är de enligt mina senaste erfarenheter TOTALT KASSA.
Beställde ledlampor från Hong Kong så de blev ju tull på grejerna.
När budet kommer hit så har han ingen möjlighet att ta kort som betalning för de som UPS lagt ut för tullavgiften, jag har ingen möjlighet att få en faktura som jag kan betala via internet. När jag väl hittar kontanter så har han ingen växel heller, utan bara rikskuponger som han fått för att betala lunchen med. Andra gången har han inte ens de.

Med andra ord de räknar med att man är synsk och har exakt växel på tullavgift hemma precis när de kommer, då de ej hör av sig till kunden och säger hur mycket de är eller ens ringer och säger att de kommer då och då. De räknar med att kunden ringer dem och kollar upp och fixar växel innan de kommer. Vad är de för kundservice.
Vi lever ju för fan inte på 1800-talet.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Känns lika dant som när farsan beställde hem nya däck till bilen, jag var hemma själv och spenderade hela dagen i köket då jag byggde samt testkörde min nya dator på en testbench. Enligt dom som lämnade däcken ska dom ha knackat, ringt på klockan samt ringt till hemtelefonen, då jag satt max 3 meter från dörren samt ett fönster bakom mig utan musik eller annat ljud så var det icke troligt från deras sida. Slutade med att jag fick en utskällning, blev förbannad och ringde fraktföretaget som hade däcken och skällde ut dom istället, fick paketet dagen efter.

Men det är ju inte så det ska gå till! Man ska inte behöva ringa och klaga för att den jäklen som sitter bakom ratten är lat och vägrar ta sitt jobb på allvar!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Avstängd

Har hänt samma för mig, de påstod att de inte kunde komma in eftersom dörren hade portkod. Men de ringde ej mig på porttelefonen, inte heller var de i mitt område vid den tiden de sa att de skulle vara där. De rent av ljög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av polika:

jag beställde ett paket en gång genom UPS från utlandet. Han som körde ut ringde nämligen till mig ca 30-60 minuter innan och kollade så att jag var hemma.

Samma för mig, men jag var på jobb så min sambo fick kvittera paketet det var inga problem!!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråden för att skriva hur usla UPS Sverige är!

Dom skulle leverera ett paket till mig i Måndags men det gjorde dom inte pga av att dom behövde anvisningar till adressen vad det nu betyder. Igår så gjorde dom det inte heller för att dom inte hann, dom hade 10 timmar på sig att leverera men dom hann inte, då ringde jag dem och ändrade adress till mitt jobb och dom lovade att leverera det till kl 17 idag, men det blir inte så......

Citat:

Molndal, Sweden 11.06.2014 11:20 Ett UPS-fel har fördröjt leverans. Räkna med minst en arbetsdags fördröjning. / Leveransen kommer att omplaneras.
11.06.2014 11:06 Destinationsskanning
Molndal, Sweden 10.06.2014 19:10 Leveransändring har genomförts enligt begäran. / Leveransen är ombokad.
10.06.2014 18:33 Vi har tagit emot en begäran att ändra leveransen för detta paket. Begäran behandlas. / Paketet kommer att levereras till en annan adress.
10.06.2014 5:44 Destinationsskanning
Molndal, Sweden 09.06.2014 22:00 Anvisningar till adressen krävs för att genomföra leverans. Vi försöker uppdatera denna information. / Leveransen kommer att omplaneras.
09.06.2014 15:00 Anvisningar till adressen krävs för att genomföra leverans. Vi försöker uppdatera denna information.
09.06.2014 12:17 Destinationsskanning
Molndal, Sweden 06.06.2014 8:30 Ankomstskanning
Malmo Sturup, Sweden 06.06.2014 4:35 Avgångsskanning
06.06.2014 4:01 Ankomstskanning
Koeln, Germany 06.06.2014 2:52 Avgångsskanning
Koeln, Germany 05.06.2014 23:20 Ankomstskanning
Apeldoorn, Netherlands 05.06.2014 20:30 Avgångsskanning
05.06.2014 7:28 Importskanning
05.06.2014 6:54 Destinationsskanning
05.06.2014 6:53 Ankomstskanning
Koeln, Germany 05.06.2014 4:02 Avgångsskanning
Dubai, United Arab Emirates 04.06.2014 17:50 Avgångsskanning
04.06.2014 15:25 Ankomstskanning
Chek Lap Kok, Hong Kong 04.06.2014 11:53 Avgångsskanning
Taoyuan, Taiwan 04.06.2014 0:05 Avgångsskanning
Taoyuan, Taiwan 03.06.2014 22:01 Ursprungsskanning
03.06.2014 13:59 Ditt paket väntar på frisläppning från klareringsagent.
Taiwan 03.06.2014 5:32 Order behandlad: Redo för UPS

Det tar mindre tid för paketet att komma från Taiwan till Mölndal än vad det tar för paketet att komma från Mölndal till mig (60km bort). SUCK!

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Lånar denna tråden för att skriva hur usla UPS Sverige är!

Dom skulle leverera ett paket till mig i Måndags men det gjorde dom inte pga av att dom behövde anvisningar till adressen vad det nu betyder. Igår så gjorde dom det inte heller för att dom inte hann, dom hade 10 timmar på sig att leverera men dom hann inte, då ringde jag dem och ändrade adress till mitt jobb och dom lovade att leverera det till kl 17 idag, men det blir inte så......

Det tar mindre tid för paketet att komma från Taiwan till Mölndal än vad det tar för paketet att komma från Mölndal till mig (60km bort). SUCK!

skumt sist ja skulle få nått hemkört av dem så var ja inte hemma de ringde mig och kollade om jag var hemma och kunde få grejorna levererade till platsen jag var på istället mot en vägbeskrivning. å allt detta en fredagkväll typ kl 23 eller nått sånt mitt i en fest iaf.

så jag har bara bra erfarenheter av dem

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Sist gång jag beställde något som levererades med ups så märkte jag att det hade kommit genom att min far (vi var båda hemma) sade att det lät från dörren och när vi gick och kollade hade de bara hängt mitt paket där. Men det kom iallafall på rätt dag enligt deras tracker.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar jag har haft tur. Senaste i veckan så sms'ade de i tisdags att jag skulle få paket på onsdag som behövde betalas (1500 för tull/moms). De förvarande att de skulle ringa mig samma dag och då kunde jag betala direkt. Paketet kom sen precis som förväntat på onsdagen. Jag bor i villa i förorten så det är inte precis centralt.

Tyvärr är det väl så att olika förare är olika duktiga. De skulle verkligen behöva fixa gps-tracking i sina bilar så de kan gå tillbaka och kolla om en bil faktiskt har varit där de sa så man kan kontrollera när kunder säger att ingen kom även om föraren påstår det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på UPS just nu....

"Planerad leverans:
torsdag, 14.08.2014, Innan dagens slut"

Har inte sett röken av någon än. Hemma hela dagen. Jag bor i villa och min adress har funnits med i GPS-kartorna sen flera år.

Edit:

Kunde ge mig FAN på det!

"Hålls i lagerlokal"
"Jarfalla, Sweden 14.08.2014 18:52 Lagerskanning"

"Planerad leverans:
Information om planerad leverans är inte tillgänglig för närvarande. Vänligen återkom vid ett senare tillfälle"