Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig haft problem med varken UPS eller DHL. De har alltid levererat som de ska. Oftast har de ringt en timme innan.. Postnord däremot får en känga av mig. Två gånger på kort tid har de lämnat en lapp i REKLAM BREVLÅDAN där det stort står "Endast reklam". Det är flerfamiljshus. Mitt telenummer står på följesedeln och allt, men båda gångerna har de inte orkat ringa.

Nu är dte slutbeställt från NetOnNet för min del, åker hellre in 4 mil till butiken och köper det över disk. Alla som levererar med Postnord åker bort för min del numera.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Mycket trevligt och bra inlägg.
När du jobbar för en under ups. Får man fråga vilken?

Jag är anställd av Flygbilar Landvetter och kör omkring i Uddevalla om dagarna.
Förr i tiden körde jag även Färgelanda, Brålanda, Mellerud och Frändefors.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Blev snuvad av dom på leveransen. Väntade på ett paket och var legitimt sjuk och hemma den dagen. När man går på muggen så ligger det en lapp på golvet att dom har ringt på och sökt mig. My ass. Dom körde bara förbi, om dom ens var i närheten.

Det är chauffören som skriver och lämnar lappen i din låda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pentagram:

Det är chauffören som skriver och lämnar lappen i din låda.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör ju saken värre, då dom inte bemödade sig att knacka på utan lämnade en lapp och åkte vidare. I min bostad är det omöjligt att missa när någon ringer eller ens knackar på dörren.

Permalänk
Medlem

Hatar UPS, helt värdelös kundservice.

Väntar på ett paket som kommer ifrån Tyskland. Då jag vet att UPS utdelare inte vet hur man använder sig av varken mobil eller porttelefon mailar jag deras kundservice och skriver:

Hej, antingen ring mig, eller dela ut den på restaurangen bredvid då jag kanske inte är hemma (De brukar ta emot paket så det är jävla schysst).

Får svar
"Hej det går inte att ändra leveransinformation innan vi tagit emot paketet i Sverige"

Ok? Fair enough.
Väntar tills paketet är i Sverige enligt deras hemsida. Den kommer mitt på natten såklart så kan inte ringa deras kundtjänst.

Går upp morgonen efter och ringer kundtjänst när de öppnar kl 8. Pratar med kvinnan och hon skriver upp allting och säger att det ska inte vara några problem.

Kl 11:15 får jag ett mail där det står att UPS inte kunnat leverera paketet pga kod på dörren. Ringer argt upp UPS och då säger kvinnan att chauffören inte fått informationen!

Någon som är mer insatt på hur det fungerar, för kontaktar UPS sina förare med Röksignaler eller nått? Hur jävla svårt kan det vara att ändra i systemet hur jag vill ha den levererad?

Och har ni hört talas om service points?

*bort* /mod (§1)

Permalänk
Entusiast

Här i Gävle var det inga bekymmer, paketet skulle komma in dit vid lunchtid men hade inte kommit när jag ringde. Strax efter lunch ringer en kvinna upp och säger att paketet kommit dit och jag kan hämta det där på eftermiddagen istället för att vänta tills dagen efter.

Så att använda UPS är inget jag kommer vara orolig för i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Det finns många missförstånd i denna tråden. Är själv budbilschaufför. Kör som "Underleverantör" till UPS. Vilket i praktiken innebär att jag presenterar mig att jag svarar "Tobias, UPS" när någon ringer i telefonen. (Ja, Jag HAR en mobiltelefon)
Dock har jag fått min mobil från min arbetsgivare, Flygfrakt. UPS egna chaufförer har bara i särskilda fall mobiltelefoner. Till exempel de som jobbar på ställen där det finns många privatpersoner som har portkoder.

Det finns flera olika tjänster hos UPS. Standard, Express, Express saver.

"Standard" skall levereras inom tre dagar från avsändning "innan dagens slut"
"Express" skall levereras dagen efter avsändning innan 12:00
"Express Saver" skall levereras dagen efter avsändning men "innan dagens slut"

Tiderna gäller bara i större städer, bor man på landet kan man få vänta till kvällen även på "Express"

Vad "Innan dagens slut" räknas som är lite flytande verkar det som.

Vi chaufförer kommer varje dag till en skåpbil med mellan 60 och 90 leveranser.
Och det är ingen skillnad på prioriteringen mellan privatpersoner och företag.
Paketet skall levereras, oavsett vilket. Företag har dock lite större chans att få sina leveranser då vi kör på dagtid.

Problemet kommer med att många människor missar att uppge sin portkod. Och kanske inte ens har sitt namn på porttelefonen. Vad skall vi då göra?
Vi har inte tillgång till de portkoder och nycklar som till exempel PostNord har. Vi kan inte komma in mer än vanliga människor.

Det sägs att människor ser chauffören gå fram till porten och inte ens ta med sig paketet.
Troligtvis har chauffören varit där flera gånger tidigare och vet att här kommer hen inte in pga låst port. Då är det ingen iden att släpa med sig paketet till porten bara för att släpa det tillbaka igen.
Man går och kollar, "Är porten kanske öppen idag?".

Många vill att man skall ringa innan och i en del fall gör vi faktiskt det med. Allt handlar om optimering.
Vet man till exempel av tidigare erfarenhet att en viss adress har låst port kanske man ringer den kunden mellan två andra stopp. För att optimera tiden det tar. Det finns dock inte en chans att vi kan ringa alla kunder innan. Och om man tänker på att det sker flera tusen leveranser i Sverige varje dag som blir det uppenbart att ingen kundtjänst i världen skulle kunna sitta och ringa så många människor innan leverans.

Kostnaden skulle bli astronomisk.

Just nu är det även juletider om ingen märkt det vilket faktiskt dubblar vår arbetsbörda. Inte nödvändigtvis dubblas personalstyrkan.

En sak som många missar med är att man kan ändrar leveransadress och dag utan kostnad.
om du inte är hemma levererar vi gladeligen till ditt jobb, granne, mamma, eller vem som helst.
Vi kan även hålla det upp till fem arbetsdagar och leverera det den dagen så du faktiskt är hemma.

Kundtjänst är ett annat kapitel. Dom ÄR idioter. Sitter i stockholm på ett kontor och har aldrig varit ute i fältet och levererat själva. Dom har inte mer info om ditt paket än det du själv kan söka fram på hemsidan. Och dom kommer bara prata med dig en enda gånga och vill bara att du skall lägga på och sluta vara jobbig.

Vi chaufförer däremot? Vi VILL leverera ditt paket. Det är skittråkigt att ta med paket tillbaka till terminalen för det är mer pappersarbete, släpande, omlastning och i slutändan fler paket dagen efter att köra ut.

God jul?

Bättre sent än aldrig!
En liten fråga till dig, som är erfaren i ämnet. Varför ringer buden på porttelefonen, man svarar och säger att dörren är öppen (Jag öppnar ifrån lägenheten) sådan åker budet i väg istället? Detta händer mig varje gång med UPS. Jag måste springa ner och jaga bilen på parkeringen om jag ska få mitt paket. Inga problem med DHL eller Posten...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Använt mig av UPS ett tiotal gånger då det inte funnits något annat alternativ, alltid fungerat bra. Han som kör budbilen har alltid ringt innan och kollar ifall man är hemma och kan ta emot paketet. Har det inte gått har han lämnat paketet på en budfirma som man kan hämta paketet hos, smidigt då det ligger nära,

Låter ytterst märkligt att de inte ringer före det försöker leverera paketet, de besparar själva tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Hej!

Måste bara skriva av mig lite och även passa på att varna för UPS urusla service. Skulle idag fått ett paket levererat till mig i centrala Göteborg men självklart så har underbara UPS varit här och lämnat en liten lapp som satt fastklämd utanför min port. På "InfoNotice"-lappen står det "Idag har vi försökt att leverera/hämta en sändning på din adress", vilket dem inte alls har gjort. Inte ens ett ärligt försök att kontakta mig genom varken porttelefon eller via mobil när jag varit hemma hela dagen.

Efter att ha suttit i kö till deras underbara kundtjänst kommer man fram till en bitter kvinna som säger att man inte kan göra ett nytt försök idag utan ska försöka imorgon, även denna gång utan att ringa på varken mobil eller på porttelefon. Jag frågar då snällt om den som kör budbilen inte skulle kunna ringa innan han/hon kommer för att leverera paketet och får då till svar att dem inte har en mobiltelefon! Hur fan ska dem kunna leverera några paket då? Ska jag behöva sätta upp ett tält och dedikera en hel dag till att invänta ett paket utanför min lägenhet?

Kan förstå att UPS nedprioriterar privatkunder, men det kan ju inte vara vettigt att åka runt hela stan i en budbil full av paket för att sätta upp lappar? Min enda chans verkar vara att åka till UPS servicecenter i Mölndal och frakta hem mitt 12 kg tunga paket på buss/spårvagn om jag ska få mitt paket innan det skickas tillbaka till avsändaren (ska hämtas inom fem dagar). Sämre service har jag aldrig varit med om.

Tråkigt. Jag hade exakt samma problem med PostNord. Satt uppe i lägenheten hela dagen och väntade på ett paket och sen av en slump tittar jag ut genom fönstret och såg deras bil åka iväg. De hade dessutom frågat efter mitt mobilnummer någon dag innan leveransdagen och varför dom inte bara ringde vet jag inte.

Måste dock tillägga att deras kundtjänst var utmärkt och löste det åt mig.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Bättre sent än aldrig!
En liten fråga till dig, som är erfaren i ämnet. Varför ringer buden på porttelefonen, man svarar och säger att dörren är öppen (Jag öppnar ifrån lägenheten) sådan åker budet i väg istället? Detta händer mig varje gång med UPS. Jag måste springa ner och jaga bilen på parkeringen om jag ska få mitt paket. Inga problem med DHL eller Posten...

Några tänkbara alternativ.
1: Din porttelefon är av dålig kvalitet och chauffören hör aldrig att du svarar
2: Chauffören hör att du svarar men porten låses inte upp
3: Chauffören är en IDIOT som tror att du skall komma ner till porten.

Alla tre är tänkbara alternativ. Jag kan naturligtvis inte svara för alla andra chaufförer i landet men själv åker jag inte från platsen på minst fem min om jag faktiskt fått kontakt med kunden.

Dock tror många kunder att vi chaufförer bara har just dem som leveransmottagare den dagen och säger att: "Jag är hemma om 10-20 minuter, vänta där så länge".
Det är inte ovanligt alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

@Pentagram:

Jag har testat porttelefonen själv, det hörs utmärkt! När dörren låses upp hörs en ton i telefonen samt man hör hur låset öppnas.
Självklart ska man inte dra alla chaufförer över en kam men det här problemet har alla i området med just UPS och endast UPS. Vill chauffören att jag ska komma ner så gör jag gärna det, men då får han säga det också!

Självklart finns det puckade människor som tar emot buden också! Jag är bara riktigt trött på UPS, tycker synd om personalen som jobbar för det företaget, verkligen!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ups har alltid varit skit i sverige. De har aldrig kunna leverera nåt utan trassel. För att inte nämna att 99% av gångerna är det int ens UPS som lämna paketen, utan nån civilklädd snubbe/brud i en sönderkörd gammal skåpbil utan UPS markeringar etc...

DHL å andra sidan, eller UPS i USA. De glider runt i företagsbilar med uniform och allt. Flashigt.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

Ups har alltid varit skit i sverige. De har aldrig kunna leverera nåt utan trassel. För att inte nämna att 99% av gångerna är det int ens UPS som lämna paketen, utan nån civilklädd snubbe/brud i en sönderkörd gammal skåpbil utan UPS markeringar etc...

DHL å andra sidan, eller UPS i USA. De glider runt i företagsbilar med uniform och allt. Flashigt.

Det där låter lite som de som kör åt företaget jag jobbar för

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Ups har alltid varit skit i sverige. De har aldrig kunna leverera nåt utan trassel. För att inte nämna att 99% av gångerna är det int ens UPS som lämna paketen, utan nån civilklädd snubbe/brud i en sönderkörd gammal skåpbil utan UPS markeringar etc...

DHL å andra sidan, eller UPS i USA. De glider runt i företagsbilar med uniform och allt. Flashigt.

Och jag har haft precis tvärtemot. DHL har vi haft jätteproblem med i mitt hem, medans UPS fungerar perfekt 100% för oss

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Och jag har haft precis tvärtemot. DHL har vi haft jätteproblem med i mitt hem, medans UPS fungerar perfekt 100% för oss

Och vi bor ett stenkast från varandra. Skumt haha.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Har haft samma erfarenhet av UPS, totalt värdelösa.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Och vi bor ett stenkast från varandra. Skumt haha.

Jasså? Gör vi? Hur vet du det? Iallafall, vi har haft 2-3 leveranser med DHL och det tog dom flera gånger innan dom "levererade". Dom sa att vi inte var hemma när vi var det. Medans med UPS så har dom levererat på 1:a försöket alla gånger utan några som helst problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jasså? Gör vi? Hur vet du det? Iallafall, vi har haft 2-3 leveranser med DHL och det tog dom flera gånger innan dom "levererade". Dom sa att vi inte var hemma när vi var det. Medans med UPS så har dom levererat på 1:a försöket alla gånger utan några som helst problem

Din profil säger Stockholm, jag bor i Södertälje. Är inte det ett stenkast?

Jag har aldrig fått nåt från UPS på första försöket. Jag var tom tvungen att tagga till deras sorteringstation vid arlanda en gång för att de hade slavat bort paketet.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Din profil säger Stockholm, jag bor i Södertälje. Är inte det ett stenkast?

Jag har aldrig fått nåt från UPS på första försöket. Jag var tom tvungen att tagga till deras sorteringstation vid arlanda en gång för att de hade slavat bort paketet.

Ah, du menar så. Skulle väl inte kalla det riktigt ett stenkast när det tar 1 timme till Södertälje typ från Stockholm, men okej, hänger med hur du menar. Har faktiskt aldrig haft några problem med UPS. Jag har också meddelat UPS någon gång att jag vill hämta paketet själv på deras terminal i Järfälla och det har inte varit några problem det heller. Har också poppat dit bort när jag skulle returnera Google Nexus 6P till Google. Tog 2 dagar till Googles returadress i södra Tyskland

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag har personligen aldrig haft några problem med ups. Det var dom som microsoft använde när xbox 360 skulle skickas in för lagning. Min xbox 360 gick ipaj, ups killen dök upp. Antar att han försökte med ringklockan först (tyvärr fortfarande sönder) sedan knackade han, jag hade dock inte packat ner min xbox 360 i en låda ännu (köpte uppe vid förbutiken) men han var trevlig och artig kring det hela. Han väntade och tog det hela med ett trevligt humör trots att jag hade gjort fel genom att inte packa ner innan han kom. Jag hämtade senare xboxen på ett av deras service center, men det har jag för mig är för att jag inte ville vänta på att det kördes ut nästa dag eller två. Dock kan jag ha haft väldig tur :).

Posten dock, whooh, där har jag haft problem, dom försöker inte ens med ringklockan (den funkar inte), jag hade en gubbe som bara släppte ett paket från kanske, 1,20 meters höjd. Jag råkade se honom när jag gick till köket. Dom andra lämnar bara en lapp där det står att dom försökte lämna paketet etc, på sin höjd kanske dom försökte med ringklockan, men jag tror inte ens att dom gör det. Och ifall det inte funkar, varför inte knacka högt?

Permalänk
Avstängd

Levererar ups kvällstid? Har ett paket som ska komma idag och är enligt hemsidan på väg och ska vara framme idag men inte fått nått ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

Levererar ups kvällstid? Har ett paket som ska komma idag och är enligt hemsidan på väg och ska vara framme idag men inte fått nått ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sökte efter mitt paket och såg att det är ute för leverans, men klockan är 17.00. Kommer mitt paket att komma idag?

Ja, UPS levererar vanligtvis till bostadsadresser måndag till fredag mellan 09.00 och 19.00, och till företag under deras normala arbetstider.

Källa: UPS Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Jag sökte efter mitt paket och såg att det är ute för leverans, men klockan är 17.00. Kommer mitt paket att komma idag?

Ja, UPS levererar vanligtvis till bostadsadresser måndag till fredag mellan 09.00 och 19.00, och till företag under deras normala arbetstider.

Källa: UPS Sverige

ah tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ares93:

Din profil säger Stockholm, jag bor i Södertälje. Är inte det ett stenkast?

Jag har aldrig fått nåt från UPS på första försöket. Jag var tom tvungen att tagga till deras sorteringstation vid arlanda en gång för att de hade slavat bort paketet.

Men... Det står ju Plats: Little Baghdad på Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Men... Det står ju Plats: Little Baghdad på Sweclockers?

Little Baghdad är Södertälje. Även känt som Tokstaden, Slöddertälje etc.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ares93:

Little Baghdad är Södertälje. Även känt som Tokstaden, Slöddertälje etc.

Haha, där ser man!

Permalänk

Tråkigt att du blivit nöjd. Min polare jobbar där.

Permalänk
Medlem

Jag hoppar väl in som en frisk fläkt här och säger att jag aldrig haft problem med UPS.
Haft ett 10-tal leveranser från dom genom åren, vissa gånger har jag varit på jobbet. Då har det räckt med en handskriven lapp på dörren och inget ändra leveransadress eller sånt krångel, jag inbillar mig att föraren själv inser att det är enklare att få paketet levererat utan att krångla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ringde precis UPS och var riktigt grinig

Har en hårddisk som är en ersättningsdisk från ett RMA-ärende och ska levereras med hempaket, och borde ha kommit förra veckan.

Förra veckan står det uppdaterat på tracking-sidan att föraren inte kan komma in i lägenhetskomplexet:

"Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation."

Bullshit. Vi har varken portlås, portkod eller något annat som förhindrar folk att komma in i trappen.
Porten låser sig klockan 8 på kvällen.
Uppdateringen från UPS gjordes 15:30. 18:50 kommer samma uppdatering.
Efter att jag såg detta på UPS hemsida så ringde jag dom och lämnade mitt telefonnummer ifall det skulle finnas något som faktiskt förhindrar föraren att komma in i byggnaden (vilket det inte gör).

Idag fick jag ett brev i brevlådan att de inte kan genomföra leveransen, och att de vill att jag ska åka till Jönköping och hämta paketet. Jag bor i Linköping...
Om jag inte hämtar paketet själv så står det att paketet returneras om 2(!!) dagar!

Permalänk
Hedersmedlem

@Majora: Det låter som det UPS jag råkat ut för. Tur att man behandlar sitt höga blodtryck numera.

Ser jag att någon butik enbart levererar med UPS stänger jag sidan direkt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro