Rampage IV [Kan man ändra färg på LED-slingan vid ljudchippet? — mod]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

Rampage IV [Kan man ändra färg på LED-slingan vid ljudchippet? — mod]

Hejsan, undrar om det är någon ägare till ett moderkort ur Rampage IV serien som kan upplysa mig om huruvida LED slingan vid ljudchippet lyser rött för denne? Jag har själv ett Rampage IV Gene och lade märke till att min slinga, till skillnad från produktbilderna, faktiskt lyser gult istället för rött. Går det att ändra färg i BIOS eller dylikt?
Lite trivialt kanske men vore tacksam för svar haha.

§3.1: Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008

vet inget om att ändra färg men du kan stänga av eller sätta på belysningen på moderkortet. rog loggan som lyser rött typ

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

Undrade mest hur det lyser för andra människor. Är inte intresserad av att byta färg av kosmetiska skäl, håller på med rma på mitt moderkort och detta var en av sakerna som kändes lite udda på mitt moderkort. Jag hade kunnat tänka mig att slingan skulle lysa med gul färg i standby för att sedan ändras till ROG-rött men detta verkar inte vara fallet. skulle uppskatta om någon med ett likadant moderkort kunde upplysa!