Köpråd på surfplatta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Köpråd på surfplatta.

Hej alla experter där ute.
Jag har länge suttit och funderat på om jag skall investera i en surfplatta mest för att hemma men även för att kunna ibland ta med på resor etc.
Men jag har kollat runt på lite olika och fick ett tips om en sida som heter Geekbuying.
Jag kollade närmare på denna sida och hittade denna http://www.geekbuying.com/item/GalaPad-7-Quad-Core-7-inch-Tab... . För mina ögon ser den lovande ut, men det kan ju också vara lite bullshit att det finns en nvidia tegra 3 processor i den.

Men vad tror ni? Har försökt söka efter reviews på internet på denna men hittar bara massa opålitliga okända källor (vad jag vet) tyvärr.

Mina krav på min surfplatta är ju självklart att den skall vara hyffsat snabb mellan surfningarna och gärna hd skärm då det säkert blir lite
film tittande etc. Men stor anledning är för att på kvällarna kunna ligga o läsa i forum / tidningar etc.
Nu var det ju ej hd-skärm på denna galapad 7 men dock var det en ips skärm och det är väl rätt bra att ha?

Men har ni några förslag på bra surfplattor så får ni gärna komma med dom. Budget är väl egentligen inte det största problemet men
då jag har investerat i så mycket elektronik på senaste tid så ligger jag gärna kring 2000 kr. För denna på geekbuying kostar ca 1800 kr.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2011

Med tanke på prisklass och krav, så skulle jag säga nexus 7 alternativt lägga till en tusenlapp och få en ipad mini

Kodknackare hos Spintr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2016)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Och du köpte din också för utlandet alltså? Har även kollat på dessa Ainol och dom verkar vara rätt bra faktiskt. Dock så ser den väldigt plastig ut, vill gärna ha något som ser/känns lite lyxigare, men det kan ju även vara mina ögon som spelar sig ett spratt och den är egentligen inte det minsta plastig.
Tack för rådet iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av sparven89:

Med tanke på prisklass och krav, så skulle jag säga nexus 7 alternativt lägga till en tusenlapp och få en ipad mini

Jo har kollat på Nexus 7 och har haft mina tankar på den. Ipad mini finns det inget större risk att jag köper då jag inte gillar apple produkter.