Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Datorbord till 2-3 27" skärmar

Hej alla Sweclockare jag kunde inte hitta en tråd som gav mig svar på min fråga så jag skapade denna tråd.
Som rubriken antyder handlar det om ett nytt datorbord som har gott om plats för 2st 27" skärmar men även plats för en tredje om jag skulle uppdatera i framtiden. Bordet ska också ha gott om plats för ett stort tangentbord(helst en utfällbar hylla) samt gott om plats för en mus och en musmatta som är 20 cm på alla håll(kvadratisk). Bordet ska också vara långt samt brett så att man sitter åtminstone en halv meter från skärmarna. Jag vet att det är nästan omöjligt att få detta i ett litet paket men den ska också vara så liten som möjligt. Priset är inte så viktigt sålänge skrivbordet är bra men jag tror inte att jag har råd att pröjsa mer än 10 000kr och vill helst ligga under 5000.

Jag vet att det är mycket att tänka på men om ni har ett förslag som nästan uppfyllet kraven eller som ni tror passar till mina behov är dessa mycket välkomna.

Jag tackar er alla i förhand då jag vet att det kommer finnas många schysta clockare därute

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19903730/ Denna perhaps? Finns att bygga ihop i svart också

Chassi: CM Stryker Mobo: ASUS ROG RAMPAGE IV EXTREME CPU: i7-3930K - Corsair H100i
GPU: Gigabyte GTX 680 4GB RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB 2133MHz SSD: 2x Samsung 840 Pro SSD 256GB
HDD: 4x WD Caviar Black 1TB i Raid10 PSU: Corsair TX750M
www.johnmorganstudios.se

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Om du nu är gjord av pengar och vill ha ett riktigt databord så kolla på ex. Kinnarps eller liknande. Där kan du få det mesta du behöver men de blir inte billiga. http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...
Du kan absolut lägga till om du vill ha tangentbord utdragbart eller annat.

Företaget där jag jobbar betalade drygt 3000 kr för ett ER8816L utan rabatt. Räkna upp momsen på det också.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Mc.Morgan:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19903730/ Denna perhaps? Finns att bygga ihop i svart också

Tack för svaret. Jag har redan kollat hela Ikeas sortiment men hittade inget som hade stor yta för skärmar men samtidigt en bra hylla för mus och tangentbord. Den du länkade hade jag kollat extra på men tillvalet för tangentbordshyllan var inget vidare.

Skrivet av Stefflo:

Om du nu är gjord av pengar och vill ha ett riktigt databord så kolla på ex. Kinnarps eller liknande. Där kan du få det mesta du behöver men de blir inte billiga. http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...
Du kan absolut lägga till om du vill ha tangentbord utdragbart eller annat.

Företaget där jag jobbar betalade drygt 3000 kr för ett ER8816L utan rabatt. Räkna upp momsen på det också.

Tack för svaret. Kinnarps vet jag gör mycket väldesignade produkter då jag redan äger en arbetsstol från dem som jag är mycket nöjd med. De serierna som såg intressanta ut var P och N men jag såg inget tillägg för en tangentbordhylla konstigt nog...

Dator:

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Jag har ett helt plain bord från IKEA, 160 x 80 cm. Det är lite för smalt/kort (160) för tre 27-tummare, men kan du hitta ett 200x80 är nog det perfekt. Själv skulle jag aldrig vilja ha en speciell hylla för tangentbordet. (Bordet har en sådan, men jag har tagit bort den.) Jag föredrar en stor, ren yta.

Mitt förra skrivbord var litet och trångt och jobbigt, så därför köpte jag ett nytt. Jag köpte då även en 27-tummare, eftersom min 24-tummare hamnade för långt bort. Jag kan intyga att 27 tum passar utmärkt på det avståndet.

Jag köpte bordet begagnat och betalade bara några hundralappar. Mycket prisvärt.

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av The_PC_Gamer:

Tack för svaret. Jag har redan kollat hela Ikeas sortiment men hittade inget som hade stor yta för skärmar men samtidigt en bra hylla för mus och tangentbord. Den du länkade hade jag kollat extra på men tillvalet för tangentbordshyllan var inget vidare.

Tack för svaret. Kinnarps vet jag gör mycket väldesignade produkter då jag redan äger en arbetsstol från dem som jag är mycket nöjd med. De serierna som såg intressanta ut var P och N men jag såg inget tillägg för en tangentbordhylla konstigt nog...

Var in på sidan också lite snabbt men kunde heller inte hitta någon hylla för tangentbordet. Väldigt konstigt faktiskt.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Ikea Galant med förlängningsskiva, A eller T-ben samt ett tangentbordsutdrag om det var ett sådant du menade.

Med extraskivan blir det 80x220cm. Galantgrejorna är gjorde för kontorsbruk och håller faktiskt rätt bra kvalitet. 10 års garanti dessutom. Icke att jämföra med Vika Amon och dylikt som typ är gjort av papp.

Går loss på strax under 2000:- med T-ben, en femhundring lägre med A-ben samt ytterligare 200:- lägre med vita bordsskivor.

Går också att köpa till kabelränna och datorhållare. Blir en helt OK setup faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av D_lyl:

Ikea Galant med förlängningsskiva, A eller T-ben samt ett tangentbordsutdrag om det var ett sådant du menade.

Med extraskivan blir det 80x220cm. Galantgrejorna är gjorde för kontorsbruk och håller faktiskt rätt bra kvalitet. 10 års garanti dessutom. Icke att jämföra med Vika Amon och dylikt som typ är gjort av papp.

Går också att köpa till kabelränna och datorhållare. Blir en helt OK setup faktiskt.

Jag har som sagt redan kollat hela ikeas sortiment och allt är bra förutom just tangentbordshyllan. Som jag skrev i mitt första inlägg ska både mitt stora razer actrosa tangetbord få plats samt min musmatta och mus. Ikeas hylla kan man bara genom bilderna se att detta är helt omöjligt.

Dator:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av The_PC_Gamer:

Jag har som sagt redan kollat hela ikeas sortiment och allt är bra förutom just tangentbordshyllan. Som jag skrev i mitt första inlägg ska både mitt stora razer actrosa tangetbord få plats samt min musmatta och mus. Ikeas hylla kan man bara genom bilderna se att detta är helt omöjligt.

Men om du kör på bordet bara är det bra i storlek?
Sedan kan man ju köpa den från ikea (tangentbord skivan) och kapa och förlänga och göra en egen. Eller bara köpa två utdragbara fästen och såga till en skiva som är tillräckligt stor. Tror inte det finns att köpa så stora skivor färdiga som kan rymma ett gamingtangentbord och musmatta, bygga eget är nog både billigast och du får det exakt som du vill ha det och kan skruva fast den där du vill ha det.

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Extremaz:

Men om du kör på bordet bara är det bra i storlek?
Sedan kan man ju köpa den från ikea (tangentbord skivan) och kapa och förlänga och göra en egen. Eller bara köpa två utdragbara fästen och såga till en skiva som är tillräckligt stor. Tror inte det finns att köpa så stora skivor färdiga som kan rymma ett gamingtangentbord och musmatta, bygga eget är nog både billigast och du får det exakt som du vill ha det och kan skruva fast den där du vill ha det.

Kul att du säger det för jag har redan gjort en ritning i Cad som jag hade tänkt att bygga om jag inte hittade något bättre. Får väl bli så då. Har ni några tips på vart man kan köpa lämpliga plankor och kanske en slider till tangentbordshyllan? Uppskattar alla förslag som har kommit hittills

Skickades från m.sweclockers.com

Dator:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2008

Hej
Gammal necro, men jag undrar - har du löst probloemet och hur löste du det?
Sitter i en liknande sits atm som jag söker idéer till.

'Quis custodiet ipsos custodes?'