Routa all renderad grafik genom specifik krets, hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004

Routa all renderad grafik genom specifik krets, hur?

Hej, jag har precis börjat spåna på om jag ska bygga om min gamingburk till en HTPC (så jag kan spela i vardagsrummet istället för datorhörnan), men insåg att mina grafikkort (2st Geforce 460GTX) ej har HDMI-pluggar, enbart DVI-I.

Tvn jag använder har bara HDMI, så jag måste få ljudet & bilden genom den inputen, vilket är mitt problem.
Dock så märkte jag att mitt moderkort (ASUS P8Z68-V GEN3) har en inbyggd grafikkrets med en HDMI-port! Så jag kan ge en audio/video-signal till TVn genom moderkortet, dock så vill jag ju inte använda den (jämnförelsevis) genomusla beräkningskraften hos den kretsen, utan jag vill ju använda min SLI-rigg för renderingen.

Så, kan jag på något sätt göra så att mina 460's gör all rendering, och sedan skickar signalen genom den inbyggda grafikkretsen till HDMI-porten?

Eftersom detta är på planerings-stadiet så är valet av OS inte ristat i sten, men som det ser ut nu så kör jag nog med Windows 7 64bit.

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Tja, det finns lösningar för det du vill men inget som jag hade rekommendera...

Jag är dock ganska säker på att det bara är att köra i en dvi-HDMI adapter i ditt Grafikkort. Borde även ge fungerande ljudstream på köpet

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

GTX460 är nVidias första kort med full bitstreaming. Anslut HDMI-dongle eller DVI/HDMI-kabel så skickas HDMI-signal över DVI-porten. Sistnämda kan vara att föredra då dongle bygger mycket på djupet vilket sällan är önskvärt.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Hardware guy:

GTX460 är nVidias första kort med full bitstreaming. Anslut HDMI-dongle eller DVI/HDMI-kabel så skickas HDMI-signal över DVI-porten. Sistnämda kan vara att föredra då dongle bygger mycket på djupet vilket sällan är önskvärt.

Jaså? Fan va härligt, det förenklade ju hela processen avsevärt! Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield