Corsair presenterar Obsidian 900D med plats för det mesta

Permalänk

Har en känsla på att det kan bli ett dyrt monster.

Permalänk

Det ända som suger med detta chassi är att alla vill ha det, Själv vill man bara ha det för sig själv...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Vad menas med "Det stora chassit bygger i någon form av metall" vid andra stycket? Skribenten av denna nyhet får nog fixa det grammatiska felet eller specificera vad chassit tänker bygga

I alla fall, intressant och kul nyhet! Tackar och bockar från Ålänningen.

Permalänk
Master of Overkill

Tror helt seriöst att jag säljer mitt cosmos 2 och köper detta

Få överväga lite

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

Det ända som suger med detta chassi är att alla vill ha det, Själv vill man bara ha det för sig själv...

bakdel?

Permalänk
Skrivet av White.By.Design:

va?, Jag syftade på att det här chassit kommer ju erövra världen ^^

Fast man vill ju ha det för sig själv

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

va?, Jag syftade på att det här chassit kommer ju erövra världen ^^

Fast man vill ju ha det för sig själv

Enda stavas med E inte Ä. Tror det var det han menade.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Chassit har alltså 3 fläktar i fronten? Då kommer det kyla bra mycket bättre än de andra skräplådorna från Corsair som bara har 1 fläkt i fronten om jag minns rätt.
Varför släpper inte Corsair ett chassi som har bra luftkylning?
Tycker det är konstigt att Corsair fokuserar på prestanda när det gäller allt annat men när det gäller chassin så skiter de helt i prestanda.

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Enda stavas med E inte Ä. Tror det var det han menade.

Jaha :S

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Chassit har alltså 3 fläktar i fronten? Då kommer det kyla bra mycket bättre än de andra skräplådorna från Corsair som bara har 1 fläkt i fronten om jag minns rätt.
Varför släpper inte Corsair ett chassi som har bra luftkylning?
Tycker det är konstigt att Corsair fokuserar på prestanda när det gäller allt annat men när det gäller chassin så skiter de helt i prestanda.

Skämtar du eller?

Permalänk
Medlem

Vilken pärla!

Skal med all ära uppgradera till 900D när Haswell kommer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Längtar efter att få se någon som sätter radiatorer i alla platser. Quad sli/cf är det någon som kommer göra som har överdrivet med pengar.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Vad ska fläktparken i botten vara bra för?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Nu kommer Cosmos II få åka in i garderoben !

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

Hade 800D och gjort vattenkylning i det.

Nu kör jag på matx.
Jag SKA ha denna och köra på vatten igen :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Det ända som suger med detta chassi är att alla vill ha det, Själv vill man bara ha det för sig själv...

Skrivet av White.By.Design:

Människa + Dator... Jag ser tre potentiella slutresultat :3

1: Ökad andel nördar, DNA kan spåras till Sweclockers medlemmar
2: Adam Jensen
3: Sanering av chassi och besök till sjukhuset

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tarpentin0:

Nu kommer Cosmos II få åka in i garderoben !

Så jävla sant.

Sweclockers markand here i come !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Så vackert! Jisses detta får en ju att vilja kasta ut sitt Fractal Design R3 ur fönstret... Ifs så skulle nog inte jag i dagsläget kräva så mycket plats som detta chassi har att erbjuda.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vad ska fläktparken i botten vara bra för?

Det är fläktar till radiatorn!
Ser ut som en upphottad Silverstone TJ-07(som jag har)tycker jag......onödigt.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ingen Hotswap??
Lite mera bilder tack.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Chassit har alltså 3 fläktar i fronten? Då kommer det kyla bra mycket bättre än de andra skräplådorna från Corsair som bara har 1 fläkt i fronten om jag minns rätt.
Varför släpper inte Corsair ett chassi som har bra luftkylning?
Tycker det är konstigt att Corsair fokuserar på prestanda när det gäller allt annat men när det gäller chassin så skiter de helt i prestanda.

Du minns fel, t om deras billigare chassin som t ex carbide 300r har plats för en hel hög med fläktar. Corsair gör bra och genomtänkta chassin

Permalänk
Medlem

800D har ju bara en infläkt som sitter i botten, så detta var ju ett lyft, är det 140mm i taket tro?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Lite Linus är aldrig fel

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Längtar efter att få se någon som sätter radiatorer i alla platser. Quad sli/cf är det någon som kommer göra som har överdrivet med pengar.

Haha, Jag hade tänkt och fylla i all platser
och kyla en i7:a 3770k och ETT 7970

Varför? För att jag kan

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Snusfri

Grymt, skulle vara trevligt till min server
Med Corsair minnen, ssd och nätagg.

Kan inte Corsair börja göra motherboards med (eventuellt gfx med), vill ha en burk med "bara" Corsair pryttlar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

JAG ÄR NU HOMOSEX

Permalänk
Medlem

Då rycker 800D daks att uppdater sig JIPPI

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte blir störtkåt i denna? Visst, den är fin och cool och så, men jag tycker den ser lite för... "lådig"... ut.

Inb4 shitstorm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hm... man får ju nästan plats med ett mindre chassi I den där bjässen.

T.o.m. 650D har ju plats för det:

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10