Grova problem med steam..

Permalänk

Grova problem med steam..

Hejsan! Formaterade nyligen min HDD som jag hade W7 ultimate installerat på, pga att jag skulle installera min nya ssd och en clean w7 installation på denna.
Hade 2 partitioner på min hdd, en med OS'et som sagt, och en med alla program inklusive steam. (formaterade bara partitionen där mitt OS var installerat) Efter att ha installerat w7 på min ssd, så bestämmer jag mig för att lira lite Bully på steam. Ett meddelande kommer upp och säger såhär, "Failed to start game (unkown error) och en länk till deras support.. och inga av spelen jag hade installerat, gick att avinstallera. Fick då upp ett meddelande som sa att någon fil saknades. blev smått irriterad och formatera disken, därefter har jag gjort följade saker för att få fart på mina spel.
1. Installera steam på nytt & ladda ner bully igen.
2. Avinstallera steam igen, och installera om på min andra HDD & installera bully ännu en gång.
3. Gjort verify cache, men utan resultat.
4. Laddat ner vcredist 2008, 2010, och 2012 verisonen, igen utan resultat.
Om någon har en lösning på detta skulle jag vara väldigt väldigt tacksam.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Så du har alltså formaterat HELA hårddisken, så att den var tom, sen försökte du att installera dit igen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

I princip, ja. Eftersom mina spel installationer blev korrupta på något sätt, så var jag tvungen att formatera.

Permalänk
Medlem

Har du installerat DirectX?

Visa signatur

CPU: Intel i5-6600K 3.5GHz Kylare: CM Hyper 212 Mobo: ASUS Z170 PRO GAMING RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 16GB GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PSU: Corsair CX 750M SSD: HyperX Fury 240GB HDD: WD 500GB HDD: Seagate 2TB Chassi: Fractal Design Define R5
Monitor: BenQ XL2411Z Ljud: Logitech G35 Mus: QPAD 5K Laser Tangentbord: Roccat Ryos //MK Black

Permalänk

Hade tydligen inte gjort det. Installerade i alla fall DirectX och det funkade tack för hjälpen!