Välja installationsmapp Spotify

Permalänk

Välja installationsmapp Spotify

Hej!
Det är så att jag skulle vilja installera spotify till min hårddisk (D) istället för min ssd (:C).
Men när jag laddar ner spotify så installerar den direkt utan några alternativ i :C.
Finns det något sätt att ändra vars man ska installera?

Tack för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har du spotify redan installerat? Du ska väl ha ett avancerat alternativ någonstans.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Har du spotify redan installerat? Du ska väl ha ett avancerat alternativ någonstans.

Har provat installera om flera gånger. Det kommer inte upp några alternativ alls utan installerar bara i :C
Är det jag som gör något fel när jag kör exe installern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vickelito:

Har provat installera om flera gånger. Det kommer inte upp några alternativ alls utan installerar bara i :C
Är det jag som gör något fel när jag kör exe installern?

Din browser väljer ibland en standard disk som den lägger filer på. Gå in i inställningarna på browsern och leta dig fram till nedladdningar så borde det finnas ett alternativ där den frågar vilken disk den ska lägga det på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vickelito:

Hej!
Det är så att jag skulle vilja installera spotify till min hårddisk (D) istället för min ssd (:C).
Men när jag laddar ner spotify så installerar den direkt utan några alternativ i :C.
Finns det något sätt att ändra vars man ska installera?

Tack för svar!

Själv tycker jag det är ganska värt den lite snabbare uppstarten utav Spotify (SSD), programmet tar ju ändå bara runt (gissar) 10MB eller så. Cachen kan du flytta i inställningarna för spotify.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av vickelito:

Hej!
Det är så att jag skulle vilja installera spotify till min hårddisk (D) istället för min ssd (:C).
Men när jag laddar ner spotify så installerar den direkt utan några alternativ i :C.
Finns det något sätt att ändra vars man ska installera?

Tack för svar!

Varför vill du det?

Om det är för att spotify inte ska cacha musik på SSD:n så kommer det inte spela någon roll. Det är istället en inställning i Spotify som styr detta.