Microsoft ersätter MSN Messenger med Skype i mars

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Skit i den och lägg plugin i Opera och i mobilen så slipper du msn.

har redan mail i mobilen samt kör med chrome på datorn. Skulle vara skönt att när man startade datorn så ser man direkt om man fått några mail.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Hoppade på att sammanslå kontona för någon månad sen. Det har väl funkat ok men kontakter som jag hade på både skype och MSN (som oftast också sammanslagit sina konton, för den delen) ligger dubbelt upp i kontaktlistan.

Men förstår att de gör så här. MSN och Skype trampar varandra på fötterna vad gäller funktioner.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

tog bort mitt msn konto helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag använder fortfarande en modifierad MSN 8.5 utan reklam. De senare versionerna av MSN och/eller Windows Live Messenger är hemska och nedlusade med reklam. Skype saknar många egenskaper, har vansinnigt dåligt konstruerad UI och har mer reklam än Xbox Live, MSN Today och Windows Live Messenger tillsammans.

Nej tack.

Antingen så är det gratis med reklam eller så får de ta betalt. Snyltare ska inte klaga.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag kan föresten tipsa alla som känner sig sugna på att pröva något nytt att gå och ladda hem XFire från www.xfire.com Bästa IMprogrammet jag använt hittils, fungerar innuti spel (Lite som Steam, fast du slipper starta spelet igenom programmet). Snabb och minimalistisk UI (Speciellt med Shadow-temat som följer med, vilket är det äldre orginaltemat). Filmar även likt Fraps i spel och konverterar dom åt dig, går även att ladda upp sina inspelade filmer till hemsidan och kika på dom där, kan livestreama likt Livestream och tar instant-screenshots och frågar vilka du vill ladda upp, och har snäppet vassare röstkvalitét än Skype i både enkla röstsamtal och stora gruppchatter. Med andra ord, XFire har funktionen av många olika program, men det är helt gratis att använda och det är bra mycket mindre resurskrävande än respektive andra program.

Problemet är bara att det känns som xfire pga de blev så sjukt stora slutade bry sig nästan. Stödet för dx10 och dx11 spel är fortfarande värdelöst om jag inte är ute och cyklar och vissa spel så fungerar knappt in game interfacet. Har gjort att jag nästan alltid stänger av xfire på uppstart av datorn :/
Däremot använde jag mest förut speciellt raptr som är småtrevligt där du kan binda alla dina konton på de flesta störra chattställen samt PSN och Xbox

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Rekordmedlem

Det kommer att integreras ett kommunikationsinterface i Firefox och Chrome (WebRTC) så frågan är om vi i framtiden kommer att ha en särskild klient för komunikation eller om det går över till webläsaren, det finns ju redan facebookintegration, men det är inte riktigt samma sak, men webrtc kan säkert bli nått eftersom de 2 stora webläsarna kommer att integrera det och IE kanske kommer efter även om de ofta släpar efter med stöd för öppna standarder och troligen så vill MS att skype ska köras av alla istället för att man kör med webrtc.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nä, nu är det dags att det kommer något nytt som köttar skype

precis som facebook köttade msn

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Slutade med MSN för ca 3 månader sedan så jag bryr mig inte längre fast ändå sorligt, minns när jag registrerade mig första gången 2002. Det var tider det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Slutade med MSN för ca 3 månader sedan så jag bryr mig inte längre fast ändå sorligt, minns när jag registrerade mig första gången 2002. Det var tider det.

Håller med, det var tider det Lite sorgligt när stora institut som Lunarstorm och MSN överskuggas av andra tjänster (typ facebook...) och slutar användas.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Har inte använt MSN på evigheter så spelar inte någon större roll för min del, enda nackdelen vore väl då att alla kontakter hamnar på Skype. Får hoppas på att dessa MSN kontakter har en separat flik i Skype och att Skype inte ändras för mycket jämfört med vad det är nu.

Permalänk
Medlem

Jag hör en lättnadens suck från alla kvinnor som nånsin loggat in på en community.
Frågan "Vad har du för MSN?" Från sliskiga män kommer vara ett minne blott!

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Sötast

ICQ... innan det blev bloatware... det var tider det

Det fungerade bättre redan på den tiden än vad msn gör idag, men folkmassan bestämmer

Permalänk
Medlem

Skype är awesome, smidigt och lätt att använda, och den kombinerar både IM, VoIP och Facebook

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Skype Live, vad kan gå fel där!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

när jag loggade in på Skype med mitt msn login så sa den att jag har två Skype användare så jag fick välja ett av de... men om jag vill ha båda Skype konton, vad göra då?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Nanne::
Så du tror att genom en migration till Skype, så blir det mindre sliskigt (eller vad du nu syftar på)?
det har väl inget med MSN att göra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ronz:

Skype är awesome, smidigt och lätt att använda, och den kombinerar både IM, VoIP och Facebook

Nja, skicka länkar, filer eller videoklipp så är det inte lika bra som messenger, men för voip så är det oftast bättre, integrerar de deras styrkor så kan det bli riktigt bra, men idag så är de snarast komplement som täcker upp varandras svagheter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag kommer att sakna MSN stort.
det beror på att jag har två MSN konton, ett privat med vänner och familj. Och sen ett med kollegor, samarbetspartners och liknande.
Med MSN kan man ha båda kontona aktiva viken har vart MSN's största fördel.
Migrerar jag nu till SKype, så kan jag bara ha det ena kontot online/aktivt. För att migrera ihop kontot privat med kontot arbete skulle vara idiotiskt.
Vet någon om man kan ha två Skypekonton online samtidigt på samma dator?
Kanske någon app? eller liknade??
Btw, det hade vart bättre att lägga ner Skype istället för MSN.

Permalänk
Medlem

dax att avinstallera skype då..

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Ingen som använder msn längre i princip, däremot Skype är ju flera miljoner.
Använder Skype dagligen och ser inget fel med det... även om MS har tagit över. Fungerar fortfarande bra för samtal

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Yey, skype som är totalt skit att chatta på. Eller ja det var allafall skit men det har blivit bättre nu, men tar fortfarande ibland ca 5 minuter att skicka ett meddelande. Ett problem jag aldrig har haft med MSN.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det är ju faktiskt väldigt jobbigt att chatta på skype -.-

Permalänk
Medlem

Msn är mer användarvänligt än Skype för att chatta, men det räcker väl inte till då man idag jagar/raggar flickor via facebook. Detta har gjort att jag inte har använt Msn aktivit sedan några år tillbaka. Säger inget annat än RIP till denna gamla trogna tjänst.

Permalänk
Medlem

*suck* Använder msn flitig med A-patch som rensar bort de flesta reklam mycket clean....... Åh jag som har undvikit att använda skype.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Njure:

Det gör du om du installerar Google Talk. Det fungerar precis som med Messenger, det kommer upp en sådan där liten ruta nere i hörnet när du får nytt mail.

Om du fortfarande har hotmail och msn är det hög tid att byta till gmail och skype.

Hotmail är väl ändå den mest använda tjänsten inom mail och "talk" kräver tydligen gmail och jag har ingen lust att byta mail efter typ 15 år.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Ingen som använder msn längre i princip, däremot Skype är ju flera miljoner.
Använder Skype dagligen och ser inget fel med det... även om MS har tagit över. Fungerar fortfarande bra för samtal

Det är fortfarande fler som använder MSN än Skype..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Det gör du om du installerar Google Talk. Det fungerar precis som med Messenger, det kommer upp en sådan där liten ruta nere i hörnet när du får nytt mail.

Om du fortfarande har hotmail och msn är det hög tid att byta till gmail och skype.

Varför skulle man byta från Outlook (som det numera heter) till Gmail?

Permalänk
Medlem

MSN klienten med flöde från FB och mail är helt superbt, fattar inte att de bara kan lägga ner MSN, när Skype inte har samma funktioner som MSN klienten. Säger bara suck.

Permalänk
Medlem

Jag använder MSN, mest för att det va/är lätt att kryptera dina konverstioner. Men Skype kanske redan har bra/bättre kryptering.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Antingen så är det gratis med reklam eller så får de ta betalt. Snyltare ska inte klaga.

Klart man ska klaga!
För ett fritt internet utan företag och regeringar som styr!

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD