Hur installerar jag om Windows på dator utan CD-ROM

Permalänk
Medlem

Hur installerar jag om Windows på dator utan CD-ROM

Hej,

Ska formatera syrrans dator och vet ej hur. Hon har ingen CD läsare i datorn men det finns en produkt nyckel till den på undersidan iaf. Jag försökte slänga över Windows på usb men hade inget som var över 4gb. Hur går jag till väga nu då?

EDIT: Det är en bärbar dator

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan börja med att berätta vilket OS det gäller. För att sedan använda google och swecs sökfunktion, dessa fungerar utmärkt. Bara i år har det dykt upp par-fyra frågor om samma sak. Nästan iaf.

Du kan trixa lite så får du windowsinstallationen på hårddisken på en egen partition:)
Man kan även låna andras usbminnen eller dvdläsare då windows vista och nyare inte får plats påen cdskiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kan börja med att berätta vilket OS det gäller. För att sedan använda google och swecs sökfunktion, dessa fungerar utmärkt. Bara i år har det dykt upp par-fyra frågor om samma sak. Nästan iaf.

Du kan trixa lite så får du windowsinstallationen på hårddisken på en egen partition:)
Man kan även låna andras usbminnen eller dvdläsare då windows vista och nyare inte får plats påen cdskiva.

Tyvärr gäller det Windows Vista, men hört man kan uppgradera gratis till 7:an när 7an kom ut. Jag har sökt lite och står ngt om att man kan boota genom F9 när man startar upp, vilket jag testa då kom det bara upp reparera men inget mer hände.
Gick även in i bios och kolla boot ordningen, där var datorn egna hårddisk som Nr1, men inget speciellt hände när jag starta genom den...

Ser ut som jag får köpa ett större usb och slänga över en iso fil på det. Jag har laddat ner ett program som överför Windows iso till usb så borde funka då