Hjälp angående Windows 8, väldigt skumt problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Hjälp angående Windows 8, väldigt skumt problem.

Hejsan, jag gjorde ett tidigare inlägg men fick inga svar, så jag försöker igen helt enkelt. Det har nu gått några dagar och problemet har inte blivit bättre, utan fortsatt vara skumt.

Datorn i sig fungerar bra, inga krashar eller så. Men, när jag ska gå in på någon Windowsrelaterad applikation, inställning som kräver internet så fungerar det inte alls. Windows update fungerar inte, i metro så står den bara och laddar, har testar i cirka 1 timma, i skrivbord/kontrollpanelen/uppdatering, så fungerar det inte heller, då måste jag stänga av det via ctrl+alt+delete.

Windows store, mejl osv fungerar ej i metro heller. Jag har åtkomst till internet, då om jag går in chrome via skrivbordet kommer jag ut direkt och det fungerar som vanligt.

Är det någon som haft samma problem? Ringde Inet och kolla, men de hade ingen aning heller tyvärr.

Citera mig, så kommer jag förhoppningsvis svara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Lyckades lösa det hela, var oerhört simpelt egentligen på ett så konstigt problem.

Jag gick in på Åtgärdscenter/Felsökning/System och säkerhet/Windows update. Under Windows update står "Åtgärda problem som hindrar dig från att uppdatera Windows."

Bang och bom, en felsökning och det blev fixat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Jag är glad att du lyckades lösa problemet och jag vill även tacka dig för att du återkom och skrev lösningen på problemet i denna tråd, det är mycket möjligt att tråden kommer att vara till hjälp för andra som har samma problem med windows update.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av janee:

Jag är glad att du lyckades lösa problemet och jag vill även tacka dig för att du återkom och skrev lösningen på problemet i denna tråd, det är mycket möjligt att tråden kommer att vara till hjälp för andra som har samma problem med windows update.

Jo men tänkte likadant!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2011

Vad heter Åtgärdscenter på engelska?

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2002

Action Center

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2011

nice! hjälpte inte för mig dock, kan fortfarande inte koppla vissa metroappa som väder och nyheter till nätet. jäääävligt frustreraande...

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb