Flytta windows vista till ny dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Flytta windows vista till ny dator

Hej, för någon månad sedan installerade jag till windows 8 från Vista på min dator. Jag formaterade om allt så jag dual bootar inte. Nu har jag precis köpt en media dator som jag skulle vilja installera Vista på. jag vet att eftersom det är en OEM licens kommer det bli svårt. Jag har Keyn på mitt chassi.
Är detta möjligt?

Snabba svar uppskattas!

Chassi: Fractal design define r3 svart | Moderkort: Asrock 970 extreme4 | Processor: AMD fx 8350 | Kylare: Cooler master evo 212 | Grafikkort: Msi 280x och Gigabyte 280x Crossfire I Nätaggregat: Fractal Design Integra M 750w | SSD: OCZ agility 3 120GB | HDD 1: WD 1TB blue 7200rpm | HDD 2: WD 500GB green 5400rpm

Det finns inge dålig hårdvara bara dåliga portar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Kan det vara sjätte tråden redan år 2013?

Prövat söka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av tcntad:

Kan det vara sjätte tråden redan år 2013?

Prövat söka?

Yes provade men hittade inget,det var mest flytta mellan hårdiskar (Med samma moderkort)
Men länka gärna!

Chassi: Fractal design define r3 svart | Moderkort: Asrock 970 extreme4 | Processor: AMD fx 8350 | Kylare: Cooler master evo 212 | Grafikkort: Msi 280x och Gigabyte 280x Crossfire I Nätaggregat: Fractal Design Integra M 750w | SSD: OCZ agility 3 120GB | HDD 1: WD 1TB blue 7200rpm | HDD 2: WD 500GB green 5400rpm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Rent licensmässigt går det ju inte, dvs även om du får in den är den lika med samma som ett pirattankat OS.

Annars visst går det att klona disken och sen testa lägga in det på nya, sen om det kommer överhuvudtaget fungera är väl mer tveksamt. dels kanske ursprungliga är mer eller mindre låst till förra tillverkarens dator och dess bios, den kommer knappast gå att aktivera, samt det kan blåskärma eller bli ostabilt, eller du får dålig prestanda.

Oavsett om du vill testa gammla nyckel eller inte så bör du nyinstallera, finns en guide här på sweklockers, som kanske hjälper http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Du gör precis som i de andra trådarna:)
lnstallera på du. Är licensen redan använd? Isf är det "kört" OEM-Licenser låses till moderkortet.

Du kan pröva ringa MS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av tcntad:

Du gör precis som i de andra trådarna:)
lnstallera på du. Är licensen redan använd? Isf är det "kört" OEM-Licenser låses till moderkortet.

Du kan pröva ringa MS.

Om licensen har använts en gång men är nu avinstallerad gills den som använd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Apr 2011

går att installera det ändå

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av hammarlund:

Om licensen har använts en gång men är nu avinstallerad gills den som använd?

Den är inte avinstallerad.Nej eftersom den används redan på ett annat moderkort.

citat
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Varför kör du vista om du har tillgång till 8an? :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Oneone:

Varför kör du vista om du har tillgång till 8an? :S

Jag kör windows 8 på min main dator. Innan 8an körde jag vista som jag vill flytta till min mediadator. Jag använder altså inte vista.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

*Tråd rensad*

Hur man begår licensbrott diskuterar vi inte här.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.