Corsair visar monsterlådan Obsidian 900D och tangentbordet Vengeance K95

Permalänk
Melding Plague

Corsair visar monsterlådan Obsidian 900D och tangentbordet Vengeance K95

Amerikanska Corsair ställer ut i en hotellsvit på årets CES-mässa, där det monstruösa chassit Obsidian 900D och det mekaniska tangentbordet Vengeance K95 stjäl mest uppmärksamhet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Corsair har missat trenden med små kabinett

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Och jag tyckte mitt 800D var stort...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

Size matters

Permalänk

Sitter med mitt 3e K90 nu.. så tyvärr blir det nog inte nå mer corsair för min del.. haft lite väl mkt strul med det.. riktigt synd på ett så snyggt tangentbord.

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Ikeas laptopställ!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

jag har ett antec twelvehundred,
stort är bra,
rymligt och enkelt att hålla på med

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk

Mitt 650D börjar kännas lite trångt..
Tills man kikar in i andras lådor

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Mother of god.... riktigt nice chassi

Permalänk

Kommer passa grymt bra till mitt nya HTPC bygge!

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Fint att de har plockat bort rubberdome brytarna, mindre kul att prispåslaget verkar vara rejält. Dock coolt med individuell bakgrundsbelysning för varje knapp.

Känns lite omodernt med jättechassie men om folk köper det så är det ju klart att de tillverkar det. Lagring kan man ju ha på NAS och man får ju in prestanda som täcker de flestas behov i ett Mini ITX chassie

Permalänk
Medlem

Du kunde inte ens vänta innan ni kom hem igen...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Vad är det för hål på Dominator Platinum-minnena? Är det nya minnen på gång eller är det flänsar (toppar) som man kommer att kunna köpa löst tro?
Och när kommer jag få köpa plastdelen över LEDsen i andra färger?

Permalänk

ÅH! jag vill ha!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Azured:

Vad är det för hål på Dominator Platinum-minnena? Är det nya minnen på gång eller är det flänsar (toppar) som man kommer att kunna köpa löst tro?

Det är Dominator Platinum med LED-belysning, ny modell.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tror obsidian 900d passerat min smärtgräns. Men häftigt är det oavsett!

Bokstäverna har bytt plats på ett ställe i artikeln:

Citat:

Corsairs nya jättelåda Obisidna 900D ska finnas ute i slutet av mars och beräknas kosta cirka 350 USD. Det motsvarar närmare 3 000 kronor inklusive moms

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är Dominator Platinum med LED-belysning, ny modell.

Jag har ju LED-belysning på mina Dominator Platinum, vad är skillnaden mer exakt?

Permalänk
Medlem

Lyckan i Jonas ögon när han får klämma på chassit

Permalänk

Men vänta, varför har ingen uppmärksammat K70 tangentbordet? Det nämns väl inte här i videon, och google hittar knappt någon nyhet om de. Är det deras ersättare till K60? Mer info om det tack!

EDIT: Ser nu även att tangentbordet bredvid K70 ser ut att vara ett K90 fast utan macroknapparna? Dafuq?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Min först tanke: JÄVLAR VAD STORT Hur fan ska man bära den dära besten? Lär ju bli ett helvete. O.o

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomSwedishGuy:

Kommer passa grymt bra till mitt nya HTPC bygge!

Perfekt! Gömmer sig fint bakom en 85" OLED.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Vad är det för hål på Dominator Platinum-minnena? Är det nya minnen på gång eller är det flänsar (toppar) som man kommer att kunna köpa löst tro?
Och när kommer jag få köpa plastdelen över LEDsen i andra färger?

Det är så man kan ha vatten kylning på minnerna

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är Dominator Platinum med LED-belysning, ny modell.

Skrivet av Elgabro:

Det är så man kan ha vatten kylning på minnerna

Fabror Google fick hjälpa mig.
Det är till LED-belysningen, det är inga nya minnen tydligen, utan bara ett kit. (Äntligen!)
http://www.tweaktown.com/news/27649/corsair_releases_new_domi...

Permalänk
Medlem

Skulle inte tagit emot 900D ens om jag fått betalt!
800D var roligt när det var nytt, efter ett år så var det inte så roligt att släppa på. Men det är klart, står lådan på samma ställe hela tiden så spelar det ingen roll. Men jag passar på den. Hur som helst så är det en imponerande låda, gillade att man kan trycka in 2st nättagg

Skrivet av Dr.Mabuse:

Corsair har missat trenden med små kabinett

Dom har ju mindre chassi med. Så visst har dom det bästa av alla världar/format.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Skulle inte tagit emot 900D ens om jag fått betalt!
800D var roligt när det var nytt, efter ett år så var det inte så roligt att släppa på. Men det är klart, står lådan på samma ställe hela tiden så spelar det ingen roll. Men jag passar på den.

Haha. Varför skulle en stationär dator stå på samma ställe hela tiden.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Dock enligt George Makris själv så får man plats med en 480 + 240 radiator i botten. om man flyttar på hdd burarna, och det ska tydligen inte behövas någon moddning alls (ej behöva borra hål för fästning)
Skönt med ett chassie som allt är klart i egentligen.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Perfekt! Gömmer sig fint bakom en 85" OLED.

Med 8K! Don't forget 8K.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

minuspoäng för usb 2.0, helt ärligt, varför?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Haha. Varför skulle en stationär dator stå på samma ställe hela tiden.

Bra fråga och jag fattar din ironi! Men alla är vi olika.
Min låda (800D) står absolut inte på samma ställe mer än max 1 månader i taget, då jag sammanstrålar med ett gäng kompisar på olika ställen och vi lanar och dricker en massa öl Vi har en ren "bara män helg" utan tjejer eller fruar, (allt med slida är kraftigt bannat) riktigt roligt är det.
Nästa bygge kommer att bli Mini ATX. Men kommer jag att sälja 800D:n? inte en chans i helvetet Så jag förstår folk som kommer att köpa 900D, men som sagt jag passar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

För mig blir det nog kanske ett 900D köp till sommaren. tänkte bygga ny rigg med haswell + vatten kylning. så får grabben ta min dator

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200