Huawei visar Ascend Mate – "världens största mobiltelefon"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Vad är poängen med en Ferrari? Det finns många som vill ha en telefon med stor display, fast du kanske tror att alla tycker som du som tycker att 3,5-4" är perfekt då Iphone har det?

Poängen med Ferrari beror på statussymbol, liten penis och adrenalinkick. Är det pga. dessa kriterier vill ha en stor telefon?

Permalänk
Medlem

Fortsätter det såhär kommer vi snart vara tillbaka till att telefonerna blir så stora att man måste ha en bil för att få med sig dem.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Nästa år visas nog Samsung Galaxy Note III, med Android x86, Core i7-processor och 7-tumsskärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Helt sjukt. Jag som tyckte min Nokia 5530 med 2,9" skärm var stor, när jag köpte den år 2009

Permalänk
Medlem

Tveksamt om "världens största mobiltelefon" är något att skryta över..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Är det där en Huawei Ascend du har i fickan eller är du bara glad att se mig?"

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Värst vad alla är neggo Visst, phablets har en nischad målgrupp men på kommentarerna att döma har många inte ens hållit i en Note eller Note 2. Galaxy Note är lika bred och bara aningen längre och mycket smalare än en normalstor plånbok så det där med fickorna är ett rätt pantat exempel. Den får plats helt enkelt. Och med tanke på hur många miljoner Note och Note 2 Samsung sålt finns helt klart en marknad för dem.

Huawei har kanske gått snäppet för stort med för lite att komma med dock. Med tanke på trenden till full-HD skärmar är 720P lite för lite upplösning på den ytan. Sen behöver en sån här "premium"-phablet vara laggfri så vi får se hur de färdiga exemplaren i handeln funkar. Men jag tror den kommer hitta sin målgrupp den också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Skulle tippa på att du är en begränsad målgrupp för tillverkarna. En tjock tangentbordsmobil är bara avtändande och kommer säkert gå sönder eller glappa.

Om du ska ha något tändande kanske det är dags att köpa en dildo. Klarar säkert bättre sådant användande än en 6" mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Vad är poängen med en Ferrari? Det finns många som vill ha en telefon med stor display, fast du kanske tror att alla tycker som du som tycker att 3,5-4" är perfekt då Iphone har det?

Var inte barnslig nu, han sa aldrig att iphone är perfekt. Han sa bara vad är poängen med med 6 tums telefon.

Hur du kan tolka det som att han tror att Alla tycker att 3,5- 4 tum är perfekt för att iphone har det är ju bara rent ut sagt dumt.
Att göra vridna tolkningar av saker är t.ex.varför det finns talibaner.
Du borde läsa om hans inlägg igen, förstå det korrekt, redigera din kommentar/ta bort den eller så kanske någon moderator eller så gör det åt dig.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte på , spola till 0:55

http://www.youtube.com/watch?v=V3tZT83MKKI

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar vara perfekt som pendlingstelefon för de som vill ha nåt att läsa på. En 7-8" tablet kanske är lite för stor och en 5" kanske är lite för liten. Klart det är en nischmarknad, men det finns säkert de som efterfrågar exakt denna storlek. Väldigt många killar och nästan alla tjejer går runt med någon form av väska också, så om man har små byxor/jacka så finns det ju alltid plats för telefonen där. Själv har jag telefonen i jeansfickan och då är den ju för stor för mig, men jag är inte så trångsynt att jag inte ser att det finns en marknad för den. Vissa tror ju att bara för att de inte vill ha den, så vill ingen ha den...

Permalänk
Medlem

Mobilerna blir bara klumpigare och klumpigare
Varför i hela fridens köpa denna när man kan köpa en mindre tablet som klarar mer.

Argumentet "men man har ju bägge i en!" håller knappast så 6" är rätt litet för en tablet, men way för stort för en mobil.

Smaksak såklart, tvivlar att 6.1" kommer sälja bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hur...varför? Vad är poängen med en "mobiltelefon" på 6 tum? :S

Jag tror att poängen med den här är att den kan vara praktisk för företag. Många busy business-nissar springer runt med ett Bluetooth-headset och kan gärna vilja ha en surfplatta att jobba lite på eller visa upp saker med, så jag gissar att det blir lite av en "two in one" det här.

Väldigt nischad produkt, alltså, som antagligen inte får så stort genomslag bland privata konsumenter.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Avstängd

huawei kanske bör tänka på att ändra "världens största mobiltelefon" pga av galaxy note 10.1 har också telefonfunktion?

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Jag som tycker att Note II är gigantisk...suck...aja finns säkert någon som kommer vilja ha den bjässen

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Världens största mobiltelefon? Nja.. Jag tycker nog fortfarande min Ericsson Hotline är större.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Första jag tänkte på , spola till 0:55

http://www.youtube.com/watch?v=V3tZT83MKKI

Haha! Det är framtiden

Helt offtopic, men Asus TX300 i den videon verkar ju sjukt grym!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Själv har jag inga problem med en 6.1 tummare i byxan.

Även fast jag inte vill ha en så stor mobil än så länge...
Så kan jag ändå tänka mig att det finns personer som vill ha en sådan stor telefon. Antingen kostymnissar (inget illa menat) som har plats för telefoneller barn som vill kunna skryta inför sina vänner om att ha den största mobilen. Har man ett headset till så behöver man inte sätta upp den mot kinden vilket förvånandsvärt många av mina vänner tycker är viktigt (alltså att den inte täcker upp för stor del av ansiktet).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

För ett par år sedan skröt tillverkarna om vem som hade minst telefon, nu skryter dom om vem som har störst. Tiderna ändras

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Stridspiloter har redan kartfickor på låren anpassade för denna. Kanske den målgrupp de siktar på ?

//Lasse

Mjo. Fan, då har ju nån redan patent på det!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marquzz:

Tycker den verkar vara perfekt som pendlingstelefon för de som vill ha nåt att läsa på. En 7-8" tablet kanske är lite för stor och en 5" kanske är lite för liten. Klart det är en nischmarknad, men det finns säkert de som efterfrågar exakt denna storlek. Väldigt många killar och nästan alla tjejer går runt med någon form av väska också, så om man har små byxor/jacka så finns det ju alltid plats för telefonen där. Själv har jag telefonen i jeansfickan och då är den ju för stor för mig, men jag är inte så trångsynt att jag inte ser att det finns en marknad för den. Vissa tror ju att bara för att de inte vill ha den, så vill ingen ha den...

Problemet är att marknaden verkar tycka att om du ska ha en high end telefon (snabb med gott om minne) då måste den vara gigantisk. Det är samma sak på flera andra marknader. I princip försvinner valet (kolla på hur många 16:10 skärmar som finns att köpa jämfört med 16:9) så det är inte konstigt att folk inte blir överlyckliga när de ser den underbara fria marknaden röra sig mot skit de inte vill ha som enda val.

Folk skrattar åt Henry Fords "any colour as long as it's black" men det är mycket av dagens teknik som har hamnat i samma situation.

Permalänk
Medlem

Emil! Det heter wa-wei, inte huawei.

OnT, alldeles för stor "telefon". Omöjligt att få ner i byxorna ju. Tycker min sambos iPhåne 5 är för stor att ha i fickan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varför ha gränsen vid 6 tum? Varför inte utkonkurrera surfplattorna med sina 7 och 10 tum? Efter det kan ni sikta mot 12 tum osv.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

först ska mobilerna bli mindre, sen kom man på att pekskärmar är kul, då ska dem bli större igen.

det här få mig att tänka på det typiska skämtet med en mannen som pratar i telefonen via en ipad. löjligt
*hjälp jag har krympt*

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

är det ingen som tänker på att man inte kan ringa med en surfplatta?
kan man ringa med den = telefon.
kan man inte ringa med den = surfplatta (om den har stor skärm, annars kanske det är en mp3-spelare )

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av napahlm:

Emil! Det heter wa-wei, inte huawei.

Skickades från m.sweclockers.com

nej, HUA..Why? heter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

är det ingen som tänker på att man inte kan ringa med en surfplatta?
kan man ringa med den = telefon.
kan man inte ringa med den = surfplatta (om den har stor skärm, annars kanske det är en mp3-spelare )

Då har jag världens största telefon. Den har 7 tum stor skärm och det går att ringa med den.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

nej, HUA..Why? heter det

Permalänk

Finns det ingen app så man enkelt kan ringa med sin ipad? Om dom skapar det så vinner ju dom även den matchen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Så denna bilden är alltså inte så långt ifrån verkligheten snart?

Visa signatur

Compaq suger