Permalänk
Medlem

Inte för dyrt moderkort till 3570 K

Tjenare, håller på att sätta ihop en dator med Intels 3570K som processor och har ingen aning om vilket moderkort jag ska ha. Datorn kommer vara uppkopplad till ett nätverk via WiFi (ja jag vet att trådat är bättre men det finns inte möjlighet till det) så om det finns inbyggt på moderkortet hade det varit smidigt!
Budgeten är väl runt en tusenlapp OM det tillför mer än t.ex. detta. Ingår det WiFi kan priset gå upp med ett par hundralappar, säg 1200.
Det kommer sitta i ett ATX-chassi så jag antar att det är den formfaktorn man ska köra och inte mATX.
Överklockning kommer väl ske i viss mån men det kommer inte pressas några rekord så om man kan överklocka lite "basic" är det fullt tillräckligt.
Det kommer endast sitta ett grafikkort i datorn så det behöver inte ha stöd för en flergrafiklösningar. Kortet kommer vara från AMD så OM det nu skulle ha stöd hade det varit trevligt om det var CF och inte SLi

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s111625589&o=lokal_rank...

Här är Alla moderkort som är socket 1155 och har trådlöst nätverk. billigaste ligger på 1300