Lian Li gör chassi för Intel NUC

Permalänk
Melding Plague

Lian Li gör chassi för Intel NUC

Den taiwanesiska chassitillverkaren Lian Li är känd för nyskapande aluminiumchassin. Modellerna på CES 2013 är inga undantag.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Väntar ihärdigt på att få se swec testet på detta PC-V850 !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Fläktlösningen såg riktigt spännande ut, om den nu funkar.. Är skeptisk.

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av devel:

Fläktlösningen såg riktigt spännande ut, om den nu funkar.. Är skeptisk.

Tror inte Lian Li riskerar sitt goda varumärke genom att släppa något som inte fungerar. Jonas tveksamheter om luftmotstånd är överdrivna. Det är inte gröt som skall in i springan bara luft av låg densitet och flöde. Håller för övrigt med, lösnignen ser spännande ut. En ljudfälla är inte helt fel.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

EDIT: Tillfällig förvirring...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag nog tanten i bakgrunden mest.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Själv gillar jag nog tanten i bakgrunden mest.

Chassinörd som jag är missade jag det. Får kolla igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Gigabyte tweaks Intel NUC, with up to Core i7 CPU

http://liliputing.com/2013/01/gigabyte-tweaks-intel-nuc-desig...

Permalänk
Avstängd

Hahaha, undra vad den gamla tanten med käppen gjorde

Permalänk
Avstängd

Så dumt att Intel har NUC, AMD har DTX, Via har ITX, etc.

Kan inte bara alla komma överens om en form faktor som dom standardiserar och alla använder?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Så dumt att Intel har NUC, AMD har DTX, Via har ITX, etc.

Kan inte bara alla komma överens om en form faktor som dom standardiserar och alla använder?

Både ITX och DTX är standarder. NUC är en, förhoppningsvis, blivande standard också.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett lite mer av itx chassina istället för att bara höra att dom fanns där

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lossah:

Själv gillar jag nog tanten i bakgrunden mest.

Skrivet av 1kolli:

Hahaha, undra vad den gamla tanten med käppen gjorde

Letade efter ett nytt E-ATX chassi för vattenkylning såklart.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tror inte Lian Li riskerar sitt goda varumärke genom att släppa något som inte fungerar. Jonas tveksamheter om luftmotstånd är överdrivna. Det är inte gröt som skall in i springan bara luft av låg densitet och flöde. Håller för övrigt med, lösnignen ser spännande ut. En ljudfälla är inte helt fel.

Jag håller med. Är ingen expert på aerodynamik, men en smal spalt gör att luftströmmen komprimeras och farten ökar. Det lär vara bra för kylning, men sämre för ljudet. Lian-Li:s svarteloxerade chassin är fingeravtrycksmagneter varför jag tycker det skulle varit bra med ett handtag i framkant på toppen av chassit om man vill rulla omkring det på bakhjulen.