Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

MSI Z77MA-G43 Problem

Hejsan! Mitt lilla problem,är såvitt ja förståt dett enda någonsin i sin stil. På MSIs forum hade inte en själ en aning så jag utgår från det. Men till saken: Jag startar datorn, den visar info om GPU drivisarna och sen ungefär 10 cm diagonalt neråt från vänstra hörnet kommer det upp ett vitt streck. Datorb låtdr helt normalt och så, men jag kan tex inte gå in i BIOS, och det enda kommandona den svarar på är att trycka på reset eller hålla in startknappen (vid tidpunkten då strecket visas kommer det vid normala uppstarter en bild (samma som på MB manualen), och efter det Windows startar texten. Detta har pågått en månad ungefär nu, och tillförst kunde jag bara starta om så löste det sig, i ett senare skede måste den kylas på trappan en stund och nu har den inte startat sen 28.12. Har fått råd från olika håll inkluderande att köra CMOS reser och pröva boota med endast moderkortets inbyggda GPU ikopplad. Inget resultat.

Specs:
CPU: Intel i5 2400
GPU: ZOTAC GeForce GTX 560Ti
MB: MSI Z77MA-G43
RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB
HDD: Samsung Spinpoint 1Tb 7200rpm
PSU: Corsair HX500

Tack på förhand för hjälpen
Mvh. Joel

Ps. Ursäkta vissa stavfel, denna tråd är skapad med mobile då jag inte har flera datorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra