det laggar till när jag siktar i bf3, kan man ställa in något på sitt grafikort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

det laggar till när jag siktar i bf3, kan man ställa in något på sitt grafikort

Det hackar till lite smått när jag siktar på bf3, är det något man kan förbättra eller få man leva med det.

Jag har en 560 ti och 8 ram och en i5
finns det något man kan ställa in på sitt grafikort ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

du kan överklocka. kolla om du har senaste drivrutinerna. sänka inställningarna i spelet.

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Mr.Azum:

du kan överklocka. kolla om du har senaste drivrutinerna. sänka inställningarna i spelet.

har gjort allt det där förutom överklocka, det vågar jag ej :). jag köper ett bättre kort istället tack för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av tcmannen:

har gjort allt det där förutom överklocka, det vågar jag ej :). jag köper ett bättre kort istället tack för svar

överklocka är varken svårt eller farligt. det finns steg i livet som man måste ta! risker som är värda att ta! överklocka är en av dom!

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Mr.Azum:

överklocka är varken svårt eller farligt. det finns steg i livet som man måste ta! risker som är värda att ta! överklocka är en av dom!

haha visst förklara för mig hur man gör då , så testar jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008

Jag har samma dator som dig ungefär, testa tweaka dina grafikinställningar. Jag spelar på 1920 upplösning med custom profil. Allt på high, ingen AA, ingen HBAO, ingen Bloom men x8 filtering. Funkar klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze Screen: Benq Zowie XL2411 144hz Keyboard: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* Mouse: Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av GizZm0:

Jag har samma dator som dig ungefär, testa tweaka dina grafikinställningar. Jag spelar på 1920 upplösning med custom profil. Allt på high, ingen AA, ingen HBAO, ingen Bloom men x8 filtering. Funkar klockrent.

jag ska test genast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av GizZm0:

funkar jätte bra , jag bjuder på kaffe och kaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand
Registrerad
Jan 2008

Antialiasing deferred är en riktigt prestandadödare. Speciellt med ATI-kort. Men antar att det är samma sak med Nvidia. Så pröva att sänka denna.

För mig gjorde den inställningen hela skillnaden.

Dator: Asrock fatal1ty pro gen 3 | i7 2600k |MSI HD7970| 16GB Vengeance DDR3 | 180 GB Intel 330| Fractal Design Newton 1000W | Corsair obsidian 800D
Kamerautrustning: Canon EOS 5D MK III, 5D, 500D & Ixus 70 | Canon EF 16-35/2,8L | 50/1,4 | 50/2,5 macro | EF 70-200/2.8L IS II | Speedlite 580 & 430EXII |
http://www.faniskogen.sceneofdecay.com | Datorgalleri

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av tcmannen:

funkar jätte bra , jag bjuder på kaffe och kaka

Fasen va gött! Jag använde mig av Nvidia's tweaking guide till BF3 för att hitta bra inställningar, där fick man lära sig mycket om de olika inställningarna och hur de påverkar ens fps, se http://www.geforce.com/optimize/guides/battlefield-3-tweak-guide#1

Happy fragging!

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze Screen: Benq Zowie XL2411 144hz Keyboard: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* Mouse: Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av GizZm0:

Fasen va gött! Jag använde mig av Nvidia's tweaking guide till BF3 för att hitta bra inställningar, där fick man lära sig mycket om de olika inställningarna och hur de påverkar ens fps, se http://www.geforce.com/optimize/guides/battlefield-3-tweak-guide#1

Happy fragging!

men jag var inne och tittade på denna länk http://www.geforce.com/optimize/optimal-game-settings/Battlef...
de inställningar som dom föreslåg var ju helt fel, jag kan inte spela på ultra alls. eller har jag missat något ? fast det är ju bra som det är nu men ändå så vill man testa hahaha, aldrig nöjd