Ändra ljudspår i windows media player?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2002

Ändra ljudspår i windows media player?

Tjena, jag har en mkv-fil med 2 ljudspår, kan byta spår när jag spelar upp den i VLC men inte i media playern?
Det är en 1080i-film och när jag spelar upp den i VLC så blir bilden liksom taggig eller sträckig fast perfekt i media playern.
Kan jag ändra inställningar i VLC och få en bra bild?

Thx

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av svanter:

Tjena, jag har en mkv-fil med 2 ljudspår, kan byta spår när jag spelar upp den i VLC men inte i media playern?
Det är en 1080i-film och när jag spelar upp den i VLC så blir bilden liksom taggig eller sträckig fast perfekt i media playern.
Kan jag ändra inställningar i VLC och få en bra bild?

Thx

Det låter som du ska ändra på interlace (avfläta) inställningarna i vlc

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Vad jag vet kan man inte byta ljudspår i Windows Media Player. Ett alternativ kan vara att plocka bort det/de ljudspår som du inte önskar med MKVTools http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix . Så tar filen mindre plats också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2002

Ok tack, båda svaren hjälpte!