Multitrådad eller GPU-accelererad UPP packare?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2007

Multitrådad eller GPU-accelererad UPP packare?

Jag använder 7-zip för att göra backuper av program & mappar, och kan använda flera kärnor vid komprimering - men uppackningen använder bara en kärna. Att packa upp en 150 GB arkiv tar över en timme, och jag ruttnar på att sitta och vänta. Finns det nån packare/upp-packare som är ungefär lika effektiv som 7-zip men är flertrådad eller (ännu bättre) använder GPU acceleration?

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Är det inte så att du packar upp till samma disk som arkivet ligger på? Det stressar disken något fruktansvärt.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Hardware guy:

Är det inte så att du packar upp till samma disk som arkivet ligger på? Det stressar disken något fruktansvärt.

Tänkte också att det kunde vara disken som begränsade, så jag stoppade och packade upp mellan två diskar... men nej, det är processorkraften som begränsar. En kärna har konstant pedalen i botten, de tre andra kärnorna & gpu'n äter popcorn och tittar på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Bananas2thebeat:

En kärna har konstant pedalen i botten, de tre andra kärnorna & gpu'n äter popcorn och tittar på.

Jag utnämner denna mening till dagens bästa på Swec!

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2007

Problemet var dessutom SBK: skit bakom keyboard. Det var bara att välja en annan algoritm (LZMA2 istf LZMA) i 7-Zip så gick alla fyra kärnorna igång.