Permalänk
Medlem

Lagg i BO 2?

Jag tycker att mitt BO2 laggar hela tiden, har gjort server val "Best" <50ms, håller inte på med något annat som skulle kunna stjäla bandbredd.

Någon annan som upplever detta?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Testa fippla med grafikinställningarna, såsom sync every frame. hade en polare med samma problem och jag tror att det var lösningen om jag inte missminner mig helt!

Hade själv samma problem när mitt spel av någon anledning startades med låg prioritet (i aktivitetshanteraren), drog den till normal igen och då flöt det på fint.

gl

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Hedersmedlem

Menar du lagg som i nätverksrelaterat eller som i låg FPS? Svårt att veta vad folk menar numera. Eftersom du nämner pingtiden till servrar så antar jag nätverkslagg.

Vad har du för pingtid väl inne i spelet? Kan man kolla packet loss på något sätt i spelet? Stäng även av vsync, precis som kheldan föreslår. Input lag orsakat av vsync kan ofta verka nätverksrelaterat om man inte känner igen det sedan tidigare.

Permalänk
Medlem

Känner nog av samma sak även jag, har runt 120-200 fps hela tiden men dock så lånar jag internet av mobilen nu p.g.a. att jag nyss flyttat routern och inte har lång nog nätverkssladd Detta ska följas i hopp om en lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Menar du lagg som i nätverksrelaterat eller som i låg FPS? Svårt att veta vad folk menar numera. Eftersom du nämner pingtiden till servrar så antar jag nätverkslagg.

Vad har du för pingtid väl inne i spelet? Kan man kolla packet loss på något sätt i spelet? Stäng även av vsync, precis som kheldan föreslår. Input lag orsakat av vsync kan ofta verka nätverksrelaterat om man inte känner igen det sedan tidigare.

Vsync suger verkligen tycker jag. Varför inte bara ha en limiter istället på alla spel?

Permalänk
Medlem

Ifall du har depth of field på high ska du sänka den till medium, löste iallafall mitt problem. Jag hade samma fps med båda inställningarna (mellan 70 och 100) Men med den inställningen på high kändes det som att det smålaggade hela tiden!

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem

gröna mätare på pingtider. Idag var det inget lagg, så antar att det beror på Hosten.

V-sync slog jag av när jag köpte spelet, var första orsaken till att det laggade då.

Skulle jag tjäna något på att slå på V-sync? Märker man någon skillnad, eller vinner andra fördelar med det? Min fps droppar aldrig under 150, så borde ju inte orsaka några problem?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rocklets:

gröna mätare på pingtider. Idag var det inget lagg, så antar att det beror på Hosten.

V-sync slog jag av när jag köpte spelet, var första orsaken till att det laggade då.

Skulle jag tjäna något på att slå på V-sync? Märker man någon skillnad, eller vinner andra fördelar med det? Min fps droppar aldrig under 150, så borde ju inte orsaka några problem?

Vsync ger alltid ett visst input lag, som visserligen mildras av triple buffering. Det låser också din FPS till 60 (120 om du har 120 Hz-skärm). Fördelen är att du slipper tearing. Googla bild om du inte känner till fenomenet tearing. Enligt mig är det inte värt det, speciellt inte i FPS-spel!

Permalänk
Medlem

Antar du testat att starta om datorn osv?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocklets:

Jag tycker att mitt BO2 laggar hela tiden, har gjort server val "Best" <50ms, håller inte på med något annat som skulle kunna stjäla bandbredd.

Någon annan som upplever detta?

jag håller med dig, vet inte om du har samma lagg som mig, men för mig laggar typ gubbarna, jag skjuter och skjuter på gubben, men när jag dör, är gubben plötsligt 2 meter åt ett annat håll

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

att tillägga, känns det som smg-spelare laggar extra mycket, och shotgun, kanske för att detta spel riktar sig just till dom, men spelarna som använder dom itne är tillräckligt bra så de behöver få en liten "lagg-hjälp" på traven?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

låter ändock som det rör sig om lagg. Får du inte till det genom att ställa in <50ms, så kolla om det kan vara något annat anslutningsrelaterat.

Laggar ibland även för mig, men det är rätt sällan ändock. Upplevde lite lagg idag på eftermiddagen, men man lär sig kompensera för det. Helt sjukt! Händer ändå rätt ofta att man ser folk falla en bit från där de faktiskt markerade att dem gick ned.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tycker också att det laggar.

Mer eller mindre varje dag. Det förstör hela spelkänslan. Det sägs vara deras servrar som blir överbelastade. Tror inte att det har med lokala inställningar att göra. Jag har testat fram och tillbaka.
Sedan har jag märkt att det ofta är ett lag som blir överlägset när man spelar.

Permalänk
Medlem

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=300154...
en bra tråd att finputsa inställningarna både ingame och på datorn.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocklets:

låter ändock som det rör sig om lagg. Får du inte till det genom att ställa in <50ms, så kolla om det kan vara något annat anslutningsrelaterat.

Laggar ibland även för mig, men det är rätt sällan ändock. Upplevde lite lagg idag på eftermiddagen, men man lär sig kompensera för det. Helt sjukt! Händer ändå rätt ofta att man ser folk falla en bit från där de faktiskt markerade att dem gick ned.

provade faktiskt ställa in 50ms tidigare, men det märks ingen skillnad, hade 75ms innan

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cinex:

Mer eller mindre varje dag. Det förstör hela spelkänslan. Det sägs vara deras servrar som blir överbelastade. Tror inte att det har med lokala inställningar att göra. Jag har testat fram och tillbaka.
Sedan har jag märkt att det ofta är ett lag som blir överlägset när man spelar.

jepp, jag håller med dig fullt ut, förstör allt, jag hatar att dö av laggare, det känns som man blir rånad på en kill liksom, och ja förstår hur du menar med lagen, dock upplever jag inte det så ofta, men ibland är det toalt ojämna lag, man ser att dom tar tex de tre bästa från matchen innan och sätter i samma lag, vilket är helt sjukt

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

jepp, jag håller med dig fullt ut, förstör allt, jag hatar att dö av laggare, det känns som man blir rånad på en kill liksom, och ja förstår hur du menar med lagen, dock upplever jag inte det så ofta, men ibland är det toalt ojämna lag, man ser att dom tar tex de tre bästa från matchen innan och sätter i samma lag, vilket är helt sjukt

Det kan bero på att dom 3 bästa i lobbyn spelar i ett party.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Det kan bero på att dom 3 bästa i lobbyn spelar i ett party.

jo det är sant de, men ibland är det inte så

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Har en ny fundering, men orkar inte skriva ett nytt inlägg, varför och hur kan det komma sig att det kan vara lagg fritt 100% en match, sen nästa, lagga as mycket? Fungerar inte BO2's system så att det är fasta servrar man spelar på? I mitt huvud kan då inte ens connection gå upp eller ner, så länge man stannar på samma server, men jag kanske har fattat systemet helt fel?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+