bränna ner hårddisk till cd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

bränna ner hårddisk till cd

Hej skulle vilja köra en backup på mitt operativ system till cd-skivor. Använder mig av en asus g75vw och har sett att asus har ett eget program som heter al recovery burner, dock finns inte denna till win 8. Skulle uppskatta ifall någon kunde skriva hur jag ska göra, finns det något annat program som hjälper en att bränna ner hårddisken till cd-skivor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Rapreeders:

Hej skulle vilja köra en backup på mitt operativ system till cd-skivor. Använder mig av en asus g75vw och har sett att asus har ett eget program som heter al recovery burner, dock finns inte denna till win 8. Skulle uppskatta ifall någon kunde skriva hur jag ska göra, finns det något annat program som hjälper en att bränna ner hårddisken till cd-skivor?

Finns inbyggt i Win8. Gå till Metro och sök på "Återställning", markera "Inställningar" och du ska hitta en app som heter "Skapa återställningsenhet".

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Varför inte bränna ner datorn till mobilen?

Vad Shudnawz säger.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

vill nog inte göra det med mobilen...
okej, tack för tipset Shudnawz, dock står det att jag måste använda ett usb och det fungerar inte med en cd-skiva...

eller vänta det står ju att den måste ha ett utrymme på 16gb, min cd har bara 4gbkan nog vara därför

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Alle22:

Varför inte bränna ner datorn till mobilen?

Vad Shudnawz säger.

Enda dåliga saken med detta är att mobilen kan gå sönder, inte skivan, om man tar hand om den = Använder fodral och har den på ett säkert ställe, inte repar skivan m.m. Annars.. bra alternativ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Mufasa133:

Enda dåliga saken med detta är att mobilen kan gå sönder, inte skivan, om man tar hand om den = Använder fodral och har den på ett säkert ställe, inte repar skivan m.m. Annars.. bra alternativ

ironi, just saying

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Rapreeders:

vill nog inte göra det med mobilen...
okej, tack för tipset Shudnawz, dock står det att jag måste använda ett usb och det fungerar inte med en cd-skiva...

eller vänta det står ju att den måste ha ett utrymme på 16gb, min cd har bara 4gbkan nog vara därför

Använd hellre en extern hårddisk eller nåt.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Okej ska prova det, meddelar ifall jag stöter på problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Alle22:

ironi, just saying

Ja och nej, om du syftar på luren så kan det vara hårdvarufel som man inte kan göra något åt Men det kan också vara att man tappar den eller dylikt.