Inget ljud ur horlursutgangarna (G1.Sniper m3)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2004

Inget ljud ur horlursutgangarna (G1.Sniper m3)

Edit: Efter mkt trixande har jag fatt ljud ur hogtalarutgangen direkt pa mobo.. det far funka tillsvidare. Tack for visat intresse..

##################
Jag kan inte forsta vad det ar som kranglar, men nagot ljud far jag inte iaf..

Nar jag har tvn ikopplad som extra skarm sa gar det hur bra som helst att dra ljudet genom den, men forsoker jag ta det genom horlurarna sa vill det sig inte.
Varken direkt fran mb eller genom porten framtill i mitt Define Mini..

Ljudkallorna ger mig bara "SPDIF-Out" som alternativ till TVn, har jag kopplat nanting fel da eller?
Nagon som har erfarenhet av att koppla upp ett G1.Sniper m3?

Jag har inte den minsta aning om vad jag sysslar med, men att prova mig fram har funkat ganska bra hittills.. Tacksam for all hjalp jag kan fa!

neM. Hjälp tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av neM1:

Edit: Efter mkt trixande har jag fatt ljud ur hogtalarutgangen direkt pa mobo.. det far funka tillsvidare. Tack for visat intresse..

##################
Jag kan inte forsta vad det ar som kranglar, men nagot ljud far jag inte iaf..

Nar jag har tvn ikopplad som extra skarm sa gar det hur bra som helst att dra ljudet genom den, men forsoker jag ta det genom horlurarna sa vill det sig inte.
Varken direkt fran mb eller genom porten framtill i mitt Define Mini..

Ljudkallorna ger mig bara "SPDIF-Out" som alternativ till TVn, har jag kopplat nanting fel da eller?
Nagon som har erfarenhet av att koppla upp ett G1.Sniper m3?

Jag har inte den minsta aning om vad jag sysslar med, men att prova mig fram har funkat ganska bra hittills.. Tacksam for all hjalp jag kan fa!

får du inte ljud i frontutgången men ljud direkt från moderkortets utgångar så beror det med stor sannolikhet att du inte kopplat inte frontkontaktens utgångar till ditt moderkort.

får du inte ljud alls så kan det bero på fel drivrutiner eller att det är trasigt på moderkortet.

vad har du för moderkort?

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

kontrollpanel > ljud
Där byter du vilken enhet som ska vara "Default" för ljud.
dvs, markera enhet, sen "set default" som det står det på min engelska kopia.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780