Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

kör ju själv inte chrome då, men ja googlade så du får väl pröva detta:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=9...

läs det gula längst ner ang. stänga av sökningar osv. i google-acc.

Tack! Kollar på det lite senare.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jag vet inte varför men jag har upptäckt (Dock inte helt bekräftat att det är så) att mina Google-sökningar på min stationära via kabel syns i rosa text i min Macbook som jag använder via Wi-Fi. Som sagt är jag inte säker men det känns så, ska kolla senare idag. är detta möjligt och hur förhindrar jag det?

http://techcrunch.com/2012/03/22/disconnect-me-raise/

Permalänk
Medlem

Om ingen rekommenderat Tor browser än så gör jag det (skummade bara lite i tråden och tyckte det var lite komiskt)
Det är ett nätverk typ lite som en vpn fast ja orkar inte gå in på detaljer. Men där surfar du privat i allafall och dina föräldrar får inte något brev om vart du surfat. Så kan du ju surfa in på några bra sidor i din vanliga browser och surfa porr på tor

Borde fungera hur bra som helst ;D

https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en
där är länken förresten

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Om ingen rekommenderat Tor browser än så gör jag det (skummade bara lite i tråden och tyckte det var lite komiskt)
Det är ett nätverk typ lite som en vpn fast ja orkar inte gå in på detaljer. Men där surfar du privat i allafall och dina föräldrar får inte något brev om vart du surfat. Så kan du ju surfa in på några bra sidor i din vanliga browser och surfa porr på tor

Borde fungera hur bra som helst ;D

https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en
där är länken förresten

Spelar det ngn roll om jag har den på min externa HDD eller på USB-minne?

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Skrivet av m0xzii:

Historiken syns ju fortfarande.

Du gör så här ctrl+h kommer du fram till historik sedan står det ta bort all webbinformation klicka på den så kommer du fram till vilka saker du vill ta bort t ex webbhistorik etc och sedan kan du välja från senaste timmen till tidens början Gör detta efter du har sprutat ner hela skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Du gör så här ctrl+h kommer du fram till historik sedan står det ta bort all webbinformation klicka på den så kommer du fram till vilka saker du vill ta bort t ex webbhistorik etc och sedan kan du välja från senaste timmen till tidens början Gör detta efter du har sprutat ner hela skärmen

Nope, stil the same.

Är redan försent:P

Äh klurar mera på detta imon, för måste sova nu har en lång skoldag imon.

Visa signatur

Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Göra vad han vill? Nja, bor han fortfarande hos föräldrarna är det ju fortfarande deras regler som gäller, annars kan de ju slänga ut honom.

Skrivet av Jultomtetris:

Är inte föräldrar skyldiga för att ta hand om sina barn upp till 18 års ålder? Är inte så insatt though.

Citat:

6 kap 2 § Barn står under vårdnad av båda föräldrarna eller en av dem, om inte rätten har anförtrott vårdnaden åt en eller två särskilt förordnade vårdnadshavare. Vårdnaden om ett barn består till dess att barnet fyller arton år eller dessförinnan ingår äktenskap.

Den som har vårdnaden om ett barn har ett ansvar för barnets personliga förhållanden och skall se till att barnets behov enligt 1 § blir tillgodosedda. Barnets vårdnadshavare svarar även för att barnet får den tillsyn som behövs med hänsyn till dess ålder, utveckling och övriga omständigheter samt skall bevaka att barnet får tillfredsställande försörjning och utbildning. I syfte att hindra att barnet orsakar skada för någon annan skall vårdnadshavaren vidare svara för att barnet står under uppsikt eller att andra lämpliga åtgärder vidtas.

Om ansvaret i frågor som gäller barnets ekonomiska förhållanden finns bestämmelser i 9-15 kap. Lag (1994:1433). Källa

Citat:

7. kap 1 § Föräldrarna skall svara för underhåll åt barnet efter vad som är skäligt med hänsyn till barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga. När föräldrarnas underhållsskyldighet bestäms skall hänsyn tas till barnets egna inkomster och tillgångar samt till barnets sociala förmåner under beaktande av vad som följer av föreskrifterna om dessa.

Underhållsskyldigheten upphör när barnet fyller arton år. Går barnet i skolan efter denna tidpunkt, är föräldrarna underhållsskyldiga under den tid som skolgången pågår, dock längst intill dess barnet fyller tjugoett år. Till skolgång räknas studier i grundskolan eller gymnasieskolan och annan jämförlig grundutbildning.

I kostnaderna för barnets underhåll skall föräldrarna sinsemellan ta del var och en efter sin förmåga. Lag (2001:1136). Källa

Så föräldrarna har juridiskt ansvar för honom så länge han bor hemma, men de har också underhållsskyldighet för honom tills han är 18 år eller fullföljt grundskola/gymnasieskola, dock längst till 21 år.

Permalänk
Medlem

Fast deras laga krav på underhåll och omhändertagande har ju inget med hans rätt till ett privatliv att göra annat än att de ska följa de regler som finns?

FNs barnkonvention:
Punkt
8: Varje barn har rätt att behålla sin identitet.
12:Varje barn har rätt att uttrycka sin mening och höras i alla frågor som rör henne/honom. Barnets åsikt ska beaktas i förhållande till barnets ålder och mognad.
13-15: Varje barns rätt till yttrandefrihet, tankefrihet, religionsfrihet och föreningsfrihet ska respekteras.
16: Varje barns rätt till privatliv ska respekteras.

ref. http://unicef.se/barnkonventionen

Sedan 1990 när Sverige ratificerade barnkonventionen är detta bindande för Sverige och skall återspeglas i våra lagar osv, det betyder att det ska finnas lagar eller lagar skall tolkas så att han har rätt till ett privatliv

F.ö. har de inte fullt juridiskt ansvar tills han är 18, rätten att skriva kontrakt kommer vid 16 när det gäller eget förvärv (med andra ord dina föräldrar kan inte hindra dig från att spendera dina sommarjobbspengar hur du vill t.ex.), straffbar vid 15 osv, de har bara en skyldighet att ta hand om barnet till 18års ålder (t.o.m. 20år om personen studerar under tiden)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av m0xzii:

Nä men mamma, jag, min bror och min syrra kommer från Ukarina. De du:P

Ukarina of Time?

Tvungen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Fast deras laga krav på underhåll och omhändertagande har ju inget med hans rätt till ett privatliv att göra annat än att de ska följa de regler som finns?

FNs barnkonvention:
Punkt
8: Varje barn har rätt att behålla sin identitet.
12:Varje barn har rätt att uttrycka sin mening och höras i alla frågor som rör henne/honom. Barnets åsikt ska beaktas i förhållande till barnets ålder och mognad.
13-15: Varje barns rätt till yttrandefrihet, tankefrihet, religionsfrihet och föreningsfrihet ska respekteras.

ref. http://unicef.se/barnkonventionen

Sedan 1990 när Sverige ratificerade barnkonventionen är detta bindande för Sverige och skall återspeglas i våra lagar osv, det betyder att det ska finnas lagar eller lagar skall tolkas så att han har rätt till ett privatliv

F.ö. har de inte fullt juridiskt ansvar tills han är 18, rätten att skriva kontrakt kommer vid 16 när det gäller eget förvärv (med andra ord dina föräldrar kan inte hindra dig från att spendera dina sommarjobbspengar hur du vill t.ex.), straffbar vid 15 osv, de har bara en skyldighet att ta hand om barnet till 18års ålder (t.o.m. 20år om personen studerar under tiden)

Ifall inlägget är riktat mot mig efter mitt förra inlägg ang. underhållsskyldighet och ansvar så påstod jag inte motsatsen ;). Men helt klart har du rätt i vad du skriver, bra inlägg :).

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma situation med min äldsta grabb just nu. Blir tokig på allt som det försöks med och hur han ska testa mig och mina kunskaper. I slutändan så vinner jag men det ska bli sånt onödigt bråk hela tiden. Varför tanka ner mainstream musik från piratebay när jag har gett honom spotify. Varför ladda ner filmer när när vi har varenda kanal och HBO, netflix. Fine... Vill han se fruntimmer så visst.... Då är han iaf sysselsatt tills det är dags för ett samtal om det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

finns nog som tilläggstjänst från telia, kommer ihåg att tele2 hade det förut och jag åkte på en rejäl utskällning när utdraget med alla mina besökta webbsidor hamnade i brevlådan

(efter det var jag inte mammas lilla pojke längre)

hahah fan vad du e skön XD

hahah kommer ihåg when I became busted och då blockerade de alla fina sidorna från routern men man e inte dum, resetade och bytte inloggning lösenordet till routern men hade kvar samma lösenord till att kunna ansluta till routern ;D

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Jag har precis samma situation med min äldsta grabb just nu. Blir tokig på allt som det försöks med och hur han ska testa mig och mina kunskaper. I slutändan så vinner jag men det ska bli sånt onödigt bråk hela tiden. Varför tanka ner mainstream musik från piratebay när jag har gett honom spotify. Varför ladda ner filmer när när vi har varenda kanal och HBO, netflix. Fine... Vill han se fruntimmer så visst.... Då är han iaf sysselsatt tills det är dags för ett samtal om det

Du råkar inte känna TS? OJ, vad pinsamt det hade kunnat bli!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Du råkar inte känna TS? OJ, vad pinsamt det hade kunnat bli!

Hahaha ja då hade jag väl svarat... Porrsurfa då men ge fan i piratebay!!! Du är som en magnet till skit!!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt sjukt att vissa människor tycker att föräldrarna har rätt att se sitt barns internethistorik. Då har man verkligen gått över gränsen för överbeskyddande.

Tor tunnlar all din trafik till andra personer som kör Tor krypterat, det är som ett dynamiskt nätverk av VPN-tunnlar. Det schyssta är att du märker ingen skillnad egentligen när du startar den medföljande versionen av Firefox. Det är bara att köra! Du kan också nå "deepweb" med allt vad det innebär men det tar vi när du fyllt 18.
https://www.torproject.org/

Permalänk
Medlem

Jag tycker att detta verkar handla om bra mycket mer än bara övervarkning av vilka sidor du använder.
Jag är själv yngsta barnet så kan lite sätta mig in i din situation..

Du kan alltid ta och ringa bris på numret 116 111. Det behöver inte vara om någon allvarligt man kontaktar
dem, utan man kan bara prata lite med dem om vad som helst! Det syns inte på telefonräkningen, så det
kan dina föräldar iaf inte övervaka
Tror att den som tar emot där är mer kvalificerad än medel-sweclockaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det där är dock väldigt vagt. Hävdar man att man snokar för barnets bästa är det nog väldigt svårt att "åka dit" på det där. Ska nog till fall där man helt kan utesluta att barnets bästa var syftet till vad man gjorde för att det ska kunna gå.

Och på tal om "åka dit", det är väldigt lätt att prata om lagar hit och rätter dit, med en helt annan grej att faktiskt göra något när det gäller sin egen familj. Lagliga tvister kan skapa stora klyftor i en familj (personlig erfarenhet), och självklart bör man göra något om det är något allvarligt (misshandel, osv.), men när det är en sak som kommer att försvinna inom ett par år får man fundera på om det är värt det att dra in lagen. Vad ska han göra, hota att gå till soc eller? Då blir allt säkert bättre. Nä, sätta sig ner och ta ett snack som många har skrivit här är det bästa. Föräldrar är ändå människor, även om det lätt kan bli så att de inte tänker på exakt hur de behandlar sina barn när de "uppfostrar dem". Jag är mellanbarn och de oskrivna reglerna var rätt rejält olika för oss. Lillasyrran kom väldigt ofta undan med saker som hade fått farsan att ge mig flera dagars datorförbjud. Det är sällan rättvist mellan syskon, men det är väldigt sällan något föräldrarna medvetet tänker på (vilket gör det ännu viktigare att man konfronterar dem med det).

Sen gällande vad flera har skrivit om att man får göra precis som man vill när man är 18, så funkar det tyvärr inte så för alla. Bor man hemma gäller reglerna hemma. Föräldrarna kan kanske inte fysiskt tvinga dig till saker, men de kan stänga av internet, strömmen till ditt rum om du inte lägger dig, osv. Det finns mycket en förälder kan göra för att det ska bli extremt ovärt att trotsa regler, även efter 18, och speciellt om man har en så sårbar last som datorspel. Personlig erfarenhet här med.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Det där är dock väldigt vagt. Hävdar man att man snokar för barnets bästa är det nog väldigt svårt att "åka dit" på det där. Ska nog till fall där man helt kan utesluta att barnets bästa var syftet till vad man gjorde för att det ska kunna gå.

Och på tal om "åka dit", det är väldigt lätt att prata om lagar hit och rätter dit, med en helt annan grej att faktiskt göra något när det gäller sin egen familj. Lagliga tvister kan skapa stora klyftor i en familj (personlig erfarenhet), och självklart bör man göra något om det är något allvarligt (misshandel, osv.), men när det är en sak som kommer att försvinna inom ett par år får man fundera på om det är värt det att dra in lagen. Vad ska han göra, hota att gå till soc eller? Då blir allt säkert bättre. Nä, sätta sig ner och ta ett snack som många har skrivit här är det bästa. Föräldrar är ändå människor, även om det lätt kan bli så att de inte tänker på exakt hur de behandlar sina barn när de "uppfostrar dem". Jag är mellanbarn och de oskrivna reglerna var rätt rejält olika för oss. Lillasyrran kom väldigt ofta undan med saker som hade fått farsan att ge mig flera dagars datorförbjud. Det är sällan rättvist mellan syskon, men det är väldigt sällan något föräldrarna medvetet tänker på (vilket gör det ännu viktigare att man konfronterar dem med det).

Sen gällande vad flera har skrivit om att man får göra precis som man vill när man är 18, så funkar det tyvärr inte så för alla. Bor man hemma gäller reglerna hemma. Föräldrarna kan kanske inte fysiskt tvinga dig till saker, men de kan stänga av internet, strömmen till ditt rum om du inte lägger dig, osv. Det finns mycket en förälder kan göra för att det ska bli extremt ovärt att trotsa regler, även efter 18, och speciellt om man har en så sårbar last som datorspel. Personlig erfarenhet här med.

Självklart blir det trassel i familjen om man ska dra igång rättsprocesser, det är bara en anmärkan på att föräldrar inte har rätt till fri insyn i sina barns liv men om man faktiskt driver frågan tror jag inte ursäkten "Jag ville den personens bästa" går hem , sedan kanske det inte direkt likställs med tortyr eller så

Du har samma rätt som alla andra att göra vad du vill när du är 18, men nyttjar du föräldrarnas uppkoppling eller liknande är det självklart att de har rätt att bestämma hur den skall användas, samma som om det vore din kompis uppkoppling eller någon helt random, dvs den är inte din.
Dock efter 18 så har du någon form av inkomst kan du ju skaffa t.ex. 4G eller andra lösningar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

lol, massa nördar som försöker ge tips till en minderårig, detta är guld, mest pinsamma korkade skräpet jag läst någonssin på SweClockers.. TS borde hålla sig borta från denna tråd för hans eget bästa.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol, massa nördar som försöker ge tips till en minderårig, detta är guld, mest pinsamma korkade skräpet jag läst någonssin på SweClockers.. TS borde hålla sig borta från denna tråd för hans eget bästa.

Det är väl bra då att du kom in i vår gemenskap och kan upplysa oss med din vishet.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag håller med. Underhållande läsning dock

Att ge tips till en minderårig att använda tor och dyl, idiotiskt imo.

Vill han se vad du har varit inne så kan han enkelt se det och skulle du t.ex börja med tor så får du nog bara mer problem.

.

Permalänk

Jag tycker han ska gå över till analog porr, spring ned till pressbyrån och köp en fibban för veckopengen!
Göm tidningen under sängen och ta bara fram den vid speciella tillfällen!
Köp ett halsband med ett krucifix på.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Självklart blir det trassel i familjen om man ska dra igång rättsprocesser, det är bara en anmärkan på att föräldrar inte har rätt till fri insyn i sina barns liv men om man faktiskt driver frågan tror jag inte ursäkten "Jag ville den personens bästa" går hem , sedan kanske det inte direkt likställs med tortyr eller så

Nej, kanske inte ordat så, men jag tror det ska till ganska mycket för att man som förälder ska få fel i det hela, eftersom man ändå får bestämma över sitt barn. "Jag övervakade mitt barn för barnets eget bästa" kanske inte låter så bra, men "då mitt barn upprepat har brutit mot våra regler om vad han inte får göra, inklusive surfat porr, ville jag se till att det inte skulle hända igen" tror jag skulle fungera. Personligen tycker jag att man även om det dyker upp problem med regler ska i största möjliga utsträckning respektera barnets privatliv, men det är bara min åsikt. Inte alla föräldrar som tror på dialog som lösning på bråk med barn, tyvärr, "de behöver ju bara växa upp". Menade mest för att jag själv skulle kunna hitta på massor ursäkter till varför man skulle kunna "rättfärdiga" det, och bara för att man är förälder är ursäkter inget man nödvändigtvis står över.

Skrivet av Ferrat:

Du har samma rätt som alla andra att göra vad du vill när du är 18, men nyttjar du föräldrarnas uppkoppling eller liknande är det självklart att de har rätt att bestämma hur den skall användas, samma som om det vore din kompis uppkoppling eller någon helt random, dvs den är inte din.
Dock efter 18 så har du någon form av inkomst kan du ju skaffa t.ex. 4G eller andra lösningar?

Efter 18 är 4G en lösning, ja, särskilt om föräldrarna drar sladden. Jag skulle nog själv dock inte orka bo kvar hemma särskilt länge med en sådan stämning. Om man däremot skulle ha internet men fortfarande skulle ha problem med att föräldrarna kollar historiken då skulle jag nog köra på en VPN, lite billigare. Hur man än gör känns det däremot dumt att bokstavligen behöva betala för att ens föräldrar är fast på att påtvinga en sin moral efter att man är myndig, då skulle jag snacka med dem.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Nä, för egentligen så bestämde vi att jag inte skulle göra det men, så om jag inte gjorde det så fick behålla "ploppen" (nätverkskortet) men sig efter ett tag så ändrade dom på reglerna och sa att jag inte fick spela FPS spel, och det kan dom väll inte göra?
Så dom bröt mot reglerna så jag skiter i vilket och spelar FPS och kollar "skit".

Ah det här ändrar ju saker, det existerar alltså en regel som båda parter gått med på? Som du bryter mot... inte konstigt att de övervakar då eftersom du bevisat att du inte går att lita på.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Erbjud dina föräldrar att sitta med när du porrsurfar, så att de får se att du inte gör något som de behöver vara rädda för...

Permalänk
Medlem

Jag har två barn. Nej de får inte göra som de vill.

1. För att de inte är mogna att göra det.
2. För att de inte får det enligt lag.

Med det sagt betyder inte det att man inte ska lita på sina barn så länge de inte missbrukar ens förtroende.
Sköter du skolan, sover om nätterna och gör det du ska hade inte jag som förälder haft några problem med att du spelar
eler surfar porr. Håll dig inom gränserna så är det inget problem för du är mitt ansvar till du fyller 18.

Även om du kör vpn finns det sätt att se din trafik, men nej du knäcker inte krypteringen.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Skrivet av m0xzii:

Jag är 16.
Ja, jag vet.
Okey.

Är du 16 och vet inte vad fascistiska och censur betyder?

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Vet inte hur mycket du testat, men du kan i de flesta hemmaroutrar blocka vissa hemsidor, så som the pirate bay. Bör även vara värt och blocka vissa kända proxy/vpn-lösningar såsom "www.hidemyass.com". Du kan även, om möjlighet, blocka att torrenttrafik. Då kan denne försöka ladda ner torrents bäst fan man vill, men de kommer aldrig startas någon nerladdning. Kan vara jobbigt om man dock ska ladda ner något annat (lagligt) via torrents, då får man upphäva regeln just då eller bara sätta regeln på en dator.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

För er alla som tror att man håller koll är samma sak som att ha stenhård bevakning. It's not. Det finns många routrar som har smarta lösningar med filter. De kan t.ex. maila dig enbart om något olagligt/fishy "fastnat" i filtret. På så sätt behöver man inte lägga ner ofantlig tid på loggar (tänk själv hur mycket loggar som sparas och sidor som besöks på en dag), du vet när något som inte bör göras har gjorts.

Filtrera vissa adresser, ip-adresser, vissa konstiga sökord (t.ex. torrent, piretabay), finns många lösningar på hur man kan göra ett enkelt filter.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Skaffa en USB sticka.
Installera http://portableapps.com/

Webläsare,epost m.m utan att behöva installera eller lämna några "rester" i datorn.

Visa signatur

| Steam - Toivo |