Patch 1.0.7 Preview

Permalänk

Patch 1.0.7 Preview

Vad har ni för tankar kring förändringarna?
http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/250676-patch-10...

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Saknar fortfarande nånting som identifierar allt i väskan, typ en spell eller tjänst man kan köpa för en rimlig summa

Permalänk

Ännu ett steg i att fördumma spelet för den stora massan...

XP bonus
Det är en skymf mot alla som lagt ner mycket tid på att levla upp sig till 100.
Affixbalansering
Plagued/Molten var faktiskt en bra ändring då plagued verkligen inte varit i närheten av en utmaning.
Dom skulle dock inte minskat skadan på molten utan bara höjt plagued till samma nivå.
RD nerfen är bara till för att låta obalanserade builds överleva då detta var det sista utmanande affixet (förutom idiotkombinationer man stöter på lite då och då).
Ja jag vet att det finns dps-galningar som one-shottar sig själva men det är inte dom som klagat på blizzards forum utan det är felgearade och/eller undergearade spelare som gapat högst.
Pvp
Pvp bekommer mig inte när det släpps i den formen som patchen utlovar.
Crafting
Det enda jag tyckte var schyst är ny level stenar och en buff/förändring av rubinerna.
Account bound crafting kan väll vara bra men då måste prylarna erbjuda något ut över det vanliga (typ leg/set) för att det ska bli riktigt intressant och inte bara högre stats.

Permalänk
Medlem

Tycker reflect dam ändringen e bra!

Inte så kul med en >250K dps DH att bli oneshottad pga en av ens arrows crittar en elite med reflect dam, trots ca 3% Life steal, och aktiv shadow power...:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Tycker reflect dam ändringen e bra!

Inte så kul med en >250K dps DH att bli oneshottad pga en av ens arrows crittar en elite med reflect dam, trots ca 3% Life steal, och aktiv shadow power...:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Då behöver du mer ls

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Då behöver du mer ls

jag oneshotade mig själv vs reflect packs med min barb när jag körde för länge sen

tror jag hade 6% LS 700+ resistances hög armor och runt 50k Hp, var lite onyttigt att råka dra en slam crit på 4+ mil på mer änn en target

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av the_weird:

RD nerfen är bara till för att låta obalanserade builds överleva då detta var det sista utmanande affixet.

RD slår väldigt olika mot olika klasser och tvingar flera andra klasser att alltid ha en specifik skill till hands. Det är snarare så att RD i sin nuvarande form straffar de som väljer att inte spela en bruten klass/build.

Skrivet av Ralle_81:

Inte så kul med en >250K dps DH att bli oneshottad pga en av ens arrows crittar en elite med reflect dam, trots ca 3% Life steal, och aktiv shadow power...:-(

Om du dör på en enda pil är det pga att du springer omkring i bara underkläderna och helt har skippat all resist och får med andra ord skylla dig själv. Avlossar jag en bredsida Multishot in i ett RD pack tar jag uppåt 20k skada, men har jag SP/Gloom uppe kommer min hp-blob vara maxad hela tiden, helt utan LoH/LL i övrigt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Laggzor:

jag oneshotade mig själv vs reflect packs med min barb när jag körde för länge sen

tror jag hade 6% LS 700+ resistances hög armor och runt 50k Hp, var lite onyttigt att råka dra en slam crit på 4+ mil på mer änn en target

Ja jag säger inte att det inte är en utmaning men har man bara koll på att det är reflect så anpassar man ju sina attacker för man vet att möjligheten att ta livet av sig är överhängande.
Det jag menar är att klarar man inte hantera RD så spelar man antagligen fel/oförsiktigt eller behöver justera sina skills.

Jag har också lyckats ta livet av mig ett par gånger men man lär sig ju hur man ska hantera det.

Skrivet av twit:

RD slår väldigt olika mot olika klasser och tvingar flera andra klasser att alltid ha en specifik skill till hands. Det är snarare så att RD i sin nuvarande form straffar de som väljer att inte spela en bruten klass/build.

Bruten och bruten... man får ju anpassa sin build efter motståndet man möter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

XP bonus
Det är en skymf mot alla som lagt ner mycket tid på att levla upp sig till 100.

Nja inte direkt, på MP1 skiljer det bara 5% mot tidigare, men vill man köra högre MP levels så förlorar man inte lika mycket XP/h som man gjorde tidigare även om det fortfarande är mest effektivt på MP0/1.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Nja inte direkt, på MP1 skiljer det bara 5% mot tidigare, men vill man köra högre MP levels så förlorar man inte lika mycket XP/h som man gjorde tidigare även om det fortfarande är mest effektivt på MP0/1.

Kanske tog i lite för att det irriterade mig som fortfarande kämpar med att ta mig till 100.
Att köra mp0/1 är dock värdelöst tråkigt enl mig och skillnaden på mp4/5 är märkbar (där jag håller mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Kanske tog i lite för att det irriterade mig som fortfarande kämpar med att ta mig till 100.
Att köra mp0/1 är dock värdelöst tråkigt enl mig och skillnaden på mp4/5 är märkbar (där jag håller mig).

Men det är ju knappast en negativ ändring, de gör den ju eftersom de flesta vet om att det är effektivast att farma både items och XP på lägre MP levels och nu med denna ändring vill de jämna ut gapet så att folk kör på en lite högre MP om de kan istället för att ligga kvar på en nivå där man oneshottar allt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Men det är ju knappast en negativ ändring, de gör den ju eftersom de flesta vet om att det är effektivast att farma både items och XP på lägre MP levels och nu med denna ändring vill de jämna ut gapet så att folk kör på en lite högre MP om de kan istället för att ligga kvar på en nivå där man oneshottar allt.

Det är väll framförallt 3 åringen i mig som skriker "It's not fair!" när man fått kämpa sig igenom levlarna med xp gear för att snabba på det.
När man sen nästan är klar så buffar dom den mp baserade bonusen med över 100% (mp5 som exempel).
Tanken är god men dom skulle ha inkluderat denna ändring redan från början (åter igen är det 3 åringen som vädrar sina åsikter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Då behöver du mer ls

Inte direkt, e precis som Laggzor skriver nedan, råkar du slänga iväg en grenade mot ett RD pack på 3 st, där alla grenades crittar (55-60% crit chance, +6-13% grenade damage på chest med min char beroende på aktuell gear) så spelar d mindre roll nästan hur mkt resist o vit ja har - du dör vid crit ändå

char:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Roudry-2670/hero/17997227

Sen kan d mkt väl vara som så att man e lite för snabb att slänga iväg grenades lr multiarrows ibland. Men precis som det inte finns ngn skill som är en konstant buff på våra olika chars så borde inte fienderna ha det heller anser jag. De borde ha det som skills, med timers på dem precis som vi har. Lägg där till en intelligens i spelet som kan avgöra var o hur fiendernas skill skall användas. T.ex. reflect damage skulle sättas på när fienden känner av att vi har <50% eller så. En högre AI efterfrågas i kombination med timers på t.ex. RD skillen.

Skrivet av twit:

RD slår väldigt olika mot olika klasser och tvingar flera andra klasser att alltid ha en specifik skill till hands. Det är snarare så att RD i sin nuvarande form straffar de som väljer att inte spela en bruten klass/build.

Om du dör på en enda pil är det pga att du springer omkring i bara underkläderna och helt har skippat all resist och får med andra ord skylla dig själv. Avlossar jag en bredsida Multishot in i ett RD pack tar jag uppåt 20k skada, men har jag SP/Gloom uppe kommer min hp-blob vara maxad hela tiden, helt utan LoH/LL i övrigt.

Kolla charen ja länkade till ovan, säg vad man skall uppgradera för rimliga pengar. (<100M) E inte en helt glass cannon, men kanske 80% / 20% DPS typ. Har lite all res, lagom vitality. ok DPS, ca 215K (utan SS såklart)

Skrivet av Laggzor:

jag oneshotade mig själv vs reflect packs med min barb när jag körde för länge sen

tror jag hade 6% LS 700+ resistances hög armor och runt 50k Hp, var lite onyttigt att råka dra en slam crit på 4+ mil på mer änn en target

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av the_weird:

Bruten och bruten... man får ju anpassa sin build efter motståndet man möter.

Och bli av med NV? Nej tack.

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Men precis som det inte finns ngn skill som är en konstant buff på våra olika chars så borde inte fienderna ha det heller anser jag.

Det är väll verkligen inte sant?
Dina dps höjande passiva skills då? Dom är väll i allra högsta grad konstanta?
Då borde vi ju föreslå att plagued/molten/elecrified o.s.v också skall vara tillfälliga.
Nä jag är inte överrens med dig men det är det fina med åsikter, alla får ha dom!

Skrivet av Kadjoopplo:

Och bli av med NV? Nej tack.

Menade givetvis inte in-game men det kanske var otydligt.
Alla klasser har väll någon skill i sin arsenal som inte gör vansinnigt mycket skada.
Möter man då en mob med rd så får man ju använda sina bästa dmgdealer med måtta och istället sega ner dom med en skill som inte riskerar att ta livet av dig på ett skott/slag.

Reflect SKA göra ont. Det SKA vara motstånd. Det SKA få dig att tänka igenom dina attacker.

Permalänk
Medlem

Ja äntligen lite uppdateringar på gång som man väntat på. Exp boosten var enligt mig inget viktigt lite 50/50 på gott och ont känns det som. RD nerfen är uppskattad då jag får möblera om mina skills för Mp1 farming helt om jag ska överleva med min Wizz 230K dps. Får hoppas det här gör det hela mer spelbart så man slipper byta build för jämnan när man vill farma högre MP.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Det är väll verkligen inte sant?
Dina dps höjande passiva skills då? Dom är väll i allra högsta grad konstanta?
Då borde vi ju föreslå att plagued/molten/elecrified o.s.v också skall vara tillfälliga.
Nä jag är inte överrens med dig men det är det fina med åsikter, alla får ha dom!

Menade givetvis inte in-game men det kanske var otydligt.
Alla klasser har väll någon skill i sin arsenal som inte gör vansinnigt mycket skada.
Möter man då en mob med rd så får man ju använda sina bästa dmgdealer med måtta och istället sega ner dom med en skill som inte riskerar att ta livet av dig på ett skott/slag.

Reflect SKA göra ont. Det SKA vara motstånd. Det SKA få dig att tänka igenom dina attacker.

Agreed, absolut. Men nu vet jag inte exakt om RD reflekterar 100% men det känns ju som d reflekterar lite för mkt. Fast kanske svårt att balansera på ett bra sätt.

Att jmf RD med DHs vengeance eller archery känns lite orelevant. Skadan är långt (!) ifrån likvärdig. Archery ökar CD med 50% på xbow, vilket inte gör många % av din totala DPS, Anv du båge får du 15%, vilket heller inte e mkt.

20% ökning på fiender över 20yards e heller inte mkt. Så nä ja tycker inte d finns ngn "buff" som e konstant som ger likvärdig buff som RD gör för fienderna, men såklart det hade kanske varit alldeles för overkill att ha det så, för precis som du säger d skall vara lite motstånd.

Ja står ff fast vid RD ändringen kommer vara en bra ändring, men samtidigt tycker jag att plagued skulle vara lika skada som molten, lightning bolts kunde de ju osså gott ökat skadan på. Känns som den gör alldeles för lite skada...berör knappt min HP o då har ja ändå minst lightning resist

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Ännu ett steg i att fördumma spelet för den stora massan...

XP bonus
Det är en skymf mot alla som lagt ner mycket tid på att levla upp sig till 100.
Affixbalansering
Plagued/Molten var faktiskt en bra ändring då plagued verkligen inte varit i närheten av en utmaning.
Dom skulle dock inte minskat skadan på molten utan bara höjt plagued till samma nivå.
RD nerfen är bara till för att låta obalanserade builds överleva då detta var det sista utmanande affixet (förutom idiotkombinationer man stöter på lite då och då).
Ja jag vet att det finns dps-galningar som one-shottar sig själva men det är inte dom som klagat på blizzards forum utan det är felgearade och/eller undergearade spelare som gapat högst.
Pvp
Pvp bekommer mig inte när det släpps i den formen som patchen utlovar.
Crafting
Det enda jag tyckte var schyst är ny level stenar och en buff/förändring av rubinerna.
Account bound crafting kan väll vara bra men då måste prylarna erbjuda något ut över det vanliga (typ leg/set) för att det ska bli riktigt intressant och inte bara högre stats.

Angående xp-bonus så undrar jag hur dom tänker. Man införde paragon levels för att få spelarna att spela längre och sen gör man allt för att man ska komma fort upp till level 100. Efter det är där ju inget att sträva efter.
Dessutom tycker jag det var korkat att vid varje level få ett visst fixerat antal av statsen. I stället kunde man ge ett antal som man fritt kunde välja om man ville ha enbart Dex, str. eller egna olika kombinationer, samt en liten extra bonus vid var 10:e level.

Gällande RD så irriterar jag mej inte så mycket på det ÄN. Vad som då är mer irriterande är kombinationer av affix.
T.e.x. : Frosen, Jailer, Waller, arcane enhanced på en hulking phasebeast mob.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

RD SKA döda dig om du inte är rätt gearad, nuff said..
Om inte gloom håller dig vid liv så finns det egentligen 2 problem...1, för lite resistances, 2 för lite dps/låg CC..
Gloom healar 15% av din skada, dvs med en crit får ja fullt liv, och jag ligger på 60-65CC.
Jag har mer eller mindre aldrig problem med RD, varken med eller utan legacy...slut på disc? spring...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser bra ut. Nu var det dock väldigt länge sedan jag spelade Diablo eftersom jag dog med min HC-karaktär för andra gången och blev less. Ska nog starta en ny snart antar jag.

Jag gillar även att de inte ändrade ress-timern på hardcore!

"(The resurrection timer in Hardcore remains unchanged. )"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

RD SKA döda dig om du inte är rätt gearad, nuff said..
Om inte gloom håller dig vid liv så finns det egentligen 2 problem...1, för lite resistances, 2 för lite dps/låg CC..
Gloom healar 15% av din skada, dvs med en crit får ja fullt liv, och jag ligger på 60-65CC.
Jag har mer eller mindre aldrig problem med RD, varken med eller utan legacy...slut på disc? spring...

Nu får du kanske förklara och klargöra lite här annars blir det en massa frågor.

RD skickar en del av den skada du gör (hörs ju på namnet) ,vilket innebär att ju mer skada jag gör mer skada tar jag.

Hur kan då gloom hålla mej vid liv om jag har hög dps och hög CC/CD.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Håller med om XP förändringen, ok att dom ändrar lite det kan jag ta. Men detta är på tok för hög höjning.. Har ingen paragon lvl 100 själv än, men tycker ändå det är löjligt högt. Sen går det även så äckligt fort att ta sig till lvl 60 redan, hur fort kommer det inte gå nu?!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

RD SKA döda dig om du inte är rätt gearad, nuff said..
Om inte gloom håller dig vid liv så finns det egentligen 2 problem...1, för lite resistances, 2 för lite dps/låg CC..
Gloom healar 15% av din skada, dvs med en crit får ja fullt liv, och jag ligger på 60-65CC.
Jag har mer eller mindre aldrig problem med RD, varken med eller utan legacy...slut på disc? spring...

Hmm lite förbryllad här över din kommentar faktiskt

punkt 2: för lite DPS....har du högre DPS mot en reflect dam så dör du ju snabbare....går emot vad du försöker säga. Även om din gloom helar dig fullt, är resterande skada (85% som återstår) högre än din EHP så dör du ju ändå.

En critträff på ett fiende klarar ja osså, två också oftast. D e när tex en grenade crittar på 3 eller fler o gör då runt 1 miljon i dam (om inte mer) så räcker inte de 15% gloom ger för att överleva

Ger inte gloom 15% lifesteal under 5 sekunder, betyder inte d att den ger 3% life steal varje sekund i totalt 5 sekunder? med infernos debuff så får man väl också bara 20% av denna lifesteal, vilket inte ger så mkt liv

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Som barb har jag aldrig haft problem med rd alls. Trots 270k dmg med wotb. Oavsett vilken paragon. Har dock 8.9% ls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Håller med om XP förändringen, ok att dom ändrar lite det kan jag ta. Men detta är på tok för hög höjning.. Har ingen paragon lvl 100 själv än, men tycker ändå det är löjligt högt. Sen går det även så äckligt fort att ta sig till lvl 60 redan, hur fort kommer det inte gå nu?!

lika snabbt sötis, då det bara gäller för inferno +

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hmm lite förbryllad här över din kommentar faktiskt

punkt 2: för lite DPS....har du högre DPS mot en reflect dam så dör du ju snabbare....går emot vad du försöker säga. Även om din gloom helar dig fullt, är resterande skada (85% som återstår) högre än din EHP så dör du ju ändå.

En critträff på ett fiende klarar ja osså, två också oftast. D e när tex en grenade crittar på 3 eller fler o gör då runt 1 miljon i dam (om inte mer) så räcker inte de 15% gloom ger för att överleva

Ger inte gloom 15% lifesteal under 5 sekunder, betyder inte d att den ger 3% life steal varje sekund i totalt 5 sekunder? med infernos debuff så får man väl också bara 20% av denna lifesteal, vilket inte ger så mkt liv

Inte under tiden du kör gloom...
Jag tror faktiskt att det handlar om NÄR du poppar gloom och inte hur mycket LS den har, för jag healar upp fullt (57k liv) på en crit, vilket säger sig självt att 3% LS aldrig skulle klara..glöm heller inte att gloom tar bort 35% av den inkommande skadan..
För att gloom ska funka som det är tänkt, så MÅSTE den poppas INNAN någon projektil har blivit avfyrad...du kan således inte förvänta dig att den ska funka om du först skjuter och SEN aktiverar den, då tar du full skada.
Nej, gloom ger 15% LS under hela tiden den är aktiv, det är inte nån DOT-spell..
Så med andra ord, crittar jag för över en mille,vilket sker väldigt ofta, så landar min LS på runt 30k med gloom..(1 000 000 x 0.20 = 200 000 x 0.15 = 30 000)

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Som barb har jag aldrig haft problem med rd alls. Trots 270k dmg med wotb. Oavsett vilken paragon. Har dock 8.9% ls.

Skickades från m.sweclockers.com

lol, kanske inte så konstigt när du jämför den klass som tåler mest med den klass som typ tåler minst.

Du har mer AR, mer life, mer vit, mer dam reduction (troligen), mer life steal, mer armor, mer EHP totalt sätt....klart RD inte berör dig.

Min CM wiz dör aldrig av RD, men den har osså ca 4000 armor, ca 900-1100 all resist, 3.0% life steal, ca 1000-1000 life regen, ca 1000-1250 life on hit, lite life after each kill. 45% crit, som blir 60% crit när frost nova träffar fler än 5 fiender, konstant perm freeze i princip och ca 135K damage vid CM....Kör ja archon så landar dps på 250K, lite mindre liferegen, life on hit o life steal, men d funkar ändå.

Värst mkt klagande på min åsikt om att det kan vara en bra ide att ha RD som en skill på fienderna istället för en konstant buff (för fienderna).

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

lika snabbt sötis, då det bara gäller för inferno +

Oh, shame on me Fortfarande förargligt dock

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

härligt att dom ändrar RD. orka satsa på tank stats när man är DPS. Det är inte Tankiablo 3 som vissa verkar tro.
De som är missnöjda med förändringen är med största sannolikhet de som spenderat tid och guld/euro på Resistance gear.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

To little to late säger jag iaf *:)

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200