Inet Klarna Faktura

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Inet Klarna Faktura

Jag ska beställa Nexus 7 32GB Inet på faktura men det står med röd text att fakturan skickas endast via e-post. Kan man inte få den i brev eller i paketet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Inets kundtjänst var öppen när du skrev ditt inlägg och är säkerligen bra mycket bätre på att besvara din fråga än vad vi här på swec är.

Skicka i samma paket torde dock vara svårt eftersom du handlar av Inet och det är Klarna som sköter faktureringen. Ordet "endast" brukar också betyda "enbart, inte på något annat sätt".

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Vet att jag får bättre svar hos Inet men finns kanske andra personer som handlat via Klarna Faktura. Vem använder skrivare för att skriva ut faktura liksom.. blir ganska dåligt.

Har skrivit i deras tråd och väntar på svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

Själv fick jag inget mejl, jag fick ringa så skickade dom den via e-post. Vänta inte för länge annars kan det bli påminnelseavgift osv.
Det lustiga är att det är så luddigt var man ska sätta in pengarna. Stog inget kontonummer på fakturan, fick leta fram den på hemsidan om jag minns rätt. Det var ett tag sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Myllerman:

Själv fick jag inget mejl, jag fick ringa så skickade dom den via e-post. Vänta inte för länge annars kan det bli påminnelseavgift osv.
Det lustiga är att det är så luddigt var man ska sätta in pengarna. Stog inget kontonummer på fakturan, fick leta fram den på hemsidan om jag minns rätt. Det var ett tag sen.

Jag har ingen skrivare för att skriva ut fakturan via e-posten. Vill antingen ha som ett vanligt post som de skickar eller ska den finnas i paketet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

anledningen är för att de flesta brukar kunna betala sina fakturar rakt av, utan att behöva ha den på papper. Det räcker ju med OCR nummer och PG/BG nummer (samt summa så klart). ganska onödigt med papper egentligen, och både Inet och Klarna resonerar nog att det är bättre för deras ekonomi och miljö att endast administrera elektroniskt. Dock är det upp till butiken hur man gör. Exempelvis CDON, Stayhard och många många andra använder sig också av Klarna och med dem får man faktura på papper tillsammans med varorna.

Det bästa TS kan göra är nog att höra av sig till Klarna direkt och fråga om de kan skicka en papperskopia. Annars är det skolor, arbetsplatser, bibliotek, vänner, familj osv. som kanske kan bistå med skrivare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2008

Oftast kommer den som pdf, brukar fungera jättebra... Då behöver man inte knappa in alla siffrorna, bara att klippa och klistra... eller hade du tänkt betala fakturan i bank/posten (var man nu kan betala den)? då blir det änu dyrare än att betala direkt eller postförskott...

Göm hornen ko!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand
Registrerad
Jan 2008

Varför skulle det bli sämre om du själv skriver ut fakturan än om Inet eller klarna gör det? Lite svart text på vitt papper klarar nog de flesta skrivare av galant.

Om du inte har en skrivare blir det ju såklart, men tvivlar nog inte på att du inte skulle kunna hitta någonstans att skriva ut papperet på. Gå till biblioteket.

För övrigt riktigt bra att de enbart skickar den digitalt. De flesta föredrar det nog så och det sparar på papper och bläck.

Dator: Asrock fatal1ty pro gen 3 | i7 2600k |MSI HD7970| 16GB Vengeance DDR3 | 180 GB Intel 330| Fractal Design Newton 1000W | Corsair obsidian 800D
Kamerautrustning: Canon EOS 5D MK III, 5D, 500D & Ixus 70 | Canon EF 16-35/2,8L | 50/1,4 | 50/2,5 macro | EF 70-200/2.8L IS II | Speedlite 580 & 430EXII |
http://www.faniskogen.sceneofdecay.com | Datorgalleri

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av FaniSkogen:

Varför skulle det bli sämre om du själv skriver ut fakturan än om Inet eller klarna gör det? Lite svart text på vitt papper klarar nog de flesta skrivare av galant.

Om du inte har en skrivare blir det ju såklart, men tvivlar nog inte på att du inte skulle kunna hitta någonstans att skriva ut papperet på. Gå till biblioteket.

För övrigt riktigt bra att de enbart skickar den digitalt. De flesta föredrar det nog så och det sparar på papper och bläck.

Man betalar väl via internet? Så varför skriva ut den? Nu hänger jag faktiskt inte med.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Tack för era svar men Klarna verkar skicka ut papperskopia om jag inte får fakturan med varan. Paddan är beställd.

https://klarna.com/sv/handla-med-klarna/kundservice

Har du tagit emot dina varor men saknar fakturan ber vi dig kontakta vår kundservice, så skickar vi givetvis en ny!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av L.Forsgren:

Man betalar väl via internet? Så varför skriva ut den? Nu hänger jag faktiskt inte med.

Beställer du med faktura så får du ett papper med betalningsinformation på. Du kan betala den via din internetbank eller gå till banken eller ett ombud där du kan betala din faktura.

Anledningen att du vill ha den på papper kan vara att du kanske hellre vill ha den i exempelvis en pärm än på din mail.

Dator: Asrock fatal1ty pro gen 3 | i7 2600k |MSI HD7970| 16GB Vengeance DDR3 | 180 GB Intel 330| Fractal Design Newton 1000W | Corsair obsidian 800D
Kamerautrustning: Canon EOS 5D MK III, 5D, 500D & Ixus 70 | Canon EF 16-35/2,8L | 50/1,4 | 50/2,5 macro | EF 70-200/2.8L IS II | Speedlite 580 & 430EXII |
http://www.faniskogen.sceneofdecay.com | Datorgalleri

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av FaniSkogen:

Beställer du med faktura så får du ett papper med betalningsinformation på. Du kan betala den via din internetbank eller gå till banken eller ett ombud där du kan betala din faktura.

Anledningen att du vill ha den på papper kan vara att du kanske hellre vill ha den i exempelvis en pärm än på din mail.

Ja, jag tänkte väl att man kan betala vi internet direkt. Men du har helt rätt angående att hålla koll på papper i en pärm..

Jag själv gör ju det så jag borde egentligen inte ställt frågan nu när jag tänker efter!

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Myllerman:

Diffust hur man skall betala... kanske deras (Klarnas) affärside?

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...