Rage: extreme textures!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Rage: extreme textures!

Läste flyktigt någonstans att det fanns ett texturemodpaket på 100GB som gjorde spelet än mer vackert!

Sökte härsamt på google,men hittar bara prat OM det, inte var man kan ladda ner, instruktioner osv..

help.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Oh låter spännande. Jag vill också veta! Underbart spel.

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Ett hundra gigabyte?! Snälla! Säg att du skämtar med oss!

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av edgren:

Ett hundra gigabyte?! Snälla! Säg att du skämtar med oss!

jag drar dig inte i bena!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

|| Asrock Extreme 4 z370 || i7 8700k @5ghz || GTX1080Ti Gigabyte Aorus Extreme || 16gb Corsair Vengance 3000mhz || Deepcool Captain 240 Water-cooling || Evga 550w || 970Evo m.2 500gb || Phanteks Eclipse P300 || Asus PG278QR 165Hz || SteelSeries Rival 600 || Fidelio x2 Headset ||Sennheiser gsx 1000 || Corsair K70 Lux RGB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Michelangelo:

jag drar dig inte i bena!

Om det där texturpaketet väger 100 GB, så har de verkligen gått för långt! Ett vanligt texturpaket till exempelvis Skyrim, väger kanske 100 MB, om inte 1 GB. Jag hoppas verkligen att du har läst fel eller något sånt, för 100 GB för något så litet är INTE rätt på alla sätt och vis!

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av edgren:

Om det där texturpaketet väger 100 GB, så har de verkligen gått för långt! Ett vanligt texturpaket till exempelvis Skyrim, väger kanske 100 MB, om inte 1 GB. Jag hoppas verkligen att du har läst fel eller något sånt, för 100 GB för något så litet är INTE rätt på alla sätt och vis!

Vet inte om det är så stort men det är isf för att det är helt okomprimerade texturer troligen

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Betvivlar att det här existerar alls, har iaf aldrig hört talas om att det skulle släppts.

Det där är inget texture pack, bara några installningar som gör att det ser bättre ut. Betvivlar att de ens behövs idag dock med uppdaterade drivrutiner och patchar som släppts till Rage.

Skrivet av edgren:

100 GB är inga problem alls till just Rage, det som är nackdelen med "Virtual Texturing", fördelen är en väldigt stor variation med ingen upprepning av samma textur över en yta och att det samtidigt är väldigt prestanda-effektivt att göra på det här sättet. 100 GB texturer i Skyrim hade troligen inte gått att starta spelet med ens. Därför spelet såg aningen lågupplöst ut för att de skulle få plats med all content på 1 Blu-ray/3 DVD.

Personligen hade jag gärna laddat ner 100 GB för att spela Rage, hade sett helt otroligt ut även fast jag var imponerad av miljöerna som de var i sitt grundutförande. Som torrent hade det inte varit några problem att ladda ner iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Verakr som att det inte kommer komma något 100gb texture pack enligt herr Carmack, artkel om det finns här, då är det väl bara det som finns på geforce hemsidan eller om det finns andra texture packs likt som det gör till skyrim.