Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Okej Fan va surt. Har du en länk till ett utlåtande ?

Nej, kan endast citera TS inlägg, "You can also expect new beta drivers in the next few weeks"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Wow mycket snack om optimering hit och dit. Seriöst, jag uppdaterar drivrutiner till grafikkortet kanske 2 gånger om året men de flesta av er verka uppdatera regelbundet.
Kan ni verkligen ha så mycket bekymmer med drivrutinerna? Själv märker jag egentligen ingen skillnad mellan uppdateringarna. Spelen flyter på tillräckligt bra.

Hade det inte vart för att jag köpt nytt grafikkort hade jag nog suttit på 12.10 ett bra tag till.

Spelar man nya spel är det ett måste.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Nej, kan endast citera TS inlägg, "You can also expect new beta drivers in the next few weeks"

Ja men det är ju beta drivare inte det "riktiga"

Permalänk
Medlem

Då får vi se om de löst några som helst problem på Linux sidan då eller bara bumpat upp versions nummret, blir redigt galen på texturproblemen, musproblemen, hängningarna.....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag som just fick 12.11 betan att fungera för mig, efter månader av huvudvärk. Hoppas 13.1 löser de problem som tidigare haft då men som alltid så återkommer väl istället en del andra problem.

Kämpar du fortfarande med dina 7970 CF?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Är väl bara att spamma den här länken under dagen tills den fungerar, det är ju onsdag trots allt:

http://www2.ati.com/drivers/13-1_vista_win7_win8_64_dd_ccc_wh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Är väl bara att spamma den här länken under dagen tills den fungerar, det är ju onsdag trots allt:

http://www2.ati.com/drivers/13-1_vista_win7_win8_64_dd_ccc_wh...

Kommer denna länk alltså att fungera nån gång under dagen?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv

Antar det, ändrar man 13-1 till 12-10 i länken fungerar den utmärkt för 12.10 drivrutinerna.
Jag sitter bara och väntar på att de äntligen ska komma nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Wow mycket snack om optimering hit och dit. Seriöst, jag uppdaterar drivrutiner till grafikkortet kanske 2 gånger om året men de flesta av er verka uppdatera regelbundet.
Kan ni verkligen ha så mycket bekymmer med drivrutinerna? Själv märker jag egentligen ingen skillnad mellan uppdateringarna. Spelen flyter på tillräckligt bra.

Hade det inte vart för att jag köpt nytt grafikkort hade jag nog suttit på 12.10 ett bra tag till.

Mer fps, bättre optimerat, buggfixar, kör man sli vill man åt profiler etc.

Finns hur många anledningar som helst att uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Nej, kan endast citera TS inlägg, "You can also expect new beta drivers in the next few weeks"

Utöver 13.1 drivrutinerna kommer dom släppa nya beta drivers efter det.

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir något för mina 6970 :/

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kämpar du fortfarande med dina 7970 CF?

Samma problem som mig, massa random blue screens. Dock verkar vi ha hittat "felet".. Vi startar datorn utan att ha i laddaren och kopplar in den först efter att windows har startat. Det har fungerat felfritt hittills, iaf för mig

Edit: Alltså med 12.11 drivrutinerna, 12.10, 12.9 gav också massa BSOD men har ej testat på dom.
Det var bara 12.8 som fungerade felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Mer fps, bättre optimerat, buggfixar, kör man sli vill man åt profiler etc.

Finns hur många anledningar som helst att uppdatera.

CFX menar du väl? Ja, så ingen missförstår.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Utöver 13.1 drivrutinerna kommer dom släppa nya beta drivers efter det.

Vadå, så vi akn förvänta oss en ren drivrutin av AMD idag?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Vadå, så vi akn förvänta oss en ren drivrutin av AMD idag?

Missade du första posten?

Citat:

Andrew D ‏@CatalystCreator

Just a heads up - we will be posting logo certified Catalyst 13.1 on Wednesday. You can also expect new beta drivers in the next few weeks

Permalänk
Medlem

Tänk på att det är typ morgon i usa vid denna tiden så kanske rent av hinner bli torsdag för oss innan dem släpper drivrutinen!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Klockan är 06:35 i Kalifornien, lär säkert dyka upp runt 21-tiden för oss.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donkey:

Tänk på att det är typ morgon i usa vid denna tiden så kanske rent av hinner bli torsdag för oss innan dem släpper drivrutinen!

Ah det är ju det, man blir ju blåst som europé med de flesta release datum både från höger och vänster (fattar ni? )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Missade du första posten?

Nej Då har jag missuppfattat poängen ursäkta

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kämpar du fortfarande med dina 7970 CF?

Hör och häpna så löste jag problemet med en work-around för ett par dagar sedan, efter två-tre månaders laborationer. Om man installerade 12.11 betan med strömadaptern urdragen och sedan alltid har den urdragen vid uppstart av datorn så fungerar 12.11 ypperligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Nej Då har jag missuppfattat poängen ursäkta

Ingen fara det kan hända den bäste.

Nej fan, man är allt bra rastlös. Nu får dem allt släppa drivrutinen innan man dör av tristess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ingen fara det kan hända den bäste.

Nej fan, man är allt bra rastlös. Nu får dem allt släppa drivrutinen innan man dör av tristess.

jo verkligen Tidigare har jag inte förstått folk på forumet som verkligen LÄNGTAT på en viss drivrutin som ska komma Men i och med att man själv börjat överklocka, och sätta sig in mer i grafikkortsvärlden så måste jag erkänna att jag själv sen en månad tillbaka nästan längtar ihjäl mig

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Hur vet ni att den ska komma idag det finns ju inget som talar för det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av punchline82:

Hur vet ni att den ska komma idag det finns ju inget som talar för det.

Den enda som talar för det är Andrew D @CatalystCreator med sitt uttalande han gjort.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Hur vet ni att den ska komma idag det finns ju inget som talar för det.

Citat från Andrew D's twitter: "Just a heads up - we will be posting logo certified Catalyst 13.1 on Wednesday. You can also expect new beta drivers in the next few weeks ".

Alltså idag, ikväll för oss eftersom silicon valley inte vaknat än.

Permalänk

Hur blir det, någon som har hört något än ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Hur blir det, någon som har hört något än ?

Kommer väl någon gång under natten för oss

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Då får det bli en liten uppdatering då när drivarna kommer, skippat 12.11betan då 12.10 funkat ypperligt (i stort sett). Bara hoppas det inte kommer några nya problem iom nya drivaren

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ojoj, hoppas verkligen att den är lika stabil som 12.8 men med 12.11 performance boost + massa annat nytt :D, pendlat mellan 12.8 och 12.11, stabilt vs. performance, kanske får man båda två nu :).

Visa signatur

RTS :D