Kan inte döda processer ? Access denied.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2011

Kan inte döda processer ? Access denied.

Hej! Kör windows 8 pro x64.
Spotify och Skype brukar bugga ur ibland och frysa. När jag försöker döda processen så kommer det upp "Access Denied". Får endast "Access Denied" när jag försöker döda processen som har fryst. Även försökt med mjukvaran pskill för att få död på dom. Men det hjälpte inte det heller.
Någon som har en idé på hur man ska lösa detta? Sjukt drygt att behöva starta om datorn varje gång spotify hänger sig.

EDIT: Kan även inte döda processer som "hängt" sig med powershell eller taskkill .

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3 - CPU: AMD FX-8350 - RAM: Corsair XMS3 1333MHz 4GB x4 - GFX: Gigabyte Radeon R9 290X - Systemdisk: ADATA SP900 SSD]:.
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Kör du powershell som administratör?

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2011

Ja självklart.

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3 - CPU: AMD FX-8350 - RAM: Corsair XMS3 1333MHz 4GB x4 - GFX: Gigabyte Radeon R9 290X - Systemdisk: ADATA SP900 SSD]:.
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

Jag har haft detta problem förut.
Löste aldrig problemet utan var enklare att om instalera os.

Men jag tror att det har med att gjöra att det är andra prosesser som är länkade till dessa två som fortfarande stör dom och håller dom aktiva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2011

Men det är ju det som är så konstigt, jag kan ju stänga av system processer som orsakar bluescreen om jag stänger av dom. Men skype och spotify kan jag inte stänga av när de väl hänger sig.
Väldigt udda, men jag tror det är fel på mitt OS därför min scroll ändrar sig från 3 till 1 varje gång jag ansluter en mus.

Citera för svar!