Problem i chrome i windows 8

Permalänk
Medlem

Problem i chrome i windows 8

Hej, jag hittar inte dom tre kommandona högst upp till vänster stäng ner minera och stäng fönstret, jag är van att ha dom i explorer så hur ställer man in det i google Chrome?

Visa signatur

Asus P5K PRO, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 8MB Vista Home Premium 64, Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Original 2048MB DDRII 800MHZ 4 st, WinFast PX8800 GTS 512 MB, Optiarc AD-7200S,

Permalänk
Avstängd

Om du har chrome som standard-webbläsare i Windows 8 så får du två olika varianter, en för skrivbordet och en "app-version" precis som på Explorer. Skillnaden är att Chrome ser nästan exakt likadan ut i båda versionerna förutom just stäng, minimera osv. (dessutom kan man inte ha tillägg och sånt). För att komma åt skrivbordsversionen av Chrome får du starta den från skrivbordet eller aktivitetsfältet, inte från start. För att stänga av app-chrome så tar du tag högst upp, när muspekaren blir till en hand, och drar neråt och släpper, precis som för alla andra appar. Du kan lägga till en genväg till "riktiga" Chrome i start med något program, exempelvis OblyTile eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennte:

Hej, jag hittar inte dom tre kommandona högst upp till vänster stäng ner minera och stäng fönstret, jag är van att ha dom i explorer så hur ställer man in det i google Chrome?

Du kör antagligen chrome i "Metro"-läge.

Se till att du har Chrome för skrivbordet, eller klicka på Alternativ-> Starta om Chrome på datorn

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tack SuperSverker,
Det kom tillbaka då jag klickade på Alternativ-> Starta om Chrome på datorn.
Nu hoppas jag att man kan fixa så det startar så här också? För man ska ju inte behöva starta Chrome och sedan slå på det varje gång?

Visa signatur

Asus P5K PRO, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 8MB Vista Home Premium 64, Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Original 2048MB DDRII 800MHZ 4 st, WinFast PX8800 GTS 512 MB, Optiarc AD-7200S,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bennte:

Tack SuperSverker,
Det kom tillbaka då jag klickade på Alternativ-> Starta om Chrome på datorn.
Nu hoppas jag att man kan fixa så det startar så här också? För man ska ju inte behöva starta Chrome och sedan slå på det varje gång?

Testa OblyTile, det är grymt. Det finns mängder av färdiga tiles att ladda ner för de flesta program och större spel och det är hur enkelt som helst att göra egna. Sen att man kan göra egna genvägar på start till vad man vill gör det hela ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Tack snajk för hjälpen och bra svaren, Ska titta på Obly Tile.

Visa signatur

Asus P5K PRO, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 8MB Vista Home Premium 64, Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Original 2048MB DDRII 800MHZ 4 st, WinFast PX8800 GTS 512 MB, Optiarc AD-7200S,