vad finns det för mmo-rpgs?

Permalänk

vad finns det för mmo-rpgs?

alla vet ju om world of warcraft
men sen har vi: (lite mer nya)

guild wars 2 - stort, många smarta ideer med att man "kan" alla vapen abilitys från början, och att dom är bundna till respektive vapen. "downgradar" lvl när man besöker lägre zoner, så man kan gå tillbax och göra klart osv utan större penalty

star wars the old republic - underbar story i star wars miljö, väldigt bra gjort i mitt tycke

the secret world - en väldigt stor överraskning för mig. lite mindre värld, men inga lvl's och alla kan lära sig allt! riktigt snart. nutidsanda med vapen osv
ni som gillar mmos o inte testat, rekommenderas

rift - väldigt populärt, spelade för "länge" sen, väldigt mycket nytänkande och har bara blivit bättre vad jag fått uppfattningen om? testade ett trail strax innan exp släpptes

tera - ny tänkande på att spells inte träffar automatiskt? vet inte mycket mer

lord of the rings?
warhammer?
eve?

vad tycker ni själva om alla olika mmorpg av dom nyare som ni testat? något ni kan rek som man kan testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Permalänk

Anarchy Online är det bästa MMOG jag spelat, men det är ganska "svårt". Nu är det gratis att spela också, så det kanske är värt ett försök ändå (klaga inte på grafiken bara).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

alla vet ju om world of warcraft
men sen har vi: (lite mer nya)

guild wars 2 - stort, många smarta ideer med att man "kan" alla vapen abilitys från början, och att dom är bundna till respektive vapen. "downgradar" lvl när man besöker lägre zoner, så man kan gå tillbax och göra klart osv utan större penalty

star wars the old republic - underbar story i star wars miljö, väldigt bra gjort i mitt tycke

the secret world - en väldigt stor överraskning för mig. lite mindre värld, men inga lvl's och alla kan lära sig allt! riktigt snart. nutidsanda med vapen osv
ni som gillar mmos o inte testat, rekommenderas

rift - väldigt populärt, spelade för "länge" sen, väldigt mycket nytänkande och har bara blivit bättre vad jag fått uppfattningen om? testade ett trail strax innan exp släpptes

tera - ny tänkande på att spells inte träffar automatiskt? vet inte mycket mer

lord of the rings?
warhammer?
eve?

vad tycker ni själva om alla olika mmorpg av dom nyare som ni testat? något ni kan rek som man kan testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte helt ny men utvecklas hela tiden: Dungeons and Dragons Online, spelade det mycket innan och återkommer med jämna mellanrum...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

DDO håller jag med om är nice,
Regnum Online e rätt nice tycker jag

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

AOC är lite bortglömt här i sverige. Har lirat det från tid till annan de senaste åren bara för skoj skull.
helt klart värt att testa.

http://www.ageofconan.com/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tera var en bra idé som inte blev ett speciellt bra spel. Blir dock F2P om några veckor så det kan vara värt att testa det.
Fortfarande det snyggaste MMOt enligt min mening (förutom vattnet) och har löjligt snyggt designade monster, rustningar, landskap, dungeons osv. Dock lite fattigt på content :/

Precis som du skrev är inte spells osv "målsökande" som i WoW (förutom några få undantag) vilket ger combat ett annat djup då du måste sikta och träffa samt själv se till att undvika attacker.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hejsan

AION www.aionfreetoplay.com/ riktigt roligt spel.

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Lineage2 - http://www.lineage2.com/en/
Tycker dock alla nya MMOs har brist på farm, finns bara massa skit gameplay. I t.ex L2 kan gearen alltid bli bättre, man når aldrig cappen. Bara farma på om man har tid och lust.

Köpte WoW december9, var lvl90 efter 6 dagar. Nu är jag exalted med alla pandaria ställen. Kan inte få gear än genom raids som man måste vänta en vecka på. (Hade aldrig fyllt på efter första månaden om jag inte var i en guild som progressar i raids)
Fick samma i GW2, en månad in i spelet hade man allt och själva spelet erbjöd inte mycket nå mer.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.