Windows 8 evalution copy 8400 tog slut!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011

Windows 8 evalution copy 8400 tog slut!

Hej! Som jag nämner så tog mitt windows 8 evalution copy 8400 slut idag, datorn kommer nu starta om sig efter 2 timmar och fortsätta så tills jag köper det. Min fråga är om jag på något sätt kan komma runt detta på något sätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Sibirius:

Hej! Som jag nämner så tog mitt windows 8 evalution copy 8400 slut idag, datorn kommer nu starta om sig efter 2 timmar och fortsätta så tills jag köper det. Min fråga är om jag på något sätt kan komma runt detta på något sätt?

Du besvarar din fråga. Köp det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2010

Nej... Eftersom det är en Utvärderingsversion så har du den ju bara i 90-dagar innan den går ut. Inte så mycket att göra åt det förutom att köpa det om du nu verkligen vill ha det. Men om du redan har Windows 7 så ska man uppgradera till 8 för runt 260 kr.

Intel i7 4770k | Gigabyte HD 6850 Dual-DVI | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 DDR3 1600 mhz CL9 (8 GB) |Dual-screen LG 2243S & Dell 2005FPW| Corsair Vengeance 2000 | Corsair Carbide 500R Vit | Microsoft Sidewinder X4 | SteelSeries QcK | SteelSeries Sensei Laser | Corsair CMPSU-550VX | Windows 8 Professional x64 | 3x Arctic Cooling F12 Pro 120mm PWM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jan 2004

Om du syftar på att cracka eller göra det på något annat olagligt sätt så är detta ej tillåtet att prata om på Sweclockers.
Varför inte bara betala? Windows 8 kostar just nu 279kr, ingen förmögenhet vare sig fattig eller rik tycker jag.

Edit* http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/home

Edit2* Tidigt på morgonen, men detta gäller ju såklart endast om man har ett annat operativ installerat tror jag.

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Wiiga:

Om du syftar på att cracka eller göra det på något annat olagligt sätt så är detta ej tillåtet att prata om på Sweclockers.
Varför inte bara betala? Windows 8 kostar just nu 279kr, ingen förmögenhet vare sig fattig eller rik tycker jag.

Edit2* Tidigt på morgonen, men detta gäller ju såklart endast om man har ett annat operativ installerat tror jag.

Jag köpte det där och hade inte windows på den datorn innan så.

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Wiiga:

Jag är medveten om dessa regler, tänkte mest på om man kunde ställa om någonting så datorn slutar stänga av sig. Varför jag inte köper det är för att på denna dator har jag bara kört windows 8 evalution copy från början och kan därför inte köpa Windows 8 för 279kr

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av copyguy:

Såg det nu också att det gick, blir nog så att jag köper det isåfall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2006

Funkar att köpa en oem licens också 845kr på inet t.ex Värt priset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av copyguy:

Jag tror dig gärna men hur kom du förbi detta?
För att installera Windows 8 Pro-uppgraderingen måste din dator köra Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview eller Windows 8 Release Preview. Om datorn kör Windows 7, Windows 8 Consumer Preview eller Windows 8 Release Preview går det lätt att överföra dina filer, appar och inställningar till Windows 8 Pro.

Jag har en Win7 och Vista licens och vill isåfall uppgradera min Vista licens eftersom jag inte använder den. Frågan är hur jag gör?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öckerö
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Sibirius:

Jag är medveten om dessa regler, tänkte mest på om man kunde ställa om någonting så datorn slutar stänga av sig. Varför jag inte köper det är för att på denna dator har jag bara kört windows 8 evalution copy från början och kan därför inte köpa Windows 8 för 279kr

du kan ju köpa det via en annan dator som har win 7 å sen blåsa disken på datorn du vill ha de på lägga in win 7 (som du inte behöver aktivera först) å sen lägga in win 8 från de bot bara usb som du gorde med filen du hämtade när du köpte det. det var iaf så jag gode efter som jag inte hade fåt alla delat till min nya dator när jag köpte det. kan till lägga med att jag har sj 4 win 7 licenser i mitt egna namn

I5 3570k @4.0ghz med kühler 620. asus P8Z77-I delux M-ITX. 8GB VENGEANCE LP. A-DATA 120gb SSD. ZOTAC GTX 570. BITFENIX PRODIGY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leksand
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Sibirius:

Från den sista betan gick det då bra att uppgradera för 279kr. Har jag hört

Dator: Asrock fatal1ty pro gen 3 | i7 2600k |MSI HD7970| 16GB Vengeance DDR3 | 180 GB Intel 330| Fractal Design Newton 1000W | Corsair obsidian 800D
Kamerautrustning: Canon EOS 5D MK III, 5D, 500D & Ixus 70 | Canon EF 16-35/2,8L | 50/1,4 | 50/2,5 macro | EF 70-200/2.8L IS II | Speedlite 580 & 430EXII |
http://www.faniskogen.sceneofdecay.com | Datorgalleri

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av FaniSkogen:

Från den sista betan gick det då bra att uppgradera för 279kr. Har jag hört

Ja men det gäller inte evalueringsversionen som TS pratar om.

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Evalueringsversionen går väl inte att uppdatera överhuvudtaget, den går bara att radera och sedan får man göra en ren installation. Klippt från MS inforuta:

Things to Know Before You Start
The evaluation edition will expire and cannot be upgraded.
To upgrade, the evaluation must be uninstalled and a non-evaluation version of Windows must be re-installed from your original installation media.
Once the evaluation is installed, you cannot upgrade. To revert to a previous version of Windows, you must do a clean install from your original installation media.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

*Tråd låst*

Köp operativsystemet.

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"